Frank Reul je do sada bio zadužen za razvoj mreže AccorHotels brendova u Rumuniji, Bugarskoj i Makedoniji
Ponedeljak
25.09.2017.
Hotelska grupacija Orbis planira da ubrza tempo širenja u Istočnoj i Srednjoj Evropi. Novi franšizni direktor preuzima novi zadatak.
 

U 16 zemalja Evrope, među kojima su i zemlje ovog regiona, poljski Orbis Hotel Group razvija mrežu hotela pod brendovima Mercure, Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, ibis, ibis Styles i ibis Budget. Kao strateški partner i nosilac master franšize francuskog AccorHotels-a, Orbis je, naime, zadužen za pronalaženje franšiznih partnera, ali i prenos znanja, obuku i podršku primaocima franšize – hotelijerima i investitorima koji bi želeli da rade pod AccorHotels brendovima. Ovaj proces je, sve donedavno, nadgledala direktorka franšiznog razvoja Malgožata Morek, koja je gotovo 20 godina radila u Orbisu. Međutim, kako je objavljeno u saopštenju za medije, u grupaciji je došlo do promene – Malgožata Morek je „odlučila da profesionalnu karijeru nastavi van Orbisa“, a na mesto direktora razvoja, koji će pratiti franšizne projekte na nivou čitave Orbis grupacije, dolazi Frank Reul, do sada zadužen za razvoj u Rumuniji, Bugarskoj i Makedoniji.

Istočna Evropa je veliko tržište sa jednom od najvećih stopa rasta BDP-a u Evropi, koja generiše snažnu potrebu za hotelskim uslugama u poslovnom i tustičkom sektoru. S druge strane, jasno vidimo da developeri i investitori koji u prošlosti nisu ulagali u hotelijerski sektor, sada vide ogromne mogućnosti u ovoj industriji, ne samo u Poljskoj, već i širom Istočne Evrope. Želimo da ubrzamo rast mreže po „asset-light“ modelu razvoja (putem franšiznih i menadžment ugovora) i pojačamo vidljivost AccorHotels brendova u ovom regionu, a posebno novim, perspektivnim tržištima kao što su Srbija, Hrvatska, Rumunija, Slovenija i Bugarska. Stoga smo i predstavili novi razvojni tim kako bismo brže postigli zacrtane ciljeve – objašnjava Gilles Clavie, izvršni direktor Orbisa.

U agendi novog direktora u ovom trenutku se već nalazi osam novih hotela, koji će biti otvoreni u narednih nekoliko meseci, ali i 40 projekata u razvojnoj fazi, čime Orbis obeležava i započinje ubrzan razvoj u Istočnoj i Jugoistočnoj Evropi. Novi hoteli će uskoro biti otvoreni u Rumuniji (Mercure Sighisoara Binderbubi, ibis Styles Arad, Mercure Bucharest Unirii), Srbiji (Mercure Belgrade Excelsior), Bosni i Hercegovini (Novotel Sarajevo, MGallery by Sofitel Tarcin Forest Resort &Spa), Makedoniji (Mercure Tetovo) i Mađarskoj (ibis Styles Budapest Airport). Franšiznim ugovorom koji je sredinom septembra potpisan u Mariboru, dva hotela iz hotelsko-lečilišnog kompleksa Terme Maribor – Piramida i Orel – takođe će postati franšize i od januara 2018. poslovati pod brendovima Mercure i ibis Styles.

Za investitore i hotelijere koji razmišljaju da se pridruže AccorHotels mreži hotela, osnovni kriterijumi su veličina i lokacija objekta. Najbolje je da to budu objekti u gradovima s najmanje 200.000 stanovnika, ali se u obzir uzima i turistički potencijal mesta. U slučaju da se potpisuje franšizni ugovor, hotel bi trebalo da ima najmanje 50 soba. Međutim, Orbis je otvoren i za saradnju s hotelima s manjim brojem soba, ali koji imaju kapaciteta za proširenje. Franšizni ugovor se potpisuje na 10 godina. Uslovi saradnje i franšizne naknade mogu varirati u zavisnosti od brenda hotela i tržišta, tako da se sa svakim partnerom sklapa poseban ugovor.

Kad posmatramo matično tržište – tržište Poljske, vidimo da je hotelski sektor u izvrsnoj formi. U stvari, doslovno sva tržišta na kojima je Orbis prisutan i na kojima želi da raste – spadaju u najbrže rastuća u Evropi, i beleže rast broja gostiju u hotelima – kaže Frank Reul, novi direktor franšiznog razvoja grupacije Orbis. – Što se franšiznih hotela tiče, primećujemo snažan rast interesovanja, i među individualnim i među institucionalnim investitorima. Za mnoge od njih hotelijerstvo je nova, privlačna industrija, ali koja zahteva stručno znanje, specijalizovane poslovne alate i profesionalno vođenje. A to je upravo ono što možemo ponuditi našim franšiznim partnerima – objašnjava Reul.