Fino izvajana franšiza
Kada je Nediljka Dokozić pre tri godine naišla na JumpingClay u Portugalu, radionicu u kojoj deca uče da oblikuju figurice od gline i u kojima se ova „vesela glina“ može kupiti, bila je potpuno opčinjena. Iz više razloga. Smatrala je da je to savršeno mesto na kom bi njeno troje male dece moglo da provode vreme, družeći se i učeći nešto novo. Isto su mislila i deca jer su, bez obzira na uzrast, podjednako bila oduševljena. – Sećam se, tada je za stolom na kom su deca pravila figurice od gline sedela i devojčica u invalidskim kolicima. Osim toga, moja deca nisu znala portugalski, kao i još nekoliko njih. Uprkos različitostima, drugačijem jeziku, veri, kulturi, pa čak i hendikepu, oni su ravnopravno sedeli za istim stolom i kvalitetno provodili vreme. Pored toga, kad god bih ih ostavila u igraonici, strahovala sam da se ne povrede. U JumpingClay radionici sam znala da su sigurni te sam za to vreme bez griže savesti, na primer, mogla da popijem kafu sa prijateljicom. I nakon prvog iskustva koje su imali, deca su želela svaki drugi dan da idu u JumpingClay – priča ushićeno Nediljka Dokozić.
Od tada je neprestano razmišljala kako bi bilo dobro da franšizu JumpingClay „prenese“ i u Hrvatsku. Uspela je da stupi u kontakt sa davaocima franšize iz Južne Koreje i da dogovori saradnju. U međuvremenu se osmelila da od nekadašnjeg primaoca preuzme tzv. „super master franšizu“ za ceo Adria region (zemlje bivše Jugoslavije i Albaniju). Pripreme teku ubrzano, tako da se već sredinom jula očekuje otvaranje prve JumpingClay radionice u stambenom kvartu Špansko u Zagrebu. Nediljka Dokozić je u sprovođenje svog cilja – da svoj deci u regionu obezbedi lepo mesto za igru, po najpovoljnijim cenama – krenula ambiciozno. Želi da do kraja ove godine sama otvori pet ili šest radionica u Zagrebu.
Međutim, nije joj namera da čitavu regiju, pa čak ni celu Hrvatsku, „pokrije“ sama. Zato, u dogovoru sa matičnom kompanijom iz Južne Koreje, ima mogućnost da proda master franšizu za svako pojedinačno tržište, ali, ako bude interesovanja, i pojedinačne (single-unit) franšize. – Jednostavnije bi bilo da pronađem primaoca master franšize za svako od tržišta Adria regiona jer bi komunikacija bila jednostavnija. Ukoliko se, ipak, javi neko za single-unit franšizu svakako da ćemo mu omogućiti da je kupi jer mi je u početku veoma važno da pokušamo brzo da proširimo poslovanje, a opet, sve kako bismo deci omogućili da uživaju – kaže ona.
Kao što smo pomenuli, koncept JumpingClay potiče iz Južne Koreje, a podrazumeva da se u okviru jednog prodajnog mesta može kupiti glina, ali i pohađati kurs modelovanja i pravljenja figurica. Kursevi su pre svega namenjeni deci, ali i tinejdžerima i odraslima. Takva mesta u JumpingClay-u nazivaju Akademijama. JumpingClay glina, inače, ne ostavlja mrlje, suši se na vazduhu, i prošla je rigorozne testove u kojima je tretirana kao hrana, upravo zbog toga što je namenjena deci.
Foto: JumpingClay
JumpingClay franšiza zahteva ulaganje od oko 10.000 evra, koje uključuje i ulaznu franšiznu naknadu. Primaoci franšize takođe plaćaju i dve godišnje fiksne naknade – jedna se uplaćuje direktno davaocu za razvoj edukativnih programa, kreiranje i testiranje novih figurica (svaka figurica prolazi istraživanje da se utvrdi da li je mogu napraviti i deca i stariji), a druga odlazi u „zajedničku kasicu“ za marketinške materijale koje dobijaju primaoci franšize.
JumpingClay prodavnica-akademija može da ima oko 30 kvadrata, što ne znači da ne može da bude veća, ukoliko se proceni da postoji potreba. – Želja mi je, zaista, da jednog dana, bar u jednom velikom gradu u regionu, imamo veliki JumpingClay poput onog koji imaju Britanci, a prostire se na 150 kvadrata. Zajedno smo jači, verujem da ćemo i mi uspeti u tome – ističe Dokozić.
Ova franšiza može da bude otvorena u tržnom centru, stambenom kvartu, ali i u manjim mestima od 5.000 ili 6.000 stanovnika koja nemaju raznovrsnu ponudu za decu. Prvi upiti za franšizu, prema svedočenju Nediljke Dokozić, upravo su i stigli iz manjih mesta.
Primalac franšize ne mora da bude iz posebne struke ili nekog specifičnog obrazovanja. Važno je, kako kaže Nediljka Dokozić, da ozbiljno shvati posao i da kada već ulaže određeni kapital, želi i da ga oplodi. JumpingClay franšiza je, prema njenom mišljenju, prilika za mlade koji bi da rade i razvijaju svoj biznis.
Zahvaljujući tome što će vrlo skoro u Hrvatskoj biti otvorene prve prodavnice, svi budući primaoci i njihovi radnici će moći da prođu obuku u Zagrebu. – Potrudićemo se da svakog primaoca osposobimo da u što kraćem roku počne da radi. Glina je obezbeđena, kreirali smo i web-stranice za sva tržišta. Dosta energije smo utrošili da sa davaocima ispregovaramo da cene gline i kurseva budu što dostupniji roditeljima, s obzirom na to da su ipak ova tržišta još uvek nedovoljno razvijena. Uspeli smo u tome, pa će glina moći da se kupi već od pola eura – kaže Dokozić.
Zanimljivo je da u Beogradu postoji istraživački centar JumpingClay koji direktno sarađuje sa kompanijom iz Južne Koreje. U ovom centru se, naime, dizajniraju figurice i osmišljavaju edukativni programi.
JumpingClay posluje u 40 zemalja sveta, ima 650 „prodavnica-akademija“ i više od 5.000 instruktora.
POGLEDAJTE ČLANKE
JumpingClay, koncept prodavnice i radionice za modelovanje gline, razvija odnedavno franšiznu mrežu i u Češkoj. Nosilac franšize nudi tri mogućnosti za pokretanje posla.
Da li će se personalizovane knjige pojaviti i u ovom regionu i kako teče saradnja s franšiznim partnerima, otkriva Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer češke izdavačke kuće „Plavi slon“
Minela Bašić je oduvek volela da radi sa decom, a kako je nedavno postala deo franšizne porodice Jumping Clay – ta želja joj se i ostvarila.
Jumping Clay, koncept prodavnice i radionice u kojoj se može kupiti, ali i učiti modelovanje figurica od gline, početkom ove godine dobio je poslovnice na dva nova tržišta u regionu.
Biznisi zasnovani na onlajn prodaji spadaju u najbrže rastuću sferu poslovanja. Knjige su, pak, među najprodavanijim proizvodima na internetu. Češki izdavač „Plavi slon“ spaja oba sveta.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Igračke stižu i kroz franšizu
Pozdrav.Kako Vas kontaktirati?Kontakt telefon?
Lakše uz partnere
Sve ste vi ovo lepo napisali ali niste nista proverili sa njima detaljno, vec se tudji text preveli na srbski I postavili kao vas clanak. | Franshizing EU firmi van EU ne...