Zdrava, a brza hrana
![](https://img.franchising.pl/sr/36e/5fc/clanak.jpg)
Franšizni sistem Hot’ Horse jedini je slovenački lanac brze hrane, specifičan po tome što je njen osnovni sastojak konjsko meso. Počeli su da posluju pre dve decenije, a trenutno imaju tri svoja prodajna mesta. Moglo bi se reći da su sve ovo vreme upoznavali slovenačke potrošače sa prednostima ishrane od konjskog mesa koje važi za jedno od najzdravijih – zbog čega je, na primer, postalo i glavna namirnica sportista. Hot’ Horse je sada odlučio da kroz franšizu svoje iskustvo i znanje podeli i sa drugima. Koliko je konjsko meso zdravo i popularno u ishrani u zemljama regiona, kao i gde bi želeli da ponude franšize, odgovara Matej Pogačnik, rukovodilac franšiznog poslovanja u kompaniji Hot-Horse.
Koliko je konjsko meso zastupljeno u ishrani Slovenaca i šta su Vaše procene za zemlje regiona u vezi sa potrošnjom?
U Sloveniji je konjsko meso već dugo na tržištu i u početku prodaja nije išla sjajno. Prvi ozbiljan proizvođač konjskog mesa u Sloveniji je bio Matej Krušič, a počeo je da radi još 1977. godine. Danas u Sloveniji, međutim, postoje samo dva specijalizovana prerađivača konjskog mesa. U Srbiji i Hrvatskoj je takođe ova vrsta mesa već prisutna u određenoj meri.
Konjsko meso su ranije uglavnom koristili stariji potrošači, a mnogima nije bilo ni dostupno. Međutim, od kada je Hot’ Horse počeo da posluje, burgeri od konjskog mesa su postali popularni među širom populacijom, posebno među mlađima. Naš način rada, radno vreme – 21 sat dnevno, sedam dana u nedelji, 364 dana godišnje – sveži obroci i specifičan ukus, pridobili su mnoge, čak i skeptike. Potrošnja konjskog mesa danas nije više tabu tema. Takav rezultat zahtevao je mnogo vremena, marketinga i pravilno uloženog novca. Najteže je promeniti kulturu i običaje naroda, pod tim mislim i na hranu. S druge strane, neki narodi radije prihvataju novine, dok su neki kao, na primer, Englezi, veoma konzervativni kada je hrana u pitanju. Veruje se, međutim, da je ovaj region dovoljno otvoren i da nema većih prepreka za popularizaciju korišćenja ovog mesa.
Na tržištu, međutim, nema dovoljno konjskog mesa jer je uzgajanje izuzetno skupo, komplikovano i nije organizovano poput odgajanja ostale stoke. Takođe, obrada konjskog mesa je poseban izazov, pa ga mnogi samo seku, dok su za obradu neophodni posebni uslovi. Kod konjskog mesa, takođe, ima mnogo više otpada i razlika između žive mase i korisnog mesa je mnogo manja nego kod, na primer, govedine, živine, svinja. Sve navedeno utiče na to da konjsko meso nije široko rasprostranjeno te je i krajnja cena viša.
Koliko je ishrana od konjskog mesa zdrava? I da li su i vaši proizvodi jednako zdravi, pošto je ipak reč o lancu brze hrane?
Hot’ Horse se trudi da ukaže na prednosti hrane od konjskog mesa i zagovara raznolikost u ishrani. Istina je da se naši klijenti brzo uslužuju, ali nikako na uštrb kvaliteta. Uvek se trudimo da pratimo savremene trendove pripreme hrane i da se na taj način prilagođavamo zdravoj ishrani. Danas se iz ishrane sve više izbaciju ugljeni hidrati, šećer, gluten, a svi naši proizvodi se baziraju na mesu i povrću, odnosno, proteinima i vlaknima.
Konjsko meso se u ljudskoj ishrani koristilo još u praistorijsko doba. Određeni podaci pokazuju da je prva mesara konjskog mesa otvorena krajem XIX veka u Francuskoj. Stručnjaci navode da konjsko meso ima kvalitetnije proteine od ostalog mesa te da se u 100g mesa nalazi čak 20g proteina. Osim toga, poseduje manje masti te je njegova konzumacija na neki način prevencija od kardiovaskularnih bolesti. Ujedno, konjsko meso je važan izvor vitamina i minerala i poznato je po visokom stepenu gvožđa i vitamina B12, ali i B3 i B6 koji su važni za metabolizam. Najveći proizvođači konjskog mesa danas su Kina, Kazahstan, Meksiko i Rusija.
Trenutno radite na širenju lanca tako što ste ponudili franšizu. Gde biste želeli da pronađete primaoce franšize i da li će franšiza biti dostupna samo u Sloveniji ili i u drugim zemljama regiona?
Prve franšize bismo želeli da otvorimo u Sloveniji zbog logistike i pravno-formalnih zahteva, a to bi bilo najjednostavnije i zbog podrške. Međutim, sistem je dobro osmišljen, zato bismo mogli da damo franšizu i u regiji.
POGLEDAJTE ČLANKE
![](https://img.franchising.pl/sr/06d/f9e/img_9686.jpeg)
Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE
![](https://img.franchising.pl/sr/dbf/763/stajefransiza.jpg)
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Zainteresovani ste za pokretanje novog posla? Razmišljate o kupovini franšize? Ali mnogo toga je nepoznato, te Vas ta pomisao pomalo i plaši? Pokušajte ovako: popunite poznati australijski test ispod – možda Vam pomogne da dođete do odgovora da li je franšizing za Vas!
Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu u Evropi – na mapi se sada nalazi novi partner iz Poljske. Kompanija je učestvovala i na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...