Biznis na zdravoj dijeti
Aleksandra Ribak, direktorka franšiznog koncepta „Na Zdrowie“
Priprema zdravih, dijetalnih obroka i dostava na kućnu adresu pokazala se kao dobra poslovna ideja. Aleksandra Ribak je 2008. sa malim, probranim timom, pokrenula pilot-projekat – dijetalni ketering „Na Zdrowie“ (Nazdravlje), pružajući uslugu samo na teritoriji Gdanjska. Danas, „Na Zdrowie“ podružnice ima u još dva grada, a nadaju se da će u budućnosti pokriti teritoriju cele Poljske. Zapravo, broj onih koji bi da se zdravo hrane, ali i onih koji zbog zdravstvenih problema moraju da paze na ishranu – neprestano raste. Ovom biznisu, to je otvorilo mnoga vrata. Sa porastom potražnje, rodila se i potreba za razvojem franšize.
Čini se da trend povratka zdravom načinu života značajno utiče i na sektor gastronomije...
Da, i mislim da je to talas koji će nas tek zapljusnuti. Prvo je sa Zapada do nas došla moda brze hrane. Sada, tas na vagi preteže na drugu stranu i do nas dopiru trendovi koji propagiraju zdrav način života i svest o važnosti zdrave ishrane. Uostalom, ljudi se danas trude, i u privatnom i u profesionalnom životu, da ostave što bolji utisak i svojim izgledom. Zato, mi pripremamo obroke i za ljude koji žele da izgube na težini, ali i za one koji nemaju takvu potrebu, ali žele da se hrane zdravo. Jelovnike prilagođavamo potrebama klijenata, uzimajući u obzir i cilj koji žele da postignu, zdravstveno stanje ili ono što vole da jedu. Na osnovu razgovora i savetovanja sa našim nutricionistom, za klijenta se priprema dnevni meni od pet obroka koji se svakodnevno dostavlja na naznačenu adresu, kod kuće ili na poslu.
Koliko franšiznih podružnica za sada imate?
U ovom trenutku imamo četiri franšize: dve u Varšavi, jednu u Gdanjsku i jednu u Katovicama. Ova poslednja je otvorena ove godine. Nijedna od naših lokacija nije zatvorena. Moramo, međutim, priznati da potencijalni primaoci franšize vrlo oprezno ulaze u nove investicije. To je direktna posledica ekonomske krize. Danas, ljudi koji žele da investiraju u posao, mnogo duže razmišljaju pre nego što odaberu koncept na koji će potrošiti novac. Ipak, nadamo se da ćemo sledeće godine otvoriti najmanje pet novih franšiznih prodajnih mesta.
U kojim je mestima najisplativije otvoriti franšize?
Najatraktivniji su veliki gradovi s više od 100 hiljada stanovnika. Šansa da se razvije profitabilan posao u takvim je mestima vrlo velika. To, naravno, ne znači da smo isključili manje gradove. Centrala pomaže i sugeriše šta sve primalac franšize može da uradi kako bi privukao klijente. A kako će zadovoljiti potrebe pojedinačnog kupca, to je, međutim, u rukama primaoca franšize.
Koliko novca je potrebno za pokretanje ovog franšiznog koncepta?
Ukupan iznos investicije za uređenje i opremanje prostora kreće se oko 11.600 evra, što je 50.000 zlota. Za ulaznu naknadu treba izdvojiti još oko 2.500 evra, a primalac franšize ima i obavezu da mesečno plaća redovnu naknadu, što iznosi 4% prihoda, i fiksne administrativne troškove u iznosu od 230 evra. Povraćaj investicije može da se očekuje posle 6 do 12 meseci poslovanja.
Izvor: Franchising.pl
POGLEDAJTE ČLANKE
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...