Nova generacija ugostiteljstva
Kada se pre nekoliko godina Easy Wine pojavio u Rigi, glavnom gradu Letonije, ovaj bar/restoran je doživeo takvu popularnost da su tvorci koncepta vrlo brzo kreirali i otvorili bar za ljubitelje piva – Easy Beer. Ova dva koncepta, kako kaže direktor grupacije Peteris Ozols, najavljuju novu generaciju ugostiteljskih formata. – Easy Wine i Easy Beer su inovativni, potpuno funkcionalni koncepti, pre svega zbog pametnih rešenja koja su poboljšala celokupno „korisničko iskustvo“ – kaže Ozols. Popularnost ih je navela da razviju franšizu i koncept ponude preduzetnim ljudima širom Evrope koji žele da se ostvare u ovoj oblasti. – Po mnogo čemu se razlikujemo od drugih, ali jedno je sigurno – naši franšizni partneri mogu da očekuju dobre prihode sa stabilnim rastom, a da istovremeno budu vlasnici biznisa koji se vodi sa lakoćom – naglašava Ozols.
Zadovoljni i gosti i vlasnik biznisa
Po čemu su inovativni? Kad uđe u jedan od Easy barova, gost najpre dobija magnetnu karticu s virtuelnim novcem, pomoću koje može sam da toči piće sa specijalno dizajniranog zida s pićima. Osim što ne mora da čeka na uslugu konobara, gost – što je najvažnije – može da bira količinu pića koju će natočiti, koristeći automatizovani sistem za točenje i doziranje. To je tek jedna od prednosti, kaže Ozols. – U klasičnim barovima ili restoranima, na primer, najmanja količina piva koju možete dobiti je 300ml – gost tu količinu mora da plati, bez obzira da li će je popiti ili ne. U Easy Beer-u, pak, gost može da natoči piva koliko želi, ali može da sipa i tek 30ml, jer možda želi prvo da proba i uveri se da je izabrao pivo koje će mu prijati – objašnjava Ozols. – Natočena količina određuje cenu, a gost plaća tek na kraju večeri. Praksa pokazuje da ovakav način plaćanja značajno podstiče potrošnju. Povećanje potrošnje, povećava i zaradu – upućuje Ozols na sve prednosti ovog poslovnog koncepta.
Pravu atrakciju u Easy barovima predstavlja upravo samouslužni zid s pićima, koji umnogome utiče na estetiku čitavog prostora. U Easy Wine-u, boce sa vinom su smeštene u atraktivno dizajnirane frižidere, u kojima se konstantno održava optimalna temperatura vina. Bačve s pivom u Easy Beer-u skrivene su iza zida, tako da gostima, kad uđu u bar, pažnju prvo privuče zid s nizom točilica i displeja s nazivima pića. I jedno i drugo dizajnersko rešenje lepo se uklapaju u ambijent koji odiše toplinom i elegancijom.
Easy Wine nudi 60 različitih vina. – Ovo je odlična prilika za goste koji žele da probaju čašu nekog dobrog i skupog vina koje inače ne bi kupili, jer boca vina u prodavnici može da košta od 20 do 30 evra. S druge strane, gledano s pozicije biznisa, teško je graditi posao ako samo prodajete ekskluzivna vina, jer većina ljudi ipak pije vina iz srednje cenovne kategorije. Mi smo napravili optimalnu ponudu. Do sada nam se nije desilo da boca vina ostane otvorena duže od sedam dana, iako, zbog specijalne opreme i tehnologije, može da izdrži i do dve nedelje, bez gubitka ukusa i kvaliteta. Statistika pokazuje da ljudi, ako imaju izbora i mogućnosti, žele da probaju različita vina – kaže Ozols.
Foto: Easy Wine
Ponuda piva u Easy Beer-u je mnogo veća – gost bira između 200 različitih piva. I to nije sve! Kako kaže Ozols, trenutno testiraju sistem za samouslužno točenje viskija i koktela. – Što se viskija tiče, mogu da kažem da potrošači nisu toliko zainteresovani za „zvučne“ brendove. Radije će, zapravo, probati nešto što ne poznaju. Princip je isti – uzmu čašu, stave led, skeniraju karticu, izaberu viski, i sipaju količinu po želji. U novom restoranu u Rigi, koji će uskoro biti otvoren, na isti način će moći da koriste i mašinu za koktele – sa 15 alkoholnih i bezalkoholnih pića. Samo jednim pritiskom na dugme, koktel će biti spreman za samo nekoliko sekundi – najavljuje Ozols sve mogućnosti.
Za svako piće, osoblje restorana će gostu preporučiti i odgovarajući obrok. Kompatibilnost hrane i pića se konstantno testira, a veštine šefa kuhinje ovenčane su Mišelinovim zvezdicama. Za one koji razmišljaju o kupovini Easy Wine ili Easy Beer franšize, prenos znanja i obuka iz ove oblasti biće deo franšiznog paketa.
Proces automatizacije, podseća Ozols, ne ide na ruku samo potrošačima, već i vlasnicima biznisa – u ovom slučaju, budućim primaocima franšize. Osim što je neuporedivo brža, samousluga smanjuje i potrebu za dodatnim osobljem, a podjednako je važno i to što se svaki mililitar natočenog pića precizno beleži. Na taj način, prate se i količine zaliha i naplata potrošenog.
Ozols kaže da su potencijali ovih ugostiteljskih formata ogromni – oba koncepta su dokazala da su održiva i profitabilna, nevezano za doba godine ili očekivane sezone najveće posećenosti. – Ne prođe ni dan a da nas ne kontaktiraju ljudi koji se raspituju za saradnju. Uglavnom su to turisti iz evropskih zemalja, ponajviše iz Rusije. To je jedan od razloga zašto smo marljivo radili i na razvoju franšize – opisivanju svakog detalja poslovanja, sastavljanju operativnih priručnika, programa podrške i obuke, svih poslovnih alata, softverskih rešenja – navodi Ozols šta sve ulazi u franšizni paket.
Foto: Easy Beer
Preduzetnicima koji bi želeli da otvore Easy Wine ili Easy Beer franšizu na tržištima van Letonije, biće potrebno oko 150.000 evra. Polovina ovog iznosa odlazi na poslovni softver i svu potrebnu opremu za bar i kuhinju, a davalac franšize kaže da partnerima nude i povoljniju opciju – davanje opreme na lizing.
– Koncepti kao što su Easy Beer i Easy Wine vrlo lako mogu da postignu uspeh bilo gde u Evropi. Radi se o jedinstvenim, tehnološko naprednim, efikasnim konceptima koje vodi vrlo iskusan tim. Franšizni partneri će dobiti detaljan, izuzetno razrađen finansijski model, kao i snažnu podršku po svim pitanjima poslovanja – potvrđuje Juris Roganovs, franšizni konsultant koji je radio na izradi franšiznog paketa i pripremama za internacionalni razvoj.
POGLEDAJTE ČLANKE
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Originalni koncept usluge po kojoj se prepoznaju restorani EasyBeer i EasyWine posebno je zanimljiv gostima, a njihova profitabilnost, pak, preduzetnicima koji su zainteresovani za franšizu.
Kako je moguće voditi restoran a ne zaposliti mnogo ljudi? Otvorite Easy Beer ili Easy Wine – poručuje franšizni menadžer ovih gastro barova. U čemu je „tajna“?
Kako im je to i u samo ime „upisano“, Easy Beer i Easy Wine predstavljaju inovativne ugostiteljske koncepte koji „s lakoćom“ privlače klijente. Vlasnici kažu – i primaoce franšize.
Easy Beer i Easy Wine su jednostavni, inovativni i profitabilni koncepti – kaže Juris Roganovs, franšizni menadžer ovih ugostiteljskih franšiza iz Letonije. S kim bi da podele tajnu uspeha?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Proizvođači kvalitetnih proizvoda uvek imaju brigu više - da li će neko pokušati da falsifikuje njihov proizvod. Kompanija Eurokotra, vlasnik brenda Nicole cosmetics, suočila se sa tim problemom.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Papa John's osvaja Kinu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Više od italijanskog restorana
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Knedle stižu u Zagreb
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Riblji delikatesi i franšiza
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Nova franšiza u susedstvu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Pizza Hut budućnosti
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...