Bistro opet u modi

Kompanija Mex Polska je došla na ideju da razvije lanac svojih Pijalnia Wódki i Piwa („Pijaonica“ votke i piva) po modelu nekadašnjih bistroa - koncept koji bi svakako bio zanimljiv i turistima. Po karakterističnoj gastronomskoj ponudi, specifičnom enterijeru i izvanrednoj atmosferi bistro bi trebalo da „povede“ mušterije na izlet kroz vreme, do 70-ih godina XX veka i socijalističke Poljske. Ideja je da se 24 sata dnevno, po vrlo povoljnim cenama, služe pića i tipičan jednostavan meni tog doba, kao hladna predjela od mesa, haringe ili tripice. Čašica votke, recimo, košta 4 zlota (1 evro), a porcija haringi 8 zlota (2 evra).
Od aprila 2011. do danas otvoreno je sedam Pijalnia i uspostavljena najveća mreža te vrste ugostiteljskih lokala u Poljskoj. Koncept je vrlo brzo postao popularan, i privukao pažnju inostranih posetilaca - u jednom od decembarskih izdanja britanskog Gardijana objavljen je članak The best bars in the world (Najbolji barovi na svetu), gde se preporučuje i „uvek prepuna“ Pijalnia Wódki i Piwa iz Varšave.
Nakon uspeha na tržištu, kompanija je odlučila da se Pijalnia proširi i kroz franšizu.
Za opremanje i pokretanje bistroa potrebno je između 35.000 i 50.000 evra i prostor od 80 do 120 kvadratnih metara. Međutim, pre sklapanja franšiznog ugovora, kandidat prolazi kroz ozbiljan proces regrutacije i edukacije, koji obuhvata i teorijsku i praktičnu obuku za vođenje restorana.
- Čak i potraga za pogodnim prostorom je proces koji može da potraje i do šest meseci – objašnjava Pjotr Mikovajček (Piotr Mikołajczyk) iz kompanije Mex Polska. - Pošto kompanija već ima bogato iskustvo u upravljanju raznim vrstama restorana, svojim partnerima garantujemo svaku vrstu pomoći u poslovanju - dodaje Mikovajček.
Ideja je da se 24 sata dnevno, po vrlo povoljnim cenama, služe pića i tipičan jednostavan meni tog doba, kao hladna predjela od mesa, haringe ili tripice - čašica votke, recimo, košta 4 zlota (1 evro), a porcija haringi 8 zlota (2 evra) |
Kompanija Mex Polska, inače, vodi četiri ugostiteljske mreže unutar koje posluje 18 restorana. Svaki od njih se razlikuje po ponudi i uobičajenim mušterijama. Osim pomenutog „malog formata“, kompanija vodi i „Browar de Brasil“ koji nudi veliki izbor piva i specijalitete brazilske kuhinje - churrasco. „Klub Myzyczny“ je uređen u orijentalnom stilu i pažljivo bira muzički repertoar. „The Mexican“, kao što mu i samo ime kaže, specijalizovan je za meksički meni, a enterijer prilagođen autentičnom ambijentu restorana Latinske Amerike. Za sada, franšizno šire dva koncepta, „Pijalnia Wódki i Piwa“ i „The Mexican“.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...