Igraj svoju igru
Prema zvaničnim podacima, Poljaci su ove godine na kupovinu igračaka potrošili preko 2,3 milijarde zlota (preko pola miliona evra), što je rast od 6 odsto u odnosu na prošlu godinu. Više od polovine ovog iznosa je potrošeno na kompjuterske igrice, koje su oduvek bile strast Tomaša Kohanjskog, tvorca brenda PlayZoneGames. Pre pet godina, Kohanjski je odlučio da strast pretoči u izvor prihoda.
- Tada sam otvorio prvu prodavnicu video-igara. Prvobitna ideja je bila da se prodaju igrice, konzole i dodatni probor za zaljubljenike i „zaluđenike“, ali i da se privuku kupci koji ne provode svaki slobodan trenutak pred monitorom kompjutera - kaže Kohanjski.
Uspeh prve prodavnice ga je ohrabrio da otvori još jednu, a danas razmišlja da svoj koncept ponudi i drugim preduzetnicima, kroz franšizu.
- Znam da je situacija i na tržištu kompjuterskih igara teška. Poslujemo sa veoma niskim marginama, a pored toga, prodaja igrica u supermarketima i preko interneta predstavlja jaku konkurenciju - priznaje Kohanjski.
Međutim, da bi ostao u poslu, Kohanjski je odlučio da otvori više manjih prodajnih punktova u vidu komercijalnih ostrva, na kojima mogu da se pronađu svi aktuelni i novi proizvodi, ali i da se prodaju i kupe polovne stvari.
- Vodili smo se logikom isplativosti, jer je ovakva vrsta prodajnog mesta, u stvari, mnogo jeftinija alternativa klasičnim prodavnicama. Međutim, u slučaju komercijalnih ostrva, morate da položite depozit i platite nekoliko najamnina unapred - objašnjava.
Tomaš Kohanjski procenjuje da je za postavljanje franšiznog “komercijalnog ostrva” u tržnom centru potrebno izdvojiti nešto više od 12.000 evra (50.000 zlota). U tu cenu ulaze troškovi najamnine za prvih mesec dana rada, ulazna naknada i popunjavanje prodavnice potrebnim asortimanom proizvoda. Kohanjski naglašava da ne uzima nikakvu proviziju od prometa koju ostvari primalac franšize.
- Ako neko želi da otvori radnju pod brendom PlayZoneGames, dobiće sav know how i svaku vrstu pomoći u poslovanju. Ne želim da naplaćujem visoke franšizne naknade, jer i jedna i druga strana imaju podjednaku odgovornost i isti interes, a to su uspešno poslovanje i zadovoljni klijenti - dodaje Kohanjski.
POGLEDAJTE ČLANKE
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja razvoj na tržištima Balkana.
Primalac master franšize Mobile Outfitters-a, koncepta za zaštitu i stilizaciju mobilnih telefona, prepustiće novim partnerima svoje dobro razrađene poslovnice u Srbiji. Ujedno, „master“ najavljuje i širenje u regiji.
Nova poslovnica brenda Mobile Outfitters otvorena je u Nišu. Primalac master franšize za teritoriju Srbije najavljuje inovacije i dalje širenje mreže.
Šta su preduslovi za dobro poslovanje, koliko je važna priprema pre ulaska u franšizing i zašto je Mobile Outfitters dobra poslovna prilika, govori Bogi Cvetković, primalac master franšize za teritoriju Srbije
Zbog toga što voli inovacije i što misli da je reč o sistemu budućnosti, Nenad Živković, advokat po profesiji, odlučio je da postane primalac franšize Mobile Outfitters. Njegov model poslovanja je još po nečemu specifičan.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
Franšiza je reč koja je postala uobičajena u našem poslovnom okruženju. Iako će većina poslovnih ljudi bez problema navesti bar tri svetska franšizna lanca, na pitanje koje su domaće franšize, često izostaje odgovor.