Personalizovane knjige kao onlajn biznis
Može li čitalac u isto vreme da bude i glavni junak priče? Zahvaljujući češkoj izdavačkoj kući „Plavi slon“ (Modry slon), deca iz svih krajeva sveta mogu da dožive nešto što je doskora bilo gotovo nezamislivo. „Plavi slon“ je, naime, još 1998. predstavio relovucionaran proizvod – personalizovane knjige, u kojima su deca mogla da postanu junaci priče. Dovoljno je da osoba koja naručuje i kupuje knjigu izabere u kojoj od ponuđenih priča želi da se dete pojavi, a zatim navede ime deteta kojem će knjiga biti poklonjena. Mali čitaoci su, tako, mogli da spašavaju princeze, susretnu se s Crvenkapom, Jednookim Čudovištem ili da se druže sa životinjama iz Afrike.
Ne samo što su postale popularne i rado čitane, personalizovane knjige su prerasle i u ozbiljan biznis. S razvojem franšize, štampanje i prodaja personalizovanih knjiga preselila se i van granica Češke, a s razvojem onlajn prodavnice, ističu u „Plavom slonu“, poslovanje je sada i dodatno olakšano.
Sopstvena onlajn knjižara?
Biznisi zasnovani na onlajn prodaji spadaju u najbrže rastuću sferu poslovanja, a knjige su, opšte uzev, među najprodavanijim proizvodima na internetu. Kako ističe češki izdavač, popularnost elektronskih knjiga i skeniranih verzija polako opada i čitaoci se nanovo vraćaju klasičnim, papirnim izdanjima knjiga. „Plavi slon“ je spojio ova dva sveta sa željom da utiče i na obrazovanje dece. Prema istraživanju koje je prošle godine sprovedeno u Češkoj, čak jedna trećina školske dece ne zna dobro da čita. Jedan od razloga za to je i što suviše vremena provode pred kompjuterom i što knjige nisu u domenu njihovih interesovanja.
Cilj „Plavog slona“ je, stoga, da kod dece probudi ljubav prema pisanoj reči, uvede ih u svet mašte, ali i da ih edukuje, kažu u ovoj kompaniji. Personalizovane knjige su prihvaćene i kao sofisticirano didaktičko sredstvo koje značajno utiče na razvoj čitalačke pismenosti kod dece. Pored toga, „Plavi slon“ nudi i jedan apsolutno jedinstven proizvod – personalizovanu slikovnicu-preklapalicu za decu od godinu dana starosti. Pored personalizovanih priča, nudi se i široka paleta knjiga za decu od jedne do 11 godina.
Foto: Plavi slon
Međunarodna ekspanzija se, takođe, nastavlja i „Plavi slon“ sada traži primaoce franšize (partnere) u svim evropskim zemljama. Pored Češke, Slovačke, Poljske i Velike Britanije, listi zemalja u kojima su razvili franšize, nedavno su se pridružile Nemačka i Francuska.
Uz gotovo 20 godina iskustva, „Plavi slon“ nudi primaocima franšize priliku da započnu zanimljiv i profitabilan posao. – Nudimo ekskluzivno pravo zastupanja brenda i prodaje svih naših knjiga na lokalnom tržištu. Partner će, pored toga, dobiti i sve potrebne internet alate, kao i obuku za vođenje posla i marketinga. Ukupna investicija iznosi od 4.000 do 10.000 – kaže Marek Halfar, osnivač i direktor kompanije. Kandidat bi trebalo da ima iskustva u onlajn prodaji, ali i da bude izuzetno elokventan i naklonjen radu s decom.
Više o konceptu i uslovima saradnje, pogledati i ovde.
POGLEDAJTE ČLANKE
Da li će se personalizovane knjige pojaviti i u ovom regionu i kako teče saradnja s franšiznim partnerima, otkriva Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer češke izdavačke kuće „Plavi slon“
Da li bi se personalizovane knjige uskoro mogle pojaviti i u Srbiji? Kako nastaju i kako se do njih može doći? Preduzetnima se nudi poslovna šansa.
Ulazak na nova tržišta. To je, u najkraćem, plan za sledeću godinu češkog franšiznog koncepta „Plavi slon“. Primaoce franšize traže i u zemljama ovog regiona.
Već posle mesec dana biznis je profitabilan – kaže Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer izdavačke kuće „Plavi slon“
Za malu izdavačku delatnost ponekad su potrebni samo kompjuter i štampač – kaže Rafal Kvjatkovski, primalac master franšize izdavačke kuće „Plavi slon“ u Poljskoj
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Proces traženja (regrutacije) primalaca franšize nije nimalo lak. Kako kompanije treba da se pripreme za ovaj proces i šta je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
POPULARNO NA FORUMU
Igračke stižu i kroz franšizu
Pozdrav.Kako Vas kontaktirati?Kontakt telefon?
Lakše uz partnere
Sve ste vi ovo lepo napisali ali niste nista proverili sa njima detaljno, vec se tudji text preveli na srbski I postavili kao vas clanak. | Franshizing EU firmi van EU ne...