Trećina ispitanih preduzetnika namerava da uloži novac u unapređenje servisa za potrošače, pokazuje istraživanje najveće platforme za e-trgovinu Alibaba.com.
Ponedeljak
07.01.2013.
Zagrepčani pre polaska na posao prvo mogu da obave kupovinu u Konzumovoj internet prodavnici, a po povratku kući u radnji preuzmu pripremljene kese. Od skoro će tako moći da pazare i Osječani i Splićani.
 

Kupovina preko interneta i kućna dostava nisu više novina za većinu trgovaca u regionu. Konzum je, ipak, pokrenuo novi koncept internet prodavnice. Usluga „PoKupi“ daje potrošačima mogućnost da naruče robu preko interneta i da je lično preuzmu u trgovini tokom dana, pod uslovom da je porudžbina poslata do podneva. Račun se može platiti preko interneta ili po preuzimanju robe.

Trgovci na sve načine pokušavaju da primame potrošače i olakšaju kupovinu, što ne bi trebalo da čudi, budući da je trgovina na malo u Hrvatskoj prošle godine iz meseca u mesec beležila pad i gotovo svaki put veći nego što se očekivalo.

U Srbiji nije ništa bolje - naprotiv. U novembru je pad trgovine na malo u odnosu na oktobar bio 7,5 odsto. Takav scenario vodi u sunovrat ne samo trgovce, već celokupnu privredu, budući da bez potrošnje nema ni proizvodnje. Inovacije u trgovini zato nisu stvar prestiža niti izbora, već neminovnost bez koje brod može lako da potone.

Mnogi svetski stručnjaci predviđaju da će u 2013. ključ uspeha biti u unapređenju servisa za potrošače, a fokus na klijenta mora da bude veći nego ikad. Naravno kada je privlačenje novog potrošača nekoliko puta skuplje nego zadržavanje postojećeg.

Ukoliko se, ipak, malo zagrebe po površini, doći će se do zaključka da je uvođenje internet trgovine u regionu trenutno ipak borba za neko buduće parče kolača, jer kupovina preko interneta još uvek nije masovna - iz raznih razloga...

Međutim, vremena se brzo menjaju, pa bi internet trgovina mogla postati veoma popularna, a ko se prvi pripremi za nju, sigurno će uzeti najveći deo tržišta.

Zato svaki iskorak regionalnih trgovaca ka internetu raduje. Dobar primer je potez Univerexporta u Srbiji da sve intenzivnije reklamira svoj e-hipermarket eLAKOLIJE, praktično istim intenzitetom kao i obične radnje. A gore navedeni primer Konzuma, sa uslugom „PoKupi“, je i korak dalje. Taj trgovinski lanac ne samo što je ranije razvio internet prodaju, već u taj segment uvodi i inovacije.


Vesna Lapčić
saradnik