Personalizovane knjige kao onlajn biznis

Štampanje i onlajn prodaja personalizovanih knjiga jeste i način za razvoj profitabilnog posla. Ova mogućnost se sada nudi i preduzetnim ljudima širom Evrope.
Četvrtak
01.02.2018.
Biznisi zasnovani na onlajn prodaji spadaju u najbrže rastuću sferu poslovanja. Knjige su, pak, među najprodavanijim proizvodima na internetu. Češki izdavač „Plavi slon“ spaja oba sveta.
 

Može li čitalac u isto vreme da bude i glavni junak priče? Zahvaljujući češkoj izdavačkoj kući „Plavi slon“ (Modry slon), deca iz svih krajeva sveta mogu da dožive nešto što je doskora bilo gotovo nezamislivo. „Plavi slon“ je, naime, još 1998. predstavio relovucionaran proizvod – personalizovane knjige, u kojima su deca mogla da postanu junaci priče. Dovoljno je da osoba koja naručuje i kupuje knjigu izabere u kojoj od ponuđenih priča želi da se dete pojavi, a zatim navede ime deteta kojem će knjiga biti poklonjena. Mali čitaoci su, tako, mogli da spašavaju princeze, susretnu se s Crvenkapom, Jednookim Čudovištem ili da se druže sa životinjama iz Afrike.

Ne samo što su postale popularne i rado čitane, personalizovane knjige su prerasle i u ozbiljan biznis. S razvojem franšize, štampanje i prodaja personalizovanih knjiga preselila se i van granica Češke, a s razvojem onlajn prodavnice, ističu u „Plavom slonu“, poslovanje je sada i dodatno olakšano.

Sopstvena onlajn knjižara?

Biznisi zasnovani na onlajn prodaji spadaju u najbrže rastuću sferu poslovanja, a knjige su, opšte uzev, među najprodavanijim proizvodima na internetu. Kako ističe češki izdavač, popularnost elektronskih knjiga i skeniranih verzija polako opada i čitaoci se nanovo vraćaju klasičnim, papirnim izdanjima knjiga. „Plavi slon“ je spojio ova dva sveta sa željom da utiče i na obrazovanje dece. Prema istraživanju koje je prošle godine sprovedeno u Češkoj, čak jedna trećina školske dece ne zna dobro da čita. Jedan od razloga za to je i što suviše vremena provode pred kompjuterom i što knjige nisu u domenu njihovih interesovanja.

Cilj „Plavog slona“ je, stoga, da kod dece probudi ljubav prema pisanoj reči, uvede ih u svet mašte, ali i da ih edukuje, kažu u ovoj kompaniji. Personalizovane knjige su prihvaćene i kao sofisticirano didaktičko sredstvo koje značajno utiče na razvoj čitalačke pismenosti kod dece. Pored toga, „Plavi slon“ nudi i jedan apsolutno jedinstven proizvod – personalizovanu slikovnicu-preklapalicu za decu od godinu dana starosti. Pored personalizovanih priča, nudi se i široka paleta knjiga za decu od jedne do 11 godina.

Foto: Plavi slon

Međunarodna ekspanzija se, takođe, nastavlja i „Plavi slon“ sada traži primaoce franšize (partnere) u svim evropskim zemljama. Pored Češke, Slovačke, Poljske i Velike Britanije, listi zemalja u kojima su razvili franšize, nedavno su se pridružile Nemačka i Francuska.

Uz gotovo 20 godina iskustva, „Plavi slon“ nudi primaocima franšize priliku da započnu zanimljiv i profitabilan posao. – Nudimo ekskluzivno pravo zastupanja brenda i prodaje svih naših knjiga na lokalnom tržištu. Partner će, pored toga, dobiti i sve potrebne internet alate, kao i obuku za vođenje posla i marketinga. Ukupna investicija iznosi od 4.000 do 10.000 – kaže Marek Halfar, osnivač i direktor kompanije. Kandidat bi trebalo da ima iskustva u onlajn prodaji, ali i da bude izuzetno elokventan i naklonjen radu s decom.

Više o konceptu i uslovima saradnje, pogledati i ovde.