Jačanje franšize tek sledi

Alma Ras
Alma Ras / Alma Ras za sada u svojoj maloprodajnoj mreži ima tri franšizne prodavnice, ali su 2016. označili kao „godinu franšizinga“ buduću da planiraju širenje u zemljama regiona.
Četvrtak
03.12.2015.
Bosanskohercegovačka kompanija Alma Ras, pod čijim se brendom prodaju donji veš i spavaćice, posluje već 17 godina. Pre nekoliko godina odlučila je da maloprodajnu mrežu razvija i kroz franšizu.
 

Od porodičnog biznisa, kompanija Alma Ras iz Olova narasla je u prepoznatljiv brend donjeg veša i garderobe za spavanje, pre svega u Bosni i Hercegovini. Osnovani su 1998, vrlo simbolično – na Dan žena. Danas imaju više proizvodnih pogona u nekoliko gradova Bosne i Hercegovine, kao i maloprodaju u razvoju. Pre pet godina su se odlučili da ponude franšizu, te je prva franšizna radnja otvorena 2010. u Konjicu u Hercegovini, a sada su zainteresovani da svoj brend kroz franšizni model poslovanja približe potrošačima u svim zemljama regiona.

Tarik Baraković, koordinator prodaje za inostrano tržište u kompaniji Alma Ras, kaže da su se za franšizu odlučili jer je to najbrži i najjeftiniji vid širenja maloprodajne mreže. Da bi neko postao primalac franšize ovog brenda potrebno je da, prema njegovim rečima, ima određeno iskustvo u poslu, ali je ipak najvažnija motivacija jer je reč o srednjoročnim projektima koji zahtevaju strpljenje.

Za Alma Ras franšizu ne postoji ulazna naknada, međutim, neophodno je obezbediti prostor od najmanje 50 kvadratnih metara na frekventnim lokacijama – pešačkim ili šoping zonama, ili na prvim spratovima tržnih centara jer su tu uglavnom najveći promet kupaca i promotivne aktivnosti centra. Što se tiče naručivanja robe u određenoj vrednosti, procena je davaoca franšize da narudžbine koje vrede manje od 10.000 evra nisu racionalne. Za opremanje lokala potrebno je oko 250 evra po kvadratu, a radi se u saradnji sa davaocem franšize.

Alma Ras je franšiza idealna za preduzetnike koji žele da uposle sebe i svoju porodicu, pa i ljude iz zajednice u kojoj žive. Smatramo da je najveći potencijal za franšizno širenje mreže u zemljama regiona koje su po navikama, ukusima i kulturnim obrascima potrošača iste ili slične. Naravno, ovo uopšte ne ograničava interesno područje, već važi i za bilo koju zemlju sveta čiji potrošači žele udobne komade finog rublja od materijala kvalitetne izrade – kaže Baraković.

Trenutno, Alma Ras ima maloprodajnu mrežu od 12 sopstvenih prodavnica, tri outlet prodavnice i tri franšizne prodavnice – dve u Bosni i Hercegovini, jednu u Srbiji u Šoping centru Stadion. Ostale prodavnice u inostranstvu, na primer, u Crnoj Gori i Makedoniji, rade po principu franšiznog kornera ili shop-in-shop modela.

U kompaniji očekuju da naredna godina bude prekretnica kada je reč o širenju maloprodaje kroz franšizu. Nadaju se da će na taj način njihov brend postati prepoznatljiv širom regiona.


Vesna Lapčić
saradnik