Novo tržište za LG Laundry Lounge
Brend samouslužnih perionica veša LG Laundry Lounge pojavio se pre pet godina u Njujorku gde je otvorena prva perionica. Druga je, zanimljivo, pokrenuta u Zagrebu. U međuvremenu, perionice pod ovim brendom počele su da rade u Manili na Filipinima, u Kuala Lumpuru, Dubaiju, Irskoj, Italiji, a od 15. jula i u Podgorici u Crnoj Gori.
Jelena Jocović, primalac ove franšize za Podgoricu, kaže da trend samouslužnog pranja odavno postoji u svetu, a poslednjih godina, i u našem okruženju brzo raste i razvija se potencijal za ovu vrstu usluge. – U Crnoj Gori sam odavno zapazila potrebu za profesionalnom samouslužnom djelatnošću ove vrste, a ključna je činjenica da je do sada nije bilo – kaže Jocović.
Ovo će biti njeno prvo iskustvo u preduzetničkim vodama, ali se nije plašila da pokrene privatni biznis.
– Posjedujem prilično radno iskustvo u inostranim firmama. Radeći u uspješnim firmama, razvila sam preduzetnički duh i shvatila da želim da osnujem sopstveni biznis – kaže ona.
Za početak, postala je primalac pojedinačne (single unit) franšize, ali, kako kaže, sa mogućnošću da se u budućnosti posao proširi na teritoriju čitave Crne Gore. – Podgorica ima izuzetan potencijal za razvoj biznisa uopšte, a pogotovo ove vrste, jer obiluje urbanom klijentelom, kao i manjim i većom objektima kojima je ovakav servis potreban. Verujem i da se može razviti veća mreža LG Laundry Lounge samouslužnih perionica u dogledno vrijeme. U svojim planovima fokusirala bih se na primorske gradove sa razvijenim turizmom kao i sve gradove sa tendencijom privrednog rasta i razvoja – kaže Jocović.
Inače, primalac master franšize za sva tržišta Istočne Evrope je hrvatska kompanija Bijeli svijet. Kako je ranije izjavio vlasnik kompanije Mario Martinek, segment samouslužnih perionica u zemljama Istočne Evrope nije zasićen, čime se uvećavaju šanse za uspeh. Za ovaj biznis potrebna su, prema njegovim rečima, početna investicija od 20.000 evra i lokal od 30 kvadrata, a povraćaj investicije je moguć već u prvoj godini.
POGLEDAJTE ČLANKE
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Master franšizu rentakar kompanije Carwiz za tržište Hrvatske kupila je kompanija ABmobil rent.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
McDonald’s je otvorio trideset drugi restoran u Srbiji, a dvadeset drugi u Beogradu.
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.