Željko Gobac, osnivač CityPal-a / „Cilj nam je da pokrijemo sva veća turistička središta u Hrvatskoj i regiji.“
Ponedeljak
07.03.2022.
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
 

Turisti i putnici današnjice traže autentičnost i manje ih zanimaju profesionalne preporuke turističkih radnika. Mnogo im je draže da čuju savet nekoga „iz stvarnog života“, nekoga s kojim mogu da se poistovete, ko živi u tom gradu i najbolje zna gde treba ići da bi se destinacija doživela na pravi način – sa ovim je saznanjem Željko Gobac 2015. odlučio da pokrene CityPal, platformu na kojoj će upravo biti izlistane zanimljive i proverene lokalne preporuke za turiste. Napravili su veb-sajt, počeli da štampaju brošure, pokrenuli aplikaciju.

Prvo su se pojavile preporuke za Zagreb i Pulu, a nekoliko godina kasnije, kad je postalo izvesno da bi svoje znanje i iskustvo mogli da podele s drugima, CityPal je dobio i prve franšizne partnere. – Ponudili smo, zapravo, mogućnost pokretanja posla ljudima koji su zaljubljeni u svoje gradove i koji poznaju ponudu i dobra mesta u svojem gradu. Želeli smo da iskoristimo potencijal lokalnih znalaca i entuzijasta koji bi na tome mogli i da zarade. Primalac naše franšize, dakle, ima zadatak da pravi preporuke i pronalazi klijente koji bi se oglašavali u CityPal-u – objašnjava Željko Gobac šta je u osnovi ovog biznisa.

Kako su dočekali pandemiju, šta su uspeli da postignu uprkos nepovoljnim okolnostima i kakvi su im planovi za budućnost, za naš portal otkriva idejni tvorac i osnivač CityPal-a.  

Kako se poslovanje odvijalo tokom korona krize? Kako ste se prilagođavali situaciji i šta ste naučili iz tog iskustva?

Pošto smo direktno vezani za ugostiteljstvo i turizam, tokom 2020. usled lokdauna i neizvesnosti da li će moći da se putuje, uopšte nismo izdavali naše mape gradova s preporukama za turiste. Situacija se popravila 2021, ugostitelji su počeli normalno da rade, turisti su se vratili, tako da smo štampali mape za Pulu i Zagreb. Veoma je važno što smo te godine uspeli da dogovorimo i franšize za Rijeku i Opatiju.

Poslednja novost je da smo dogovorili i franšizu za Split i okolinu, a u završnoj smo fazi pregovora prodaje franšize za još jednu regiju u Hrvatskoj. Turistički sektor se oporavlja, samim tim, raste i interesovanje za franšizu CityPal-a.

Kakva je situacija danas i kakvi su planovi za period koje sledi?

Situacija se uveliko popravlja. Primećujemo više poseta našem veb-sajtu i već sada turisti šalju rezervacije našim klijentima. U kontaktu smo sa stalnim klijentima koji već sada žele da rezervišu mesto na mapama gradova za ovu turističku sezonu. 

Svakodnevno dobijamo po nekoliko upita od potencijalnih primalaca franšize. Cilj nam je da u narednom periodu pokrijemo sva veća turistička središta u Hrvatskoj i regionu. U obzir, recimo, dolaze veliki gradovi na Hrvatskoj obali u koje dolazi puno turista, a franšiza je u ovom trenutku dostupna za Zadar, Šibenik i Dubrovnik. 

Jeste li imali upita za franšizu i iz drugih zemalja regiona?

Najviše nam upita stiže iz Srbije, nešto manje iz BiH i Crne Gore. Sada, u predsezoni, kada i treba da se počene s pripremama za turističke projekte, dobijamo barem jedan upit nedeljeno iz regiona. Za sada se ne oglašavamo na drugim tržištima, jer nam je cilj da prvo pokrijemo našu regiju. 

Da li se nešto promenilo u uslovima za uzimanje franšize?

U samim finansijskim uslovima se nije ništa promenilo, ulazna naknada je i dalje 2.500 evra za 10 godina, a royalty fee 10%. Investicija se vraća u prvoj godini. Mi za naše franšizere izrađujemo mapu grada, unosimo njihove klijente na veb-sajt, pripremamo prodajne materijale i održavamo obuku kako bismo ih naučili kako da vode poslovanje i prodaju oglase.

Primaoci franšize treba samo da prodaju oglase, ostalo je sve na nama. Što je odlična prilika za one koji žele da ostvare dodatne prihode, a oni sposobniji, u gradovima koji cele godine imaju turiste, mogu uz pomoć CityPal-a izgraditi i sopstveni biznis. 

Šta biste poručili potencijalnim primaocima: šta je ključno za uspešno poslovanje?

Za potencijalne primaoce bitno je da imaju iskustva u prodaji ili da se barem ne boje direktne prodaje. Plus je ako imaju kontakte ugostitelja i firmi koje zanima oglašavanje prema turistima u svome gradu i okolini. Možda je i najbitnije da su entuzijastični, vredni i spremni da rade kako bi dobro zaradili.

Kako je nastao CityPal i šta je potrebno za pokretanje franšize?


CityPal stigao u Split / Dogovorena saradnja s primaocima franšize koji će pokrivati područje Splita i okoline