SpinaliS osvaja Poljsku

Neobične, inovativne ergonomske stolice SplanaliS dizajnirao je i patentirao 1999. Tomaž Ham iz Slovenije, imajući pre svega na umu ljude koji pate od bolova u leđima. Osim što je pokrenuo proizvodnju i otvorio prodajne salone u Sloveniji, stolice Spinalis je vremenom ponudio i na drugim tržištima Evrope – od Italije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, preko Mađarske, Austrije, Švajcarske, Nemačke, Belgije, Holandije, Velike Britanije, Norveške, sve do Češke, Slovačke i Poljske. Na većini ovih tržišta SpinaliS ima ekskluzivne distributere koji su, osim za prodaju, zaduženi i za razvoj prodajne mreže. Kompanija Medexo Pl zadužena je za tržište Poljske.
Sa osam prodajnih salona u osam različitih gradova, Medexo Pl je, može se reći, tek počeo sa osvajanjem tržišta. U dalju ekspanziju, međutim, polaze tako što nude franšizu. Kompanija, naime, traži lokalne partnere koji će biti zaduženi za distribuciju u određenim oblastima Poljske, tzv. vojvodstvima.
Zlatna i srebrna licenca
„Oblasni“ primaoci SpinaliS franšize će, u neku ruku, raditi kao „mali“ primaoci master franšize – što znači da će biti vlasnici Gold licence koja će im garantovati i teritorijalni ekskluzivitet. Partner s ovom licencom treba da otvori prodajni salon koji će raditi najmanje četiri dana u nedelji, po šest sati. U salonu će stalno biti izloženo osam modela SpinaliS stolica.
– Osim što dobija ekskluzivna prava za prodaju na teritoriji cele oblasti, partner dobija i procenat od online prodaje ako su kupci iz te oblasti – kaže Kšištof Zoha-Zalevski iz kompanije Medexo Pl.
Primalac franšize nema obavezu da plaća mesečnu naknadu, a dobiće specijalnu, besplatnu obuku o samom proizvodu i tehnikama prodaje. O nabavci robe ili reklamacijama primalac takođe ne treba da brine jer je to u nadležnosti centrale. Baš kao i online prodaja. – U ovom trenutku imamo tri primaoca Gold franšize koji već rade u Varšavi, Vroclavu i Gljivicama, kao i jednog iz Krakova sa kojim smo nedavno potpisali ugovor. Partnere sada tražimo u svim drugim oblastima Poljske – kaže Zoha-Zalevski.
Kompanija Medexo Pl je, međutim, ponudila i drugi, nešto jeftiniji i manje zahtevan model franšize. Partneri koji se odluče za ovu opciju postaju vlasnici Silver licence, a imaće pravo da rade na teritoriji koja se nalazi u nadležnosti primaoca Gold licence. Međutim, ti partneri neće otvarati zasebne prodajne salone, već će moći da odvoje deo prostora u okviru svojih postojećih trgovina u kojima se prodaje sličan asortiman, na primer, pomagala za rehabilitaciju ili dušeci.
Izvor: Franchising.pl
POGLEDAJTE ČLANKE

Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Pre gotovo 15 godina u Srbiji je otvoren franšizni centar za odvikavanje od pušenja po čuvenoj metodi koju je razvio Alen Kar. Dobri rezultati i na hiljade ljudi koji sada žive bez nikotina, omogućili su da ova franšiza u Beogradu radi i dan-danas.
Franšizing je moguć čak i u „osetljivim“ oblastima kao što je psihoterapija. Potvrđuje to i primer Psihološkog savetovališta „Centar“ iz Beograda.
Prodajna mreža slovenačkog brenda SpinaliS u Poljskoj se razvija kroz franšizu. Partnerima se nude dve licence – „zlatna“ i „srebrna“.
Španski Naturhouse, lanac centara specijalizovanih za prodaju dijetetskih preparata i savetovanje o zdravoj ishrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna mreža se i dalje širi.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.
Na tržištu u Makedoniji posluje nekoliko čuvenih svetskih franšiznih sistema. Većina ih je došla u poslednje tri godine i svoje prve objekte otvorila u glavnom gradu, Skoplju.
Maloprodajni lanac Livade, koji je osnovala mlekara Kuč Company iz Kragujevca radi boljeg plasmana sopstvenih proizvoda, širi svoju mrežu uglavnom kroz franšizu. Nove partnere sada traže na severu i jugu Srbije.