Direct Booker ulazi na tržište Italije
Valentino Lucis, postojeći primalac franšize Direct Booker-a za oblast Cresa, Raba i Lošinja, odlučio je, naime, da se upusti u još jedan izazov i potpiše ugovor o franšizi i za oblast Furlanija-Julijske krajine (Friuli-Venecija-Giulia) u Italiji. Za mnoge je možda ludost investirati u turizam i upravljanje privatnim smeštajem u vreme kada su putovanja svedena na minimum, međutim, za Lucisa, kako sam kaže, bilo je pravo vreme za takav poduhvat.
– Odlučio sam se za Italiju, i to upravo u ovo vreme pandemije, jer verujem da je više nego ikad u ovoj krizi potrebno iznajmljivačima privatnog smeštaja ponuditi ruku partnerstva i pozicionirati njihove ponude na što veći broj „buking“ kanala. Kada okolnosti budu povoljnije, kada prođe ovo teško i krizno vreme, pokrenuće se i prodaja smeštajnih turističkih kapaciteta, pogotovo onih koji su već dobro pozicionirani. Verujem da partneri koji budu sarađivali sa Direct Booker-om to mogu da očekuju – kaže Lucis, koji se u ugostiteljskom poslu nalazi već osam godina.
Franšizu Direct Booker-a za oblast Cresa, Lošinja i Raba uzeo je u decembru 2018. Iako je situacija sa koronavirusom u potpunosti promenila poslovno okruženje, održali su poslovanje i tokom ove godine i trenutno upravljaju sa stotinak objekata i nastavljaju sa daljim rastom. Pošto se uverio da franšiza radi i da je poslovni model dobro osmišljen, siguran je da će vremenom postići i dobre rezultate u Italiji. – Video sam da je ljudima koji se bave iznajmljivanjem smeštaja potrebna usluga koja im može pomoći oko popunjavanja njihovih jedinica, a da pritom ne moraju brinuti oko dopisivanja s gostom, praćenja kalendara i slično. Direct Booker je, naime, razradio baš sve što treba jednom iznajmljivaču i nudi potpunu agencijsku uslugu po principu „ključ u ruke“ – kaže on.
I za njega lično, uzimanje franšize bio je pravi izbor, više nego da je posao, kako kaže, pokrenuo od nule.
– Franšiza mi nije strana, radio sam već po ovom modelu. U franšiznom poslovanju sve je već razrađeno, problemi izbegnuti, već vidimo i rezultate, učinke marketinga. Sve od A do Š, što jednom poslovanju treba – kaže on.
Danijela Kraljević, franšizni menadžer Direct Booker-a, kaže da kompanija nastavlja sa širenjem franšizne mreže uprkos situaciji s koronavirusom. – Znamo da je situacija sa koronom škakljiva, ali opet mislimo da za preduzetne pojedince ovo može biti i dobra prilika. Ljudi su ostali bez posla, a mnogo je onih koji traže rešenja i žele da sami nešto pokrenu – ističe Kraljević.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Direct Booker, franšizni sistem turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smeštajem, započinje poslovanje na tržištu Poljske. Ujedno su franšiznu mrežu proširili i u regionu.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Proces traženja (regrutacije) primalaca franšize nije nimalo lak. Kako kompanije treba da se pripreme za ovaj proces i šta je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?