Mini-mreža Mini Panija
Pre nego što je postao primalac franšize Mini Pani, Vladimir Todorović iz Kragujevca se bavio raznim privatnim poslovima, uglavnom iz oblasti nege tela. Nakon što je od prijatelja iz Beograda čuo za pozitivno iskustvo sa franšiznim sistemom Mini Pani, počeo je da razmišlja o otvaranju mini-pekare tog brenda u Kragujevcu. – Ta 2007. godina je bila odlična za poslovanje. Prijatelj je imao Mini Pani u Beogradu i Požarevcu. Vrlo je ozbiljno shvatio saradnju sa davaocem franšize, dobro je poslovao i njegovi lokali su bili jako lepi. Od njega sam dosta saznao o tome šta znači poslovati u franšizi, tako da s te strane nije bilo nikakvih iznenađenja. U svemu tome sam video potencijal i odlučio sam da se i sam oprobam. Priča je bila dobra, a biznis nije zahtevao previsoka ulaganja – kaže Todorović.
Nakon što su menadžeri iz Mini Panija proverili lokaciju i razgovarali sa Todorovićem, sklopljen je ugovor i prva mini-pekara je otvorena u Kragujevcu kod Prve kragujevačke gimnazije. – Poslovanje je te godine bilo odlično. Nakon sedam meseci sam već otvorio drugi lokal. Odlučio sam se da lokale otvaram u centralnom delu grada, na dobrim lokacijama i pored nekih većih institucija – škole, suda, opštine, a novi lokal će biti u pešačkoj zoni. U marketingu postoje tri pravila: lokacija, lokacija i lokacija – kaže on.
Svi njegovi lokali imaju do 20 kvadratnih metara jer, kako kaže, ne postoji potreba da budu veći, budući da je osnovni princip ove franšize stop&go – peciva se kupuju i nose. Zanimljivo je da zakup poslovnog prostora u Kragujevcu, prema njegovom svedočenju, tokom krize nije padao, iako se ekonomska situacija u odnosu na vreme kada je počeo ovaj posao drastično pogoršala. – Ipak, nijedna kirija nije skupa ako imate posla – kaže on.
Ni jednog trenutka nije pomišljao da krene u sličan posao sam niti da otvara sopstvenu pekaru. Franšiza mu je bila primamljiva opcija, kako zbog snage brenda, tako i zbog podrške koja se podrazumevala. – Drugačije je kada iza vas stoji jak brend sa jakim marketingom koji je rađen na nivou cele zemlje. Naravno, moje je bilo da, uz saradnju sa centralom, razrađujem mikromarketing. I danas, segmentu lokalnog marketinga posvećujem mnogo pažnje – pravimo i delimo letke, flajere, jer ovaj posao shvatam vrlo ozbiljno. Kao i svakom drugom poslu, treba mu biti posvećen. Dakle, kao primalac dobijete prepoznatljiv brend, razrađen marketing i proizvod čiji kvalitet ne oscilira. Vaše je da pratite pravila, pečete peciva po unapred datim uputstvima, vodite računa da vam je radnja lepa, uredna i da imate vredne i ljubazne radnike – kaže Todorović.
Zato ne iznenađuje što je već 2009. godine otvorio i treći Mini Pani u Kragujevcu. Tri godine nakon toga otvorio je četvrti, a kroz dvadesetak dana bi trebalo da počne sa radom i peti Mini Pani u njegovom vlasništvu. U pet objekata zaposleno je 14 radnika.
– Stalno ulažemo, iako su poslednje godine bile teške za poslovanje, u bilo kojoj oblasti. Ipak, svi objekti rade „u plusu“ – kaže Todorović.
Pravila o tome ko su potrošači koji vole Mini Pani peciva ne postoje, ali ih deca, kako kaže on, obožavaju. Najviše se prodaju peciva sa belim sirom, šunkom i ukusom pice, a od slatkih najbolje idu peciva s višnjom, kajsijom i eurokremom.
U poslovanju, kako kaže, mnogo znači podrška davaoca franšize. – Nas stalno obilaze njihovi terenski menadžeri koji su izuzetno važna karika u celom lancu poslovanja. Osim toga što obično obilaze lokaciju na kojoj bi trebalo da se otvori pekara, vode računa i o poštovanju svih standarda. Oni su i savetnici, uz kosultacije sa njima se organizuju promocije, dogovaraju marketinške akcije. Svakako, svi primaoci treba da ih slušaju, jer to i jeste smisao franšizinga. Pravila moraju da se poštuju – ističe Todorović.
Komunikacijom sa davaocima franšize je zadovoljan. Ne libi se da iznese i svoje sugestije i ukaže na stvari koje bi mogle da se unaprede, jer smatra da samo tako mogu postići uspeh. – Naravno da uvek postoji prostora za napredovanje i s jedne i s druge strane – kaže on.
O daljim planovima ne želi mnogo da govori. I onim što je postigao do sada je zadovoljan. – Iza nas stoji ozbiljna i dobra kompanija, a i ja se posvećujem poslu i trudim se da sve radim kako treba. Uskoro otvaramo novi objekat, a videćemo za dalje – kaže Todorović.
POGLEDAJTE ČLANKE
Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Koliko je franšizing luksuznih modnih brendova „zahtevniji“ od pokretanja franšize „običnih“ brendova?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...