Slatki biznis
Dairy Queen je porodični restoran brze usluge u američkom stilu, koji se od ostalih restorana ove vrste najviše izdvaja po ponudi poslastica. Dairy Queen je, zapravo, restoran i poslastičarnica pod jednim krovom. Pored uobičajenog „slanog menija“, koji uključuje burgere, hot-dogove, sendviče i salate, ovaj brend je proslavila linija tzv. soft serve proizvoda – sladoledi na točenje, milkšejkovi, sladoledi u kornetu, ledene kafe.
Za 70 godina postojanja, otvorili su više od 6.800 restorana širom sveta, a licencu za otvaranje restorana u zemljama ovog regiona sada nude jakim lokalnim kompanijama i preduzetnicima koji bi bili zaduženi za razvoj mreže. Kandidati bi trebalo da već imaju iskustva u sektorima povezanim sa hranom i pićem (ugostiteljstvo, maloprodaja, distribucija), a u obzir dolaze i kompanije iz drugih, srodnih oblasti – trgovinski lanci, apoteke, bioskopi, zabavni parkovi, igraonice, benzinske pumpe...
Partneri bi bili nosioci tzv. Area Development licence, saradnja bi trajala 15 godina, s mogućnošću produženja na još 10 godina. Nakon potpisivanja ugovora, nosilac licence bi plaćao dve ulazne naknade – najpre, area fee, jednokratnu avansnu naknadu kojom dobija prava za razvoj na određenoj teritoriji, a zatim i unit opening fee, naknadu koja se plaća pre otvaranja svakog pojedinačnog restorana. U zavisnosti od formata restorana – klasični, restoran u šoping molu ili drive-in restoran – naknada za otvaranje jedinice iznosi od 15.000 do 35.000 dolara, dok bi ukupni nivo investicija po jednom restoranu iznosio između 1,1 i 1,8 miliona dolara.
Kako je nastao Dairy Queen?
Priča o Dairy Queen-u počinje 4. avgusta 1938. godine. Tog dana, Šerb Nobl, vlasnik prodavnice sladoleda u gradiću Kankaki u Ilinoisu, pristao je da ponudi „neimenovanu mlečnu poslasticu“ koju su u porodičnoj manufakturi spravljali otac i sin Džon i Aleks Mekalo. Za samo dva sata tog prvog dana probne prodaje, Nobl je poslužio više od 1.600 porcija novog dezerta. Brzo su shvatili da se u novom proizvodu krije pravo blago, tako da su 1940. Nobl i Mekalo otvorili prvi lokal pod imenom Dairy Queen.
Od tada, sastojci i formula za spravljanje Dairy Queen točenog sladoleda su strogo čuvana tajna. Ta kremasta, hladna poslastica, kako je zabeleženo u istorijatu kompanije, poslužila je kao inspiracija za čitavu paletu slatkih proizvoda po kojima je Dairy Queen i dan-danas poznat – sladoledi u čaši i kornetu, milkšejkovi, ledene kafe.
Dairy Queen ima restorane u 28 zemalja, od prošle godine i na tlu Evrope (u Poljskoj). Vlasnik brenda je Berkshire Hathaway, kompanija u vlasništvu Vorena Bafeta.
POGLEDAJTE ČLANKE
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...