Za našu franšizu najatraktivniji su veliki gradovi s više od 100 hiljada stanovnika. Šansa da se razvije profitabilan posao u takvim je mestima vrlo velika.

Aleksandra Ribak, direktorka franšiznog koncepta „Na Zdrowie“
Utorak
19.04.2016.
Interesovanje za dijetalni ketering će i dalje da raste, jer sve više ljudi brine o svom izgledu i zdravlju, kaže Aleksandra Ribak, direktorka franšiznog koncepta „Na Zdrowie“ iz Poljske
 

Priprema zdravih, dijetalnih obroka i dostava na kućnu adresu pokazala se kao dobra poslovna ideja. Aleksandra Ribak je 2008. sa malim, probranim timom, pokrenula pilot-projekat – dijetalni ketering „Na Zdrowie“ (Nazdravlje), pružajući uslugu samo na teritoriji Gdanjska. Danas, „Na Zdrowie“ podružnice ima u još dva grada, a nadaju se da će u budućnosti pokriti teritoriju cele Poljske. Zapravo, broj onih koji bi da se zdravo hrane, ali i onih koji zbog zdravstvenih problema moraju da paze na ishranu – neprestano raste. Ovom biznisu, to je otvorilo mnoga vrata. Sa porastom potražnje, rodila se i potreba za razvojem franšize.

Čini se da trend povratka zdravom načinu života značajno utiče i na sektor gastronomije...

Da, i mislim da je to talas koji će nas tek zapljusnuti. Prvo je sa Zapada do nas došla moda brze hrane. Sada, tas na vagi preteže na drugu stranu i do nas dopiru trendovi koji propagiraju zdrav način života i svest o važnosti zdrave ishrane. Uostalom, ljudi se danas trude, i u privatnom i u profesionalnom životu, da ostave što bolji utisak i svojim izgledom. Zato, mi pripremamo obroke i za ljude koji žele da izgube na težini, ali i za one koji nemaju takvu potrebu, ali žele da se hrane zdravo. Jelovnike prilagođavamo potrebama klijenata, uzimajući u obzir i cilj koji žele da postignu, zdravstveno stanje ili ono što vole da jedu. Na osnovu razgovora i savetovanja sa našim nutricionistom, za klijenta se priprema dnevni meni od pet obroka koji se svakodnevno dostavlja na naznačenu adresu, kod kuće ili na poslu.

Koliko franšiznih podružnica za sada imate?

U ovom trenutku imamo četiri franšize: dve u Varšavi, jednu u Gdanjsku i jednu u Katovicama. Ova poslednja je otvorena ove godine. Nijedna od naših lokacija nije zatvorena. Moramo, međutim, priznati da potencijalni primaoci franšize vrlo oprezno ulaze u nove investicije. To je direktna posledica ekonomske krize. Danas, ljudi koji žele da investiraju u posao, mnogo duže razmišljaju pre nego što odaberu koncept na koji će potrošiti novac. Ipak, nadamo se da ćemo sledeće godine otvoriti najmanje pet novih franšiznih prodajnih mesta.

U kojim je mestima najisplativije otvoriti franšize?

Najatraktivniji su veliki gradovi s više od 100 hiljada stanovnika. Šansa da se razvije profitabilan posao u takvim je mestima vrlo velika. To, naravno, ne znači da smo isključili manje gradove. Centrala pomaže i sugeriše šta sve primalac franšize može da uradi kako bi privukao klijente. A kako će zadovoljiti potrebe pojedinačnog kupca, to je, međutim, u rukama primaoca franšize.

Koliko novca je potrebno za pokretanje ovog franšiznog koncepta?

Ukupan iznos investicije za uređenje i opremanje prostora kreće se oko 11.600 evra, što je 50.000 zlota. Za ulaznu naknadu treba izdvojiti još oko 2.500 evra, a primalac franšize ima i obavezu da mesečno plaća redovnu naknadu, što iznosi 4% prihoda, i fiksne administrativne troškove u iznosu od 230 evra. Povraćaj investicije može da se očekuje posle 6 do 12 meseci poslovanja.

Izvor: Franchising.pl