Hotelski gigant nudi franšize u regiji
Sa portfeljom od 4.000 hotela i 570.000 soba, francuski AccorHotels je ne samo najveći evropski, već i jedan od vodećih svetskih hotelskih operatera. Prisutan je u 95 zemalja i izdvaja se kao grupa sa najvećim i najraznovrsnijim portfeljom hotelskih brendova koji uključuje hotele u svim kategorijama, u rasponu od ekonomičnih do luksuznih. AccorHotels svoje prisustvo na svetskim tržištima gradi kroz više kanala i strategija – direktnim prisustvom (otvaranjem sopstvenih hotela), menadžment ugovorima, ali i franšiznim ugovorima, tj. davanjem franšize, kao sve prisutnijom strategijom. Mrežu hotela pod svojim brendovima sada žele da prošire i u zemljama ovog regiona, a ta misija je poverena poljskoj hotelskoj grupi Orbis.
Orbis je najveći lanac hotela u Poljskoj i primalac master franšize za AccorHotels brendove za Poljsku i još 15 zemalja Srednje, Istočne i Jugoistočne Evrope. Orbis je, inače, prethodno bio dugogodišnji strateški partner Accor-a, a od 2008. kompanija je i u većinskom vlasništvu (preko 50%) grupe AccorHotels. Počevši od 2015. godine, Orbis je zadužen i za pomenutih 16 zemalja, među kojima su i Hrvatska, Slovenija, Srbija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Makedonija.
Hotelijeri koji razmišljaju o promeni imidža i rebrendingu postojećih objekata, kao i oni koji bi želeli da u hotelijerstvo uđu „od nule“, dobijaju sada priliku da otvore i vode hotele po visokim standardima i pod dobro poznatim brendovima – Mercure, Novotel, Sofitel, M gallery, Pullman, Ibis, Ibis Styles i Ibis Budget, samo su neki od brendova AccorHotels grupacije koji se nude zainteresovanim primaocima franšize i investitorima. Kao nosilac master franšize i kompanija s međunarodnim iskustvom, Orbis Group će biti zadužen za prenos znanja, obuku i podršku tokom čitavog procesa saradnje.
– Zahvaljujući dobroj praksi i standardima preuzetim od našeg partnera, francuske grupe AccorHotels, postali smo jedan od glavnih igrača u hotelskoj industriji u Srednjoj i Istočnoj Evropi – ističu u Orbisu svoje adute. Osim u Poljskoj, poslovanje se već razvija u Litvaniji, Letoniji, Češkoj, Mađarskoj, Slovačkoj, Rumuniji i Bugarskoj, a u septembru 2015. i u Makedoniji, u Skoplju, otvoren je hotel pod jednim od najpopularnijih AccorHotels brendova – ibis Skopje City Center.
Vlasnici hotela koji se odluče za franšiznu saradnju s grupom Orbis, mogu da očekuju sveobuhvatnu podršku – tim savetnika i stručnjaka stajaće im na raspolaganju po svim pitanjima upravljanja i modernizacije hotela. Kako kaže Malgožata Morek, direktorka franšiznog razvoja grupe Orbis, pored snažnog marketinga i online kanala distribucije, dobro poslovanje franšiznim hotelima doneće i rezervacioni sistem TARS – najbolji u svojoj klasi, globalno rasprostranjena mreža prodavaca, kao i program lojalnosti Le Club AccorHotels, koji pomaže da se poboljša konkurentnost i svest o pripadnosti renomiranom lancu hotela. Ulaskom u franšizni sistem, hotelijeri po pravilu mogu da računaju i na visoke standarde kvaliteta usluge i bezbednosti. – Tokom pregovora, najveći naglasak je stavljen na lokaciji i veličini objekta. Zbog toga sprovodimo i temeljnu tehničku proveru objekta, jer je stanje hotela od ključne važnosti. Bitan nam je i broj soba i da li postoji mogućnost za proširenje kapaciteta – napominje Morek.
Za one vlasnike koji žele da sami utiču na dizajn hotela, nude se „fleksibilniji“ brendovi Mercure i Ibis Styles. Posle odabira brenda i potpisivanja franšiznog ugovora, primalac franšize biće u obavezi da objekte u određenoj meri prilagodi standardima brenda. – Primaoci franšize se, međutim, mogu osloniti na ponuđenu optimizaciju troškova i realizaciju investicije prema utvrđenom planu. Zahvaljujući franšiznoj saradnji, hotel postaje deo međunarodne porodice, vidljiv i dostupan kroz sve distributivne kanale sistema – kaže Malgožata Morek.
Kroz saradnju sa grupom Orbis, AccorHotels je danas vodeći igrač u Poljskoj koji pokriva skoro 50% celokupne ponude soba na tržištu. Orbis upravlja mrežom od 65 hotela u Poljskoj i ima više od 11.000 soba, razvijajući sve AccorHotels brendove, a pre svega brendove Mercure i ibis Styles, koji su u potpunosti prilagođeni, pa time svakako i najinteresantniji franšiznom tržištu.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.