Rođeni trgovac
Zadovoljna sam do sada postignutim – napravili smo odličan tim, promet raste neverovatnom brzinom, ostvarujemo rekordne pazare.
Marina Aćimović je gotovo odrasla u trgovačkoj radnji. Naime, njeni roditelji su osamdesetih godina prošlog veka otvorili mali kiosk u beogradskom naselju Mirijevo. Vrlo brzo, kiosk je prerastao u trgovinu od nekoliko stotina kvadrata. – Mogla bih da kažem da sam rasla uz trgovinu. U prodavnici sam neretko i domaće zadatke radila – kaže tridesetogodišnja Marina Aćimović.
Kada je stasala, i sama je najviše radnog staža stekla kao trgovac – to joj je, kako kaže, sada već bilo u krvi. Pre nego što je i sama postala primalac franšize „Trafika“, nekoliko meseci je radila u jednoj od franšiznih radnji tog lanca. – Budući da je vlasnica te radnje često bila odsutna, radila sam poslove rukovodioca radnje – naručivala robu, sređivala papire. Tada sam, zapravo, videla da mi se taj posao dopada, ali i da sam sposobna da se njime bavim – kaže ona.
Do konačne odluke, međutim, vodilo ju je još jedno iskustvo. Dva meseca je provela radeći u prodavnici svoje sestre, koja je takođe ranije postala deo franšiznog sistema „Trafika“. – Iskustvo koje je imala moja rođena sestra, kao i rad sa njom me je dodatno motivisao da i sama postanem preduzetnica. U dogovoru sa davaocem franšize, preuzela sam u decembru prošle godine radnju u Sarajevskoj ulici u Beogradu – kaže Aćimović.
Međutim, čekao ju je veoma težak zadatak, budući da ta radnja nije dobro poslovala u prethodne tri godine. – Znala sam da neće biti lako. Kada sam prvi put ušla u radnju, a tada sam već odlučila da je preuzmem, čak sam i zaplakala. Radnja nije bila sređena, roba je bila izložena bez ikakvog smisla, higijena je bila loša. Prvih dana pazari su bili niski, a komentari potrošača izuzetno loši i uglavnom su mi govorili da zaobilaze radnju jer su prethodni prodavci bili neljubazni. Uz to, često nisu nalazili robu koju su tražili – priča Aćimović. Zbog ovakvih iskustava „Trafika“ je, između ostalog, i ušla u franšizing. Shvatili su da će primaoci franšize, kao samostalni preduzetnici koji „rade za sebe“ – imati sasvim drugačiji odnos prema poslu. Marina Aćimović je najbolji primer.
– Uspela sam sve brzo da preokrenem – kaže ona, ne bez ponosa.
Uz pomoć sestre i drugarice za dve nedelje je u potpunosti reorganizovala prostor – presložila robu, uredila izlog, pa čak napravila i magacin koji do tada nije postojao. Davalac franšize joj je izašao u susret po pitanju neophodnog nameštaja, polica, pa čak i muzike koju je želela da ima u radnji. Da bi oplemenila prostor, u radnju je unela i akvarijum sa dve zlatne ribice, baš u skladu sa narandžastim bojama „Trafike“. Male promene unele su veliku razliku. – Reakcije potrošača su bile neverovatne. Ljudi su mislili da smo u potpunosti renovirali prostor. Promet raste neverovatnom brzinom, i ostvarujemo rekordne pazare. Primera radi, promoteri kafe Dolče Gusto su radili promociju i prodali 24 kutije kafe. Oni kažu da takav uspeh nisu postigli ni u većim trgovinama – kaže ona.
Ilustracije radi, promet ove „Trafike“ u januaru 2016, u odnosu na januar prošle godine, bio je veći 37,4 odsto. – Svesna sam da je ovo tek početak i da se ovako dobri rezultati inače ne očekuju u prvim mesecima poslovanja. Znam da i dalje moramo naporno da radimo – kaže Aćimović.
Pored Marine, mali tim u „Trafici“ u Sarajevskoj ulici čine još jedna devojka sa punim radnim vremenom i jedna pomoćna radnica. U njih ima veliko poverenje i kaže da su zasluge za dosadašnji napredak i njihove, s obzirom na to da je ljubaznost prodavaca i njihova posvećenost poslu od velikog značaja u trgovini. – I dok su ovu radnju do pre tri meseca zaobilazili u širokom luku, danas nam ljudi dolaze sa Novog Beograda da bi kod nas uplatiti Bus plus kartu. Napravili smo odličan tim i atmosfera je fantastična. Koleginice često dolaze u radnju i kada ne rade, da popiju sa mnom kafu, a onda ostanu pa čak i mimo svog radnog vremena uzmu da urade nešto. Mislim da je odnos među kolegama izuzetno važan kao i pristup mušterijama – ističe ona.
Napredak je zaista rezultat velikog truda i rada. Marina kaže da u „Trafici“ provede i po 14 sati dnevno, a da je svojim radnicama dostupna, doslovno, od jutra do ponoći. Zarada je, kaže, veća nego radnička plata, ali – i odgovornost. – Poptuno sam se pronašla u ovom poslu i zadovoljna sam do sada postignutim. Istina je da sada mogu da se posvetim poslu jer nemam porodicu, ali gledajući svoju sestru, koja ima troje dece i takođe je primalac franšize „Trafika“, verujem da je moguće biti preduzetnik i kada imate veće porodične obaveze – dodaje Marina Aćimović.
Ulazak u franšizni sistem „Trafike“ je ujedno njeno prvo poslovno iskustvo sa franšizingom. Ono što je do sada uočila, kao jedan od faktora uspešne saradnje, jeste da komunikacija mora biti besprekorna. – Davaoci i primaoci franšize zavise jedni od drugih, a u ovom poslu, svakodnevna komunikacija je nezaobilazna i mora se odvijati bez prepreka. Ja dajem svoj maksimum da bih ostvarila uspeh, jer to jeste u mom interesu, ali isto tako, davaoci moraju da budu na usluzi primaocima franšize za sve što im je potrebno, jer nam i prihodi zavise od međusobne saradnje. Takođe, primaocima franšize treba da se da prostora da iznesu svoje mišljenje i probleme da bi se oni, korak po korak, i na vreme rešavali i prevazilazili. Dobra međusobna komunikacija u franšizingu je prioritet – naglašava ona.
POGLEDAJTE ČLANKE
Kompanija STIHL širi mrežu specijalizovanih prodavnica u više od 160 zemalja. Nove partnere, koji žele da postanu ovlašćeni STIHL prodavci, traže i na tržištima Srbije i Crne Gore.
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Fabrika burger & pizza bar počeo je sa radom 2017. godine kao mali porodični biznis u Subotici. Vlasnici koncepta sada razmišljaju o širenju poslovanja kroz razvoj franšizne mreže.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Koliko je franšizing luksuznih modnih brendova „zahtevniji“ od pokretanja franšize „običnih“ brendova?
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com