Orbis ubrzava rast
U 16 zemalja Evrope, među kojima su i zemlje ovog regiona, poljski Orbis Hotel Group razvija mrežu hotela pod brendovima Mercure, Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, ibis, ibis Styles i ibis Budget. Kao strateški partner i nosilac master franšize francuskog AccorHotels-a, Orbis je, naime, zadužen za pronalaženje franšiznih partnera, ali i prenos znanja, obuku i podršku primaocima franšize – hotelijerima i investitorima koji bi želeli da rade pod AccorHotels brendovima. Ovaj proces je, sve donedavno, nadgledala direktorka franšiznog razvoja Malgožata Morek, koja je gotovo 20 godina radila u Orbisu. Međutim, kako je objavljeno u saopštenju za medije, u grupaciji je došlo do promene – Malgožata Morek je „odlučila da profesionalnu karijeru nastavi van Orbisa“, a na mesto direktora razvoja, koji će pratiti franšizne projekte na nivou čitave Orbis grupacije, dolazi Frank Reul, do sada zadužen za razvoj u Rumuniji, Bugarskoj i Makedoniji.
– Istočna Evropa je veliko tržište sa jednom od najvećih stopa rasta BDP-a u Evropi, koja generiše snažnu potrebu za hotelskim uslugama u poslovnom i tustičkom sektoru. S druge strane, jasno vidimo da developeri i investitori koji u prošlosti nisu ulagali u hotelijerski sektor, sada vide ogromne mogućnosti u ovoj industriji, ne samo u Poljskoj, već i širom Istočne Evrope. Želimo da ubrzamo rast mreže po „asset-light“ modelu razvoja (putem franšiznih i menadžment ugovora) i pojačamo vidljivost AccorHotels brendova u ovom regionu, a posebno novim, perspektivnim tržištima kao što su Srbija, Hrvatska, Rumunija, Slovenija i Bugarska. Stoga smo i predstavili novi razvojni tim kako bismo brže postigli zacrtane ciljeve – objašnjava Gilles Clavie, izvršni direktor Orbisa.
U agendi novog direktora u ovom trenutku se već nalazi osam novih hotela, koji će biti otvoreni u narednih nekoliko meseci, ali i 40 projekata u razvojnoj fazi, čime Orbis obeležava i započinje ubrzan razvoj u Istočnoj i Jugoistočnoj Evropi. Novi hoteli će uskoro biti otvoreni u Rumuniji (Mercure Sighisoara Binderbubi, ibis Styles Arad, Mercure Bucharest Unirii), Srbiji (Mercure Belgrade Excelsior), Bosni i Hercegovini (Novotel Sarajevo, MGallery by Sofitel Tarcin Forest Resort &Spa), Makedoniji (Mercure Tetovo) i Mađarskoj (ibis Styles Budapest Airport). Franšiznim ugovorom koji je sredinom septembra potpisan u Mariboru, dva hotela iz hotelsko-lečilišnog kompleksa Terme Maribor – Piramida i Orel – takođe će postati franšize i od januara 2018. poslovati pod brendovima Mercure i ibis Styles.
Za investitore i hotelijere koji razmišljaju da se pridruže AccorHotels mreži hotela, osnovni kriterijumi su veličina i lokacija objekta. Najbolje je da to budu objekti u gradovima s najmanje 200.000 stanovnika, ali se u obzir uzima i turistički potencijal mesta. U slučaju da se potpisuje franšizni ugovor, hotel bi trebalo da ima najmanje 50 soba. Međutim, Orbis je otvoren i za saradnju s hotelima s manjim brojem soba, ali koji imaju kapaciteta za proširenje. Franšizni ugovor se potpisuje na 10 godina. Uslovi saradnje i franšizne naknade mogu varirati u zavisnosti od brenda hotela i tržišta, tako da se sa svakim partnerom sklapa poseban ugovor.
– Kad posmatramo matično tržište – tržište Poljske, vidimo da je hotelski sektor u izvrsnoj formi. U stvari, doslovno sva tržišta na kojima je Orbis prisutan i na kojima želi da raste – spadaju u najbrže rastuća u Evropi, i beleže rast broja gostiju u hotelima – kaže Frank Reul, novi direktor franšiznog razvoja grupacije Orbis. – Što se franšiznih hotela tiče, primećujemo snažan rast interesovanja, i među individualnim i među institucionalnim investitorima. Za mnoge od njih hotelijerstvo je nova, privlačna industrija, ali koja zahteva stručno znanje, specijalizovane poslovne alate i profesionalno vođenje. A to je upravo ono što možemo ponuditi našim franšiznim partnerima – objašnjava Reul.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.