Niske cene dižu promet

Uvreženo je mišljenje da kvalitetna hrana i niske cene retko kad idu ruku pod ruku. Vlasnici koncepta Poe Poe su, međutim, 25 godina sticali iskustvo u gastronomiji širom SAD i Italije da bi došli do svoje formule za restoran brze hrane. Danas se u ovim lepim, čistim i moderno opremljenim restoranima nudi standardni, ali probran meni – pice, hot-dogovi, rolnice, lazanje. Svaki se obrok priprema od svežih namirnica proverenog kvaliteta, odmah pred kupcem. – Svesni smo da u Evropi ima malo koncepata koji su se odlučili za ovakav model poslovanja – ponuditi kvalitetnu i ukusnu hranu, a ipak, po vrlo pristupačnim cenama. I ne samo to. Mi smo razvili i dobar poslovni model – koncept koji je fokusiran na promet, i koji našim primaocima franšize garantuje najbolju nabavnu cenu sirovina od proverenih dobavljača, čime koncept postaje biznis s brzim povraćejem investicije – kaže Martin Kovaržik, suvlasnik kompanije Industriale Food, koja stoji iza lanca restorana Poe Poe.
Iako rade tek oko godinu dana, uspeli su da otvore četiri lokala u Češkoj. Veliki interes za franšizu vlada još otkad su otvorili prvi restoran u Brnu, koji je trebalo da testira i dokaže održivost koncepta. Restoran je, kako kaže Kovaržik, vrlo brzo stekao popularnost, i to u izuzetno konkurentnom okruženju – rame uz rame s velikim svetskim brendovima kao što su McDonald’s, KFC, Subway i Starbucks. Drugi restoran otvoren je u Uhreskom Hradištu, a u Zlinu i Hodonjinu i – prve franšize.
Broj restorana bi svake godine trebalo da raste. Vlasnici koncepta računaju da će uz pomoć novih primalaca franšize do kraja 2017. uspeti da otvore bar još tri poslovnice. – U narednih pet godina, pak, želeli bismo da pokrijemo sve veće gradove u Češkoj, što uključuje i otvaranje nekoliko restorana u Pragu. Zbog fokusa na velikom prometu, zainteresovani smo samo za „udarne“ lokacije – pešačke zone s velikim protokom ljudi. To, istina, može da bude jedina prepreka, jer takvih lokacija ima malo – objašnjava Martin Kovaržik i dodaje da čak razmišljaju o širenju na inostranim tržištima. – Planiramo da otvorimo restorane u Slovačkoj i Hrvatskoj – precizira Kovaržik.
Za pokretanje franšize u Češkoj treba izdvojiti od 90.000 do 185.000 evra, što zavisi od veličine i tipa restorana. Povraćaj investicije može da se očekuje za dve do tri godine.
Konkurencije se ne boje. Do sada, kaže Kovaržik, na domaćem tržištu nisu pronašli koncept sa sličnom filozofijom i strategijom. – Pogledajte, pica prečnika 30 centimetara prodaje se za 56 kruna, što je oko 2 evra. Takođe, 200g pomfrita možete dobiti za 19 kruna, ili 70 centi, a lazanju od 350g za 59 kruna. Pored toga, svi proizvodi sa menija se pripremaju od kvalitetnih, svežih namirnica, odmah pred kupcem. Kod pečenja pice koristimo najnoviju tehnologiju koja značajno smanjuje udeo ljudskog faktora. To, između ostalog, omogućava i garantuje konstantan kvalitet proizvoda, ali i niske cene – objašnjava Martin Kovaržik.
Pored „slanog“ menija, svaki od Poe Poe restorana ima i „slatki bar“ koji nudi palačinke, vafle, kafe, smutije.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...