Grandiozno i netipično
Pitanje koje se pre dve godine postvaljalo – da li će Amerikanci uspeti da prodaju kafu Italijanima – danas je ponovo aktuelno, budući da je Starbucks 7. septembra otvorio prvu kafeteriju u Italiji, u Milanu. Kao što se i moglo očekivati, mišljenja su podeljena – od stanovnika Milana koji se „ni za živu glavu ne bi odrekli svog omiljenog lokalnog kafića i espresa“, do onih koji su dva sata čekali u redu samo da bi probali Starbucks-ovu kafu.
U zemlji, gde se kafići nalaze gotovo na svakom ćošku i gde mušterije često znaju svoje kafedžije po imenu, Starbucks će, bez sumnje, morati da uloži mnogo više truda. Svesni su da je u Italiji izuzetno jaka kultura ispijanja espresa, ali računaju na to da ljudi uvek žele „nešto novo“ te da će u njihove kafeterije dolaziti i zbog specifičnijih, i skupljih, napitaka. Određeni ustupci su, međutim, napravljeni – Starbucks neće nuditi svoj prepoznatljivi Frapuccino, mafine, niti belo-zelene čaše, jer ovo i nije tipična Starbucks-ova kafeterija, već format koji je „posvećen kultu kafe“ i koji bi trebalo da privuče sve ljubitelje crnog napitka. Glavne „zvezde“ su upravo espreso – istina, u rafiniranim i netradicionalnim mešavinama – i kapućino.
Američki lanac ima više od 28.000 kafeterija širom sveta, a lokal u Milanu je već proglašen za jedan od najlepših. Lokal se nalazi u velelepnom zdanju nekadašnje pošte u centru grada, na trgu Korduzio, i prostire se na 2.400 m2. Može se reći da je Strabucks želeo da se Italijanima predstavi u „najlepšem svetlu“, i to je sigurno jedan od razloga zašto su odlučili da otvore svoj ekskluzivni format Reserve Roastery, koji sadrži kafeteriju, „otvoreni“ pogon za prženje kafe, bar i prodavnicu – format koji se još samo može naći u Sijetlu, gde je i sedište kompanije, i Šangaju. Poseban kuriozitet je i saradnja s poznatim italijanskim lancem pekara Princi, koji će biti zadužen za food court kafeterije u Milanu.
– Nismo došli u Italiju da bismo ljude učili šta je to kafa. Kafa je ovde rođena – ističe i direktorka dizajnerskog odeljenja Liz Muller i dodaje da se nadaju da će mušterije privući različiti ukusi kafe, koji su proizvod različitih tehnika prženja, kao i prijatan prostor u kome će želeti da ostanu mnogo duže.
Italija je 78. tržište za Starbucks, a razvoj na ovom tržištu vodiće, zapravo, iskusni lokalni partner – grupacija Percassi. Ova kompanija je nosilac Starbucks-ove licence i biće zadužena za sva naredna otvaranja i upravljanje kafeterijama u Italiji. Sledeći lokal bi trebalo da bude otvoren već krajem godine, takođe u Milanu, i to će biti klasična Starbucks kafeterija, sa svim prepoznatljivim vizualima i menijem.
POGLEDAJTE ČLANKE
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
POPULARNO NA FORUMU
Papa John's osvaja Kinu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Više od italijanskog restorana
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Knedle stižu u Zagreb
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Riblji delikatesi i franšiza
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Nova franšiza u susedstvu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Pizza Hut budućnosti
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...