Jačanje franšize tek sledi
Od porodičnog biznisa, kompanija Alma Ras iz Olova narasla je u prepoznatljiv brend donjeg veša i garderobe za spavanje, pre svega u Bosni i Hercegovini. Osnovani su 1998, vrlo simbolično – na Dan žena. Danas imaju više proizvodnih pogona u nekoliko gradova Bosne i Hercegovine, kao i maloprodaju u razvoju. Pre pet godina su se odlučili da ponude franšizu, te je prva franšizna radnja otvorena 2010. u Konjicu u Hercegovini, a sada su zainteresovani da svoj brend kroz franšizni model poslovanja približe potrošačima u svim zemljama regiona.
Tarik Baraković, koordinator prodaje za inostrano tržište u kompaniji Alma Ras, kaže da su se za franšizu odlučili jer je to najbrži i najjeftiniji vid širenja maloprodajne mreže. Da bi neko postao primalac franšize ovog brenda potrebno je da, prema njegovim rečima, ima određeno iskustvo u poslu, ali je ipak najvažnija motivacija jer je reč o srednjoročnim projektima koji zahtevaju strpljenje.
Za Alma Ras franšizu ne postoji ulazna naknada, međutim, neophodno je obezbediti prostor od najmanje 50 kvadratnih metara na frekventnim lokacijama – pešačkim ili šoping zonama, ili na prvim spratovima tržnih centara jer su tu uglavnom najveći promet kupaca i promotivne aktivnosti centra. Što se tiče naručivanja robe u određenoj vrednosti, procena je davaoca franšize da narudžbine koje vrede manje od 10.000 evra nisu racionalne. Za opremanje lokala potrebno je oko 250 evra po kvadratu, a radi se u saradnji sa davaocem franšize.
– Alma Ras je franšiza idealna za preduzetnike koji žele da uposle sebe i svoju porodicu, pa i ljude iz zajednice u kojoj žive. Smatramo da je najveći potencijal za franšizno širenje mreže u zemljama regiona koje su po navikama, ukusima i kulturnim obrascima potrošača iste ili slične. Naravno, ovo uopšte ne ograničava interesno područje, već važi i za bilo koju zemlju sveta čiji potrošači žele udobne komade finog rublja od materijala kvalitetne izrade – kaže Baraković.
Trenutno, Alma Ras ima maloprodajnu mrežu od 12 sopstvenih prodavnica, tri outlet prodavnice i tri franšizne prodavnice – dve u Bosni i Hercegovini, jednu u Srbiji u Šoping centru Stadion. Ostale prodavnice u inostranstvu, na primer, u Crnoj Gori i Makedoniji, rade po principu franšiznog kornera ili shop-in-shop modela.
U kompaniji očekuju da naredna godina bude prekretnica kada je reč o širenju maloprodaje kroz franšizu. Nadaju se da će na taj način njihov brend postati prepoznatljiv širom regiona.
POGLEDAJTE ČLANKE
Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
POPULARNO NA FORUMU
Čarapa biznis čuva
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se