Starbucks otvara prvu kafeteriju u Italiji

Sreda
02.03.2016.
Hoće li Amerikanci uspeti da prodaju kafu Italijanima?
 

Ovo pitanje je, zapravo, bila prva reakcija medija i javnosti pošto je Starbucks zvanično najavio da će početkom 2017. otvoriti prvu kafeteriju u Milanu. Da su i u američkoj kompaniji svesni rizika, potvrđuju upravo reči izvršnog direktora Hauarda Šulca koji je izjavio da Starbucks u Italiju ulazi  „ponizno i s dubokim poštovanjem“ – potvrđujući, taktično, da zna koliko se pojam kafe i kultura ispijanja ovog napitka u Italiji razlikuju od onoga što donosi Starbucks.

Pre 35 godina Hauard Šulc je inspiraciju za kafeteriju pronašao upravo u Italiji. Krug se sada zatvara...
Prva Starbucksova kafeterija u Italiji trebalo bi da bude otvorena početkom 2017. u Milanu

Za Italijane, opšte je poznato, kafa je pre svega espreso – kratka i jaka doza kafe koja se ispija „s nogu“ u jednom od lokalnih kafića na putu ka poslu. Strabucks, s druge strane, krojen po meri američkih potrošača, otvoren je za one koji uživaju u širokom izboru mešavina i ukusa kafe i koji bi radije da sede, pričaju ili rade u kafeteriji. Američki lanac, istina, najavljuje da će se prilagoditi ukusu i navikama potrošača u Italiji i da će espreso biti „zvezda“ ponude. Zvanična statistika svakako potkrepljuje ovaj potez. Prema jednom od najnovijih istraživanja, u Italiji se na godišnjem nivou popije oko 70 miliona šoljica espresa.

Odluka o otvaranju kafeterije u „zemlji espresa i kapućina“ sigurno nije doneta ni lako ni na prečac. To u dovoljnoj meri potvrđuje i izbor lokalnog partnera – grupacije Percassi. Ova kompanija će biti nosilac Starbucksove licence, zadužena za otvaranje i upravljanje kafeterijama na italijanskom tržištu. Značajan je podatak da se radi o iskusnoj kompaniji koja je više od 30 godina radila sa Benettonom, koja je u Italiju dovela Inditexove brendove (Zara, Massimo Dutti, Oysho, Pull and Bear, Bershka, Stradivarius) i u čijem se portfelju nalaze brendovi kao Gucci, Nike, Polo Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Kiko.

Uprkos drugačijem konceptu i brojnoj konkurenciji, Starbucks bi ipak mogao da ima i nekoliko aduta u rukavu. Besplatni wi-fi neće privući samo turiste i mlađu populaciju, već i dobar deo poslovnog sveta, budući da italijanski kafići katkada dodatno naplaćuju sedenje za stolom i korišćenje wi-fi mreže. U prilog američkom brendu može da ide i radno vreme – Starbucksove kafeterije po pravilu rade duže od lokalnih kafića.

Zanimljivo je, takođe, da će Italija postati još jedno evropsko tržište na kojem je Starbucks odlučio da nastupa kroz franšizu. Ovaj model poslovanja, da podsetimo, američki lanac je usvojio tek 2013. shvativši da je to jedan od najefikasnijih načina da se ubrza tempo rasta mreže na Starom kontinentu. Prve franšizne kafeterije otvorene su te godine u Velikoj Britaniji, a posle pozitivnih rezultata, model poslovanja kroz franšizu proširili su i na tržište Francuske. 

Američki lanac u ovom trenutku ima oko 22.000 kafeterija u 67 zemalja – od toga, 2.400 u regionu Evrope, Bliskog istoka i Afrike (EMEA). Najveću popularnost uživa na matičnom tržištu u SAD-u, a najveće nade polaže u tržište Kine, gde bi do 2019. trebalo da ima 3.400 kafeterija.