U pohod na Adria regiju
Nakon Hrvatske, JumpingClay akademija, radionica i prodavnica gline za modelovanje, otvorena je krajem godine u Strumici u Makedoniji. Primalac master franšize za teritoriju Makedonije je istoimena kompanija – Jumping Clay.
– Saznali smo za JumpingClay od prijatelja iz Zagreba koji su već vodili svoju decu u njihove radionice. Zainteresovali smo se i otišli da vidimo o čemu se radi. Koncept nam se odmah svideo i vrlo brzo smo uspeli da se dogovorimo sa davaocem franšize o pokretanju posla u Makedoniji – kaže Mitko Andonov, vlasnik makedonske kompanije Jumping Clay.
Iako rade tek mesec dana, potrošači su, kako kaže, oduševljeni konceptom. – Dolaze nam porodice iz drugih gradova kako bi kod nas provele nekoliko kreativnih sati sa decom. Svima se sviđaju koncept i ideja, ali još uvek ima ljudi s predrasudama koji smatraju da to sebi ne mogu da priušte. Kad ih upoznamo sa cenama, budu prijatno iznenađeni – govori Andonov o prvim utiscima potrošača.
Osim potrošača, javljaju se i zainteresovani koji bi želeli da uzmu i pokrenu franšizu JumpingClay-a u svom gradu. – Nije lako odlučiti ko je pravi partner. Oprezno pregovaramo sa zainteresovanima, a prirodno, najviše upita imamo iz Skoplja, budući da je najveći grad u Makedoniji. Nama bi najviše odgovaralo da dajemo pojedinačne franšize za JumpingClay Store, ali ima i onih koji bi hteli da uzmu ekskluzivu za određeni grad i regiju – objašnjava Andonov i dodaje da im je za ovu godinu cilj da dogovore bar dve pojedinačne franšize.
Nediljka Dokozić, vlasnica kompanije Mangold, koja drži franšizna prava za celu Adria regiju, kaže da su dobili dosta upita, naročito posle praznika, kada su mnogi imali priliku da posete JumpingClay radionice i upoznaju se sa ovim južnokorejskim konceptom. – Ono što se iz mnoštva upita primjeti je da kod nas franšizno poslovanje još uvijek nije prepoznato i svi se pitaju gdje je „kvaka”, a zapravo, imamo nevjerojatano fleksibilan sistem. Na primer, kolege u Makedoniji su kombinirali café i JumpingClay akademiju. Također, mnogi se jave, ali su u strahu i pitaju se da li bi to oni mogli raditi, jer nikad nisu radili samostalno – objašnjava Dokozić.
JumpingClay je moguće otvoriti kao samostalnu akademiju koja objedinjuje radionicu i prodavnicu gline (JumpingClay Store), ali i kao franšizni korner. Kombinacije su, kako je još ranije govorila Dokozić, razne, i korneri se mogu otvoriti i u hotelima, postojećim igraonicama, a JumpingClay radionice se mogu organizovati i kao dopunska nastava u vrtićima. – Ovo je zaista priča koja nema kraj, kao što mašta nema granice. Kako vreme odmiče, shvatili smo da je ovo izvrsna stvar koja se može primeniti svestrano – rekla je Dokozić.
Za ovu godinu su postavili jako ambiciozan plan – da pokriju čitavu Adria regiju JumpingClay akademijama.
– Trenutno najviše upita stiže iz Slovenije i Srbije, no i BiH je prisutna – kaže ona.
POGLEDAJTE ČLANKE
JumpingClay, koncept prodavnice i radionice za modelovanje gline, razvija odnedavno franšiznu mrežu i u Češkoj. Nosilac franšize nudi tri mogućnosti za pokretanje posla.
Da li će se personalizovane knjige pojaviti i u ovom regionu i kako teče saradnja s franšiznim partnerima, otkriva Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer češke izdavačke kuće „Plavi slon“
Minela Bašić je oduvek volela da radi sa decom, a kako je nedavno postala deo franšizne porodice Jumping Clay – ta želja joj se i ostvarila.
Jumping Clay, koncept prodavnice i radionice u kojoj se može kupiti, ali i učiti modelovanje figurica od gline, početkom ove godine dobio je poslovnice na dva nova tržišta u regionu.
Biznisi zasnovani na onlajn prodaji spadaju u najbrže rastuću sferu poslovanja. Knjige su, pak, među najprodavanijim proizvodima na internetu. Češki izdavač „Plavi slon“ spaja oba sveta.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Igračke stižu i kroz franšizu
Pozdrav.Kako Vas kontaktirati?Kontakt telefon?
Lakše uz partnere
Sve ste vi ovo lepo napisali ali niste nista proverili sa njima detaljno, vec se tudji text preveli na srbski I postavili kao vas clanak. | Franshizing EU firmi van EU ne...