Naučiti nešto novo:
Svaka tri meseca Suhi by A’s organizuje okupljanje primalaca franšize s timom iz Amerike
Sreda
28.02.2018
Okupljanja na kojima primaoci franšize dobijaju priliku da razmene iskustva, razgovaraju o problemima ili novim idejama spadaju u dobru praksu franšiznog odnosa. Suhi by A’s upravo daje dobar primer.
 

Sushi by A’s je franšizni koncept iz SAD-a, koji od 2014. posluje i u Hrvatskoj i Sloveniji, a podrazumeva pripremu i prodaju sušija unutar trgovačkih objekata. Primalac franšize za pomenuta tržišta je Grupo Ohana koja je na taj način omogućila ljubiteljima ovog specijaliteta s Dalekog istoka da ga kupuju i jedu mimo restorana. Svoju maloprodajnu mrežu za sada razvijaju u okviru lanaca Špar i Konzum, i to kroz franšizni model poslovanja (davanjem single unit franšize). Tako, u Hrvatskoj i Sloveniji, trenutno posluje 13 primalaca Suhi by A’s franšize, koji upravljaju sa dva ili tri prodajna mesta.

Budući da je, kako kažu u kompaniji Ohana, učenje spremanja sušija samo 50 odsto posla kada je reč o franšiznom poslovanju, za svoje primaoce organizuju redovne sastanke. To, zapravo, spada u vid zagarantovane, stalne podrške davaoca franšize, kojom se, kako to franšizing u svojoj najboljoj praksi i dokazuje, unapređuje poslovanje i jača saradnja.

Nedavno je jedno takvo okupljanje održano u Zagrebu na kojem je, uz primaoce franšize, prisustvovao i vlasnik koncepta Sushi by A’s iz SAD-a Ante Obuljen sa svojim timom.

Svaka tri meseca organizujemo druženje primalaca franšize sa vlasnikom koncepta i njegovim timom iz Amerike. Na prezentacijama i sastanku sa svim suši šefovima se razgovara o daljim koracima u unapređenju posla, usavršavanju ne samo pripreme sušija, već i poslovnog dela cele priče – kaže Danijel Grlić, direktor Grupo Ohana, zadužen za Hrvatsku i Sloveniju, ujedno i glavni menadžer za Evropu.

Na tim sastancima, kako kaže Grlić, prezentuju se novi proizvodi koji se uvode na tržište, ali razgovara i o raznim prodajnim aktivnostima. – Tako, na primer, odnedavno imamo organizovanu promo prodaju svake srede na nivou cele Hrvatske, što je novina koju smo na sastanku predstavili našim primaocima franšize – objašnjava Grlić.

Na poslednje održanom okupljanju krajem februara ove godine nagrađen je i primalac koji je ostvario najveći rast prodaje u 2017. godini, a predstavljeni su i rezultati poslovanja u protekle dve godine i plan poslovanja za ovu godinu. – Znamo da su svi primaoci franšize nezavisna pravna lica, ali smo mi ipak deo jednog tima i radimo zajedno. Zato se redovno okupljamo, razmenjujemo iskustva, razgovaramo o problemima, novim idejama, recepturama. Kroz zvanični i nezvanični deo sastanka razvijamo zajedničku viziju tima kao celine – kaže Grlić.

Foto: Sushi by A’s

Kako je već pomenuto, u osnovi ovog franšiznog sistema je priprema i prodaja suši proizvoda i to u sklopu trgovačkih lanaca. Naime, u okviru odabranih prodavnica postavljaju se rashladne vitrine Sushi by A’s, u kojima se suši prezentuje i prodaje. Partnerstvo sa trgovačkim lancima obezbeđuje davalac franšize Grupo Ohana, a mreža se dalje razvija pronalaženjem pojedinačnih franšiznih partnera. Davalac franšize, pored toga, obezbeđuje i svu ostalu opremu potrebnu za rad – rashladne vitrine, radne ploče, skladišni prostor...
Sama prodaja se obavlja preko blagajni trgovniskih lanaca, što znači da primaocu franšize nije potrebna ni fiskalna kasa. Za redovno snabdevanje svim potrebnim sastojcima zadužen je takođe davalac franšize. Zbog svega navedenog, smatraju u kompaniji, franšizni koncept Sushi by A’s se izdvaja kao izuzetno povoljna poslovna prilika, koja od primalaca franšize ne zahteva ni mnogo brige po pitanju lokacije niti preterano velika ulaganja.


Helen Doron franšízant
V. Lapčić