Naturhouse nastavlja da širi mrežu

Tokom 2015. poslovanje španskog lanca Naturhouse konstantno je proticalo „u plusu“. Krajem trećeg kvartala u mreži su imali 2.083 poslovnice, što je za 129 više od broja s kraja 2014. Za prvih šest meseci 2015, lanac je ušao i na tri nova tržišta – Švajcarsku, Litvaniju i Sjedinjene Američke Države, i na taj način, proširio svoje prisustvo na 29 zemalja. Rast broja jedinica uporedo je pratio i rast prodaje i dobiti. Prema poslednjim podacima, neto dobit je dostigla iznos od 18,7 miliona evra, dok je prodaja porasla do 74,1 milion evra, što je za 2,8% više u odnosu na isti period prošle godine.
– Ove cifre još jednom potvrđuju da postoji ogroman interes za uslugu koju pružaju Naturhouse centri. One, takođe, pokazuju i naš potencijal za rast, naročito kad se uzme u obzir da smo 37 poslovnica otvorili samo tokom trećeg kvartala, što se, obično, smatra „periodom zatišja“ jer se poklapa sa letnjom sezonom – kažu u ovoj kompaniji.
Prema planovima, tokom 2015. i 2016. Naturhouse bi trebalo da otvori 240 centara širom sveta. Osnovna strategija razvoja i dalje će biti franšizing, a među novim, poželjnim tržištima nalazi se i Srbija. Španski lanac, inače, poslovnice već ima u Sloveniji i Hrvatskoj.
Dobru reputaciju franšize, kako kažu u kompaniji, podržava i činjenica da su jedini lanac za prodaju dijetetskih proizvoda koji ima „potpuno zaokružen sistem“ – od laboratorija, u kojima se preparati razvijaju, preko proizvodnih pogona, do specijalizovanih centara u kojima se preparati mogu kupiti. Naturhouse centri, međutim, na samo što se bave prodajom, već nude i besplatno savetovanje, tako da se za svaku mušteriju ponaosob pravi individualni tretman i plan prehrane.
Oni koji razmišljaju o pokretanju posla i kupovini franšize, a posebno oni koji žele da investiraju na polju dijetetike ili koji su „iz branše“ (biotehnolozi, farmaceuti, specijalisti ishrane), mogu da računaju na kompletnu podršku matične kompanije – obuka, prenos znanja, organizovanje nabavke i marketinga, spadaju u osnovni „franšizni paket“.
POGLEDAJTE ČLANKE

Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Pre gotovo 15 godina u Srbiji je otvoren franšizni centar za odvikavanje od pušenja po čuvenoj metodi koju je razvio Alen Kar. Dobri rezultati i na hiljade ljudi koji sada žive bez nikotina, omogućili su da ova franšiza u Beogradu radi i dan-danas.
Franšizing je moguć čak i u „osetljivim“ oblastima kao što je psihoterapija. Potvrđuje to i primer Psihološkog savetovališta „Centar“ iz Beograda.
Prodajna mreža slovenačkog brenda SpinaliS u Poljskoj se razvija kroz franšizu. Partnerima se nude dve licence – „zlatna“ i „srebrna“.
Španski Naturhouse, lanac centara specijalizovanih za prodaju dijetetskih preparata i savetovanje o zdravoj ishrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna mreža se i dalje širi.
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?