Specijalisti nadohvat ruke

Nataša Marinković, primalac franšize CACAO beauty center
Novi franšizni CACAO nalazi se u podgoričkom naselju Stari Aerodrom, na svega pet minuta hoda od centra grada. Reč je o single-unit franšizi, a primalac je Nataša Marinković, koja u posao ulazi s puno profesionalnog iskustva. Marković je, naime, dugo radila kao menadžer u kompaniji koja se bavi prodajom i distribucijom profesionalnih proizvoda za kozmetičke i frizerske salone, wellness i spa centre. Pored menadžerskog posla, Nataša je organizovala i različite obuke, budući da je u sklopu te firme radio i kozmetički salon.
Dugo je razmišljala kako da stečeno znanje i iskustvo iz tog posla iskoristi za pokretanje sopstvenog biznisa. Znala je da bi to bio kozmetički salon, ali nije želela da bude poput većine salona koji posluju na tržištu. – Pošto sam već radila u svetu kozmetike, imala sam ideju o otvaranju salona, ali sam želela da to bude drugačije i na nekom višem nivou. Kada sam, igrom slučaja, pronašla CACAO na internetu i saznala kako je koncept osmišljen – oduševila sam se. Sve ono o čemu sam razmišljala, što sam i sama želela da kreiram, upravo je bio CACAO – kaže Marinković.
Nakon što se upoznala s detaljima poslovanja i obišla centar u Kragujevcu, bila je još sigurnija da želi da kupi CACAO franšizu. – Način na koji su mi Nemanja i Marija Čalija, vlasnici koncepta, predstavili franšizu dodatno me je „kupio“. Suprug i ja smo bili saglasni i potpuno sigurni da nećemo pogrešiti ako uzmemo CACAO franšizu. Videli smo da je reč o savršenoj priči jednog bračnog para koji se u poslu dopunjuje, da je posao dokazano uspešan, a koncept ozbiljan i pažljivo osmišljen. Dodatnu ozbiljnost daje i to što posao podupiru CACAO drogerija i CACAO akademija,u kojoj svi zainteresovani mogu da prođu obuke za kozmetičke usluge. Koncept je potpuno zaokružen – objašnjava Nataša Marinković šta ih je sve privuklo ovoj franšizi.
Foto: CACAO beauty center, Podgorica
Paralelno sa pripremama za otvaranje centra u Podgorici, koji je uređen i opremljen po arhitektonskom projektu davaoca franšize, Nataša je pohađala obuku u Kragujevcu – prvo za mikroblejding, zatim za nadogradnju svilenih trepavica i depilaciju, a nedavno je završila i obuku za lash lift (tretman za postizanje gustih i dugih trepavica), kao i maderaterapiju (anticelulit terapija). Pored nje, u salonu u Podgorici radi još jedna devojka, kozmetičar po obrazovanju, koja pruža usluge manikira i pedikira. – Manikir i pedikir i sama znam da radim, i to jesu osnovne usluge. Ipak, odlučila sam se da zaposlim još jednu devojku koja će biti zadužena za te usluge, kako bih ja mogla da se posvetim razvoju ostalih usluga koje nisu mnogo zastupljene u Crnoj Gori, ali su tražene – kao što su mikroblejding ili svilene trepavice. Poznajem devojke koje su plaćale avionske karte do Beograda, Novog Sada da bi otišle u kozmetičke salone koji pružaju te usluge. U Crnoj Gori, naime, retki su saloni koji permanentno pružaju te specijalizovane usluge. Većinom se one organizuju u određeno vreme kada specijalista, kao što je to, recimo, Marija Čalija, „gostuje“ u nekom salonu. Otvaranjem centra u Podgorici, sada ćemo moći da pružimo širok spektar kozmetičkih usluga, pratimo zahteve klijenata i trendove na ovom tržištu – objašnjava Marinković.
Upravo zbog toga što su ona i vlasnici CACAO franšize uvideli da postoji prostor za edukacijom u Crnoj Gori, u planu je da se u narednom periodu na tom tržištu osnuje i CACAO akademija.
Foto: CACAO beauty center, Podgorica
Nemanja Čalija kaže da tržište Crne Gore ima veliki potencijal, ali da u oblasti kozmetičkih usluga još uvek može štošta da se unapredi. – Poslednje dve godine CACAO aktivno radi na edukaciji u oblasti različitih kozmetičkih usluga. Opremili smo i poseban centar u Kragujevcu u kojem se obučavaju polaznici. Ista ideja sada postoji i za tržište Crne Gore, jer smo uvideli da nedostaje znanja u ovoj oblasti – kaže on.
Pored toga, Čalija kaže da na tom tržištu postoji i potencijal za dalje širenje CACAO franšizne mreže. – Sada smo dali signle-unit franšizu, ali već razmišljamo kako da sa Natašom Marinković proširimo mrežu, posebno na primorju Crne Gore. Nataša ima dosta znanja u vezi sa kozmetičkim proizvodima, prošla je u našem centru edukaciju za skup usluga i veoma je preduzetna žena – zbog čega smo uvereni da će CACAO franšiza u Crnoj Gori biti uspešna – kaže Čalija.
On kaže da im dosta upita za franšizu dolazi od ljudi poreklom iz Srbije koji žive u inostranstvu te očekuje da bi uskoro mogli da budu potpisani i novi ugovori. – Naredne godine ćemo još aktivnije krenuti u promociju CACAO franšiznog koncepta i verujemo da će mreža nastaviti da se širi. Ne žurimo, pažljivi smo pri odabiru primalaca franšize i želimo postepeno da gradimo franšiznu mrežu, baš kao što smo razvijali i sam koncept – kaže Čalija.
POGLEDAJTE ČLANKE

DepilConcept, sistem za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, nastavlja da širi mrežu u Srbiji. Kakvi su planovi i koje se nove mogućnosti nude budućim partnerima, otkriva Nemanja Nikodijević, primalac master franšize
Prodaja raste, otvaraju se novi franšizni centri. Koja su tržišta sad u fokusu i kako će se nadalje razvijati portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, otkriva vlasnik brenda Alešandre Lorenso
„Uprkos pandemiji i vanrednim okolnostima, DepilConcept beleži konstantan rast broja klijenata i prometa. To pokazuje da je ovo dobro organizovana franšiza, snažan i kvalitetan brend“, poručuju primaoci master franšize zaduženi za razvoj u Srbiji
DepilConcept, franšizni sistem specijalizovan za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, otvorio je novi franšizni centar. Ipak, to nije jedina novost – zainteresovanim preduzetnicima sada se nudi i potpuno razrađen posao na lokaciji u Beogradu.
Franšizni centri u oblasti nege lepote i fitnesa značajno su pogođeni krizom izazvanom koronavirusom. Kako pokušavaju da pomognu svojim primaocima franšize te koja su rešenja primenili za nastavak poslovanja?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Bez ozbiljnog pristupa, nema uspešne priče
Legenda dobar otac drug prijatelj sve pohvale
Smireni i snažni
Treniram vec 15.dana na pomenutom fit stepu,napomenula bih da je prvih par treninga bilo zastrasujuce,vibracije,treskanje,a nakon toga SUPER ,vezbanje vam postane prijatno,a...