Bistro opet u modi
Kompanija Mex Polska je došla na ideju da razvije lanac svojih Pijalnia Wódki i Piwa („Pijaonica“ votke i piva) po modelu nekadašnjih bistroa - koncept koji bi svakako bio zanimljiv i turistima. Po karakterističnoj gastronomskoj ponudi, specifičnom enterijeru i izvanrednoj atmosferi bistro bi trebalo da „povede“ mušterije na izlet kroz vreme, do 70-ih godina XX veka i socijalističke Poljske. Ideja je da se 24 sata dnevno, po vrlo povoljnim cenama, služe pića i tipičan jednostavan meni tog doba, kao hladna predjela od mesa, haringe ili tripice. Čašica votke, recimo, košta 4 zlota (1 evro), a porcija haringi 8 zlota (2 evra).
Od aprila 2011. do danas otvoreno je sedam Pijalnia i uspostavljena najveća mreža te vrste ugostiteljskih lokala u Poljskoj. Koncept je vrlo brzo postao popularan, i privukao pažnju inostranih posetilaca - u jednom od decembarskih izdanja britanskog Gardijana objavljen je članak The best bars in the world (Najbolji barovi na svetu), gde se preporučuje i „uvek prepuna“ Pijalnia Wódki i Piwa iz Varšave.
Nakon uspeha na tržištu, kompanija je odlučila da se Pijalnia proširi i kroz franšizu.
Za opremanje i pokretanje bistroa potrebno je između 35.000 i 50.000 evra i prostor od 80 do 120 kvadratnih metara. Međutim, pre sklapanja franšiznog ugovora, kandidat prolazi kroz ozbiljan proces regrutacije i edukacije, koji obuhvata i teorijsku i praktičnu obuku za vođenje restorana.
- Čak i potraga za pogodnim prostorom je proces koji može da potraje i do šest meseci – objašnjava Pjotr Mikovajček (Piotr Mikołajczyk) iz kompanije Mex Polska. - Pošto kompanija već ima bogato iskustvo u upravljanju raznim vrstama restorana, svojim partnerima garantujemo svaku vrstu pomoći u poslovanju - dodaje Mikovajček.
Ideja je da se 24 sata dnevno, po vrlo povoljnim cenama, služe pića i tipičan jednostavan meni tog doba, kao hladna predjela od mesa, haringe ili tripice - čašica votke, recimo, košta 4 zlota (1 evro), a porcija haringi 8 zlota (2 evra) |
Kompanija Mex Polska, inače, vodi četiri ugostiteljske mreže unutar koje posluje 18 restorana. Svaki od njih se razlikuje po ponudi i uobičajenim mušterijama. Osim pomenutog „malog formata“, kompanija vodi i „Browar de Brasil“ koji nudi veliki izbor piva i specijalitete brazilske kuhinje - churrasco. „Klub Myzyczny“ je uređen u orijentalnom stilu i pažljivo bira muzički repertoar. „The Mexican“, kao što mu i samo ime kaže, specijalizovan je za meksički meni, a enterijer prilagođen autentičnom ambijentu restorana Latinske Amerike. Za sada, franšizno šire dva koncepta, „Pijalnia Wódki i Piwa“ i „The Mexican“.
POGLEDAJTE ČLANKE
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...