SpinaliS osvaja Poljsku

Neobične, inovativne ergonomske stolice SplanaliS dizajnirao je i patentirao 1999. Tomaž Ham iz Slovenije, imajući pre svega na umu ljude koji pate od bolova u leđima. Osim što je pokrenuo proizvodnju i otvorio prodajne salone u Sloveniji, stolice Spinalis je vremenom ponudio i na drugim tržištima Evrope – od Italije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, preko Mađarske, Austrije, Švajcarske, Nemačke, Belgije, Holandije, Velike Britanije, Norveške, sve do Češke, Slovačke i Poljske. Na većini ovih tržišta SpinaliS ima ekskluzivne distributere koji su, osim za prodaju, zaduženi i za razvoj prodajne mreže. Kompanija Medexo Pl zadužena je za tržište Poljske.
Sa osam prodajnih salona u osam različitih gradova, Medexo Pl je, može se reći, tek počeo sa osvajanjem tržišta. U dalju ekspanziju, međutim, polaze tako što nude franšizu. Kompanija, naime, traži lokalne partnere koji će biti zaduženi za distribuciju u određenim oblastima Poljske, tzv. vojvodstvima.
Zlatna i srebrna licenca
„Oblasni“ primaoci SpinaliS franšize će, u neku ruku, raditi kao „mali“ primaoci master franšize – što znači da će biti vlasnici Gold licence koja će im garantovati i teritorijalni ekskluzivitet. Partner s ovom licencom treba da otvori prodajni salon koji će raditi najmanje četiri dana u nedelji, po šest sati. U salonu će stalno biti izloženo osam modela SpinaliS stolica.
– Osim što dobija ekskluzivna prava za prodaju na teritoriji cele oblasti, partner dobija i procenat od online prodaje ako su kupci iz te oblasti – kaže Kšištof Zoha-Zalevski iz kompanije Medexo Pl.
Primalac franšize nema obavezu da plaća mesečnu naknadu, a dobiće specijalnu, besplatnu obuku o samom proizvodu i tehnikama prodaje. O nabavci robe ili reklamacijama primalac takođe ne treba da brine jer je to u nadležnosti centrale. Baš kao i online prodaja. – U ovom trenutku imamo tri primaoca Gold franšize koji već rade u Varšavi, Vroclavu i Gljivicama, kao i jednog iz Krakova sa kojim smo nedavno potpisali ugovor. Partnere sada tražimo u svim drugim oblastima Poljske – kaže Zoha-Zalevski.
Kompanija Medexo Pl je, međutim, ponudila i drugi, nešto jeftiniji i manje zahtevan model franšize. Partneri koji se odluče za ovu opciju postaju vlasnici Silver licence, a imaće pravo da rade na teritoriji koja se nalazi u nadležnosti primaoca Gold licence. Međutim, ti partneri neće otvarati zasebne prodajne salone, već će moći da odvoje deo prostora u okviru svojih postojećih trgovina u kojima se prodaje sličan asortiman, na primer, pomagala za rehabilitaciju ili dušeci.
Izvor: Franchising.pl
POGLEDAJTE ČLANKE

Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Pre gotovo 15 godina u Srbiji je otvoren franšizni centar za odvikavanje od pušenja po čuvenoj metodi koju je razvio Alen Kar. Dobri rezultati i na hiljade ljudi koji sada žive bez nikotina, omogućili su da ova franšiza u Beogradu radi i dan-danas.
Franšizing je moguć čak i u „osetljivim“ oblastima kao što je psihoterapija. Potvrđuje to i primer Psihološkog savetovališta „Centar“ iz Beograda.
Prodajna mreža slovenačkog brenda SpinaliS u Poljskoj se razvija kroz franšizu. Partnerima se nude dve licence – „zlatna“ i „srebrna“.
Španski Naturhouse, lanac centara specijalizovanih za prodaju dijetetskih preparata i savetovanje o zdravoj ishrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna mreža se i dalje širi.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.