Mirko Curaković / MiniPani je jako dobro ustrojen sistem sa jasnim pravilima poslovanja i dobrim timom koji je uvek na usluzi primaocu franšize, bilo da je reč o podršci savetom, marketingom, obuci.
Petak
12.01.2018.
Mirko Curaković iz Novog Sada primalac je MiniPani franšize već 12 godina. Ugostiteljstvo je, kako kaže, i posao od kog živi, ali i ljubav, jer to voli da radi.
 

Kada je odlučio da otvori lokal u centru Novog Sada i postane primalac MiniPani franšize, Mirko Curaković je već znao sve o ovom sistemu prodaje mini-peciva. Naime, prethodne četiri godine radio je kao menadžer u firmi koja je bila primalac iste franšize. Shvativši da je, kako kaže, reč o dobrom poslu sa ne tako velikim ulaganjima i odličnoj organizaciji, odlučio je da se i sam okuša kao preduzetnik. I istrajava u tome već 12 godina.

Prošli smo sve etape saradnje uspešno. MiniPani je jako dobro ustrojen sistem sa jasnim pravilima poslovanja i dobrim timom koji je uvek na usluzi primaocu franšize, bilo da je reč o podršci savetom, marketingom, obuci – kaže Curaković.

Na osnovu dosadašnjeg iskustva, Curaković kaže da franšizing svakako olakšava poslovanje na mnogo načina. U njegovom slučaju, uvek može da potraži savet, dobije dobru marketinšku podršku i radi pod prepoznatljivim brendom, što je za ugostiteljstvo jako važno. – Mnogi ljudi ne vole da eksperimentišu, posebno sa hranom. Kada kupuju MiniPani proizvode, uvek znaju šta mogu da očekuju i iznenađenja nema – kaže Curaković.

Pored MiniPani peciva u njegovom Fruštuk baru u centru Novog Sada prodaju se i palačinke, sendviči i napici. MiniPani je, praktično, franšizni korner, ali sa „šalterskom“ prodajom (prodajom iz izloga). – Oko 60 odsto prometa ostvarimo od prodaje MiniPani peciva, tako da je za nas taj segment poslovanja izuzetno važan. Međutim, da bismo mogli da ostvarimo još bolje rezultate, nudimo još nekoliko proizvoda – palačinke i sendviče, što se pokazalo kao odličan model. U lokalu, koji radi od sedam do 22 sata u dve smene, zapošljavam četiri radnice, a kada je gužva, i sam uskačem kao ispomoć – kaže Mirko Curaković.

Mirko, međutim, ne čeka da mu kupci dođu „na noge“, već se aktivno bavi razvojem prodaje. – Često ponavljam svojim radnicama da je njihovo da rade, a na meni da im obezbedim posao. To je moj stav. S druge strane, MiniPani franšiza ima pravila koja se moraju poštovati, ali se ona odnose, pre svega, na način pečenja proizvoda, plaćanja naknada i slično. Što se tiče prodaje, omogućeno nam je da budemo kreativni. Koristeći tu priliku, trudio sam se da razvijem ketering, pa imamo dosta porudžbina za dečije rođendane, radimo ketering i u firmama, prodajemo i na različitim manifestacijama. Trudim se svim silama da održim posao profitabilnim i da prodaja raste – kaže Curaković.

U tome mu, kako kaže, pomaže i to što MiniPani konstantno razvija proizvode, unapređuje kvalitet i proširuje asortiman, ali i marketinške kampanje koje sprovodi davalac franšize. – Tržište je dinamično i zahteva stalne promene. Trendovi se menjaju i dobro je što MiniPani prati te trendove. Znamo da se danas sve više priča o zdravoj ishrani, pa tako MiniPani ima proizvode sa voćem, pri čemu voćno punjenje sadrži prosečno 70 odsto voća. Tu su i brojne druge inovacije koje uvek podrazumevaju poboljšanje kvaliteta, što prepoznaju i potrošači. Svakako da je takvo poslovno razmišljanje u obostranom interesu i davaoca i primaoca franšize i razlog zašto ovaj franšizni sistem toliko dugo opstaje – kaže on.

Curaković ističe da je važno i to što davalac franšize omogućava da njegovi proizvodi budu dostupni velikom broju potrošača. – MiniPani proizvode možete da kupite za onoliko novca koliko imate u džepu, bilo da je reč o 100 ili 200 dinara. Takva cenovna politika omogućava i da poslovanje može da istripi nizak standard građana, što jeste najveći problem za svakog današnjeg preduzetnika – objašnjava on i dodaje da je sistem osmišljen tako da se novac ne može zaraditi preko noći, ali da može biti dugotrajan i stabilan posao.


MiniPani / MiniPani je jako dobro ustrojen sistem sa jasnim pravilima poslovanja i dobrim timom koji je uvek na usluzi primaocu franšize, bilo da je reč o podršci savetom, marketingom, obuci.
Vesna Lapčić
saradnik

POPULARNO NA FORUMU

Papa John's osvaja Kinu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Više od italijanskog restorana

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Knedle stižu u Zagreb

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Riblji delikatesi i franšiza

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Nova franšiza u susedstvu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Pizza Hut budućnosti

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.