Franšiza sa stilom
Nastao 1992. godine u Portugaliji, Govanni Galli je danas jedan od najcenjenijih modnih brendova za muškarce na ovom tržištu, s maloprodajnom mrežom koja obuhvata oko 50 radnji. – Gotovo da ne postoji grad u Portugaliji koji u glavnoj ulici nema Govanni Galli radnju – kaže Tiago Karuso, zastupnik brenda u ovom regionu. Osim što slove za modnu marku koja u najboljoj meri oličava „italijansku eleganciju“, Govanni Galli se izdvaja i po odličnom odnosu kvaliteta i cene proizvoda. Vrlo su cenjeni po svojim klasičnim odelima, košuljama, kravatama – što spada u osnovnu liniju proizvoda – ali, kao i većina brendova ovog tipa, asortiman upotpunjuju i casual i sportskom odećom.
Sa već zavidnom maloprodajnom mrežom na matičnom tržištu, kompanija je pre nekoliko godina odlučila da razvoj pokrene i van granica Portugalije. Isprva su bili fokusirani na tržišta Bliskog istoka i Afrike, a sada su se, kako kaže Karuso, posvetili razvoju u Evropi. Prve radnje na evropskom tlu, posle Portugalije, otvorene su 2011. u Sloveniji – gde brend posluje preko primaoca master franšize. – Želimo da postanemo prvi portugalski brend specijalizovan za mušku modu koji će uspeh postići i na inostranim tržištima – ističu u kompaniji, a partnere za razvoj franšizne mreže traže i u drugim zemljama ovog regiona.
– Tražimo, zapravo, partnere u svim zemljama bivše Jugoslavije sem u Sloveniji. Pre svega smo zainteresovani za jednog primaoca master franšize koji bi dobio prava da brend i mrežu razvija u čitavom regionu, ali ako se jave zainteresovani samo za jednu zemlju, i ta će opcija biti uzeta u obzir. Ne isključujemo ni opciju davanja single-unit franšize, za otvaranje jedne ili više prodavnica, kao ni korner franšize, gde bi Govannni Galli dobio mesto unutar postojeće multibrend radnje – objašnjava sve opcije Tiago Karuso.
Ono što ovu modnu franšizu posebno preporučuje je činjenica da partner ne bi plaćao nikakve naknade – ni za pristupanje sistemu, niti bi morao da izdvaja za redovne franšizne naknade. Kompanija se, objašnjava Karuso, odlučila za saradnju koja neće na ovaj način opterećivati partnera, jer im je u ovom trenutku najvažnije da prošire mrežu i podignu svest o brendu.
– Proučavajući ovaj region primetili smo da modni sektor još uvek nije razvijen kao, na primer, u Španiji ili Portugaliji. Vidimo da postoji određen „prazan prostor“ – i po broju brendova i po broju radnji, i u tome vidimo dobru poslovnu šansu. „Prazan prostor“ je ujedno i prostor za rast i razvoj – kaže Karuso.
Foto: Giovanni Galli
– S druge strane, verujemo da bi Giovanni Galli u ovom regionu imao lepu prođu. Radi se, pre svega, o kvalitetnim proizvodima koji su, u odnosu na druge marke iz iste kategorije, cenovno pristupačniji. Takođe, ovaj brend lako može da parira drugim igračima, jer dolazi s vrlo konkurentnog tržišta. Primera radi, sasvim je prirodno da se brendovi iz Španije, koja danas jeste modna sila, prvo okušaju u Portugaliji, tako da se na ovom tržštu „bore“ i domaći i španski i mnogi drugi svetski brendovi. Sama činjenica da Giovanni Galli sve ove godine opstaje i raste u toj atmosferi, možda i najviše govori o njegovoj snazi. U Portugaliji, to je zaista veliki brend, iza kojeg stoji ozbiljna, reputabilna kompanija – objašnjava Karuso.
Giovanni Galli je, naime, u vlasništvu jedne od najvećih portugalskih tekstilnih grupacija – Unifato Group-a, koja je i primalac franšiza nekoliko internacionalnih brendova za teritoriju Portugalije, ali i vlasnik dve fabrike tekstila. Ne čudi stoga što se najveći deo kolekcije za Giovanni Galli proizvodi upravo u Portugaliji, što je, kako kaže Karuso, još jedna od prednosti brenda, budući da je made in EU. Pored toga, vlasnici koncepta su veoma otvoreni za saradnju i naglašavaju da bi svi zainteresovani bili dobrodošli. – To znači da su vrata svih radnji u Portugaliji širom otvorena za sve potencijalne partnere koji bi želeli da dođu i vide kako se radi, kako izgledaju radnje, kakvi su prometi – dodaje Karuso.
Da bi otvorio Giovanni Galli radnju, primalac franšize treba da pronađe pogodnu lokaciju. Preporučuju se lokali unutar tržnih centara ili u prometnim ulicama, veličine 100m2 (plus 30% za magacin), sa izlogom veličine od 6 do 8m2. Partner, nakon toga, ulaže u adaptiranje prodajnog prostora po standardima i vizualima sistema. U ovom trenutku je teško proceniti koliko treba izdvojiti za uređenje i opremanje radnje, jer to najviše zavisi od uslova na lokalnom tržištu. Primalac franšize takođe izdvaja za kupovinu kolekcija, po sezoni.
Tokom trajanja saradnje, davalac franšize će pratiti i pomogati u svakoj fazi poslovanja. To podrazumeva i pomoć pri odabiru lokacije, uređenja radnje, izlaganju kolekcija, marketinga, tekućem poslovanju... Poželjni partneri, koji bi i bili idealni primaoci ove franšize, jesu kompanije sa iskustvom u modnoj industriji, kompanije koje su već sarađivale sa stranim franšizama, ali i privatni investitori i fondovi.
POGLEDAJTE ČLANKE
Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Čarapa biznis čuva
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se