Svako ima svoju priču
Češka izdavačka kuća „Plavi slon“ je pre 20 godina pronašla način da deci omili čitanje knjiga – osmislili su i počeli da objavljuju personalizovane knjige – knjige koje su se štampale po porudžbini i u kojima su junaci bile „prave“ osobe, to jest, dečaci ili devojčice kojima su knjige bile namenjene kao poklon. Zbog izuzetno velikog interesovanja, izdavačka kuća je ubrzo razvila franšizu i počela posao da širi i van granica matičnog tržišta. Vlasnik koncepta Marek Halfar priča nam kako se „priča“ razvijala te za koju je zemlju ovog regiona potpisan i prvi franšizni ugovor.
„Plavi slon“ već 20 godina postoji na tržištu Češke. Kako se poslovanje razvijalo tokom godina?
Za ovih 20 godina, kao i u svakom biznisu, postojali su periodi kada smo „tapkali u mestu“, ali u poslednje četiri godine, nakon što smo potpuno promenili model, poslovanje svake godine raste po 10 posto. Uspeli smo da otvorimo sopstvenu štampariju i vežemo je za izdavačku delatnost. Danas, sve nastaje pod jednim krovom – od ideje za priču do konačnog proizvoda, personalizovanih knjiga.
Koncept ste uspešno „izvezli“ i na druga tržišta, i to kroz franšizu. Kako funkcioniše ta saradnja?
Od naših franšiznih partnera iz inostranstva dobijamo samo pozitivne reakcije. Veoma im znači to što, kao primaoci master franšize, imaju zagarantovanu ekskluzivnost na lokalnom tržištu i veliku podršku sa naše strane. Oni su, zapravo, fokusirani samo na prodaju knjiga preko interneta, pružanje pomoći i primanje porudžbina od kupaca. Porudžbine se zatim prosleđuju nama, tako da mi pripremamo, štampamo i šaljemo gotove knjige primaocu franšize, koji ih potom isporučuje svojim klijentima. Dobit primaoca master franšize iznosi 50% od prodajne cene proizvoda. Kao što i sami kažu, ovo je posao iz snova. Pored toga što prodaju sjajan proizvod, naši partneri ne moraju da imaju veliko skladište, zaseban poslovni prosotor ili kancelariju – sve što im treba je veza sa internetom.
Planirate da uđete na još neka tržišta?
Krajem septembra smo potpisali dva nova franšizna ugovora – za Mađarsku i Bosnu i Hercegovinu. Ozbiljni kandidati su nam se javili iz Portugalije i Italije, a verujemo da će se prilike ukazati i na drugim tržištima.
Kako ste došli do novih partnera?
Zahvaljujući prezentaciji i tekstovima koji su objavljeni na portalima Franchising.hu i Franchising.rs, došli smo da partnera u Mađarskoj i Bosni i Hercegovini. Naša ponuda je, međutim, dostupna i na drugim „sestrinskim“ Franchising portalima koji posluju u regionu Centralne i Istočne Evrope. Kad tražimo partnere, oslanjamo se, takođe, i na lične kontakte, stečene kroz druge poslovne aktivnosti koje imaju veze s obrazovanjem dece.
A planovi za budućnost?
Naš cilj je da u narednih 10 godina uz pomoć naših partnera iz inostranstva postanemo velika evropska izdavačka kuća koja će i nadalje malim čitaocima nuditi najkvalitetnije priče i ilustracije iz celog sveta.
POGLEDAJTE ČLANKE
Biznisi zasnovani na onlajn prodaji spadaju u najbrže rastuću sferu poslovanja. Knjige su, pak, među najprodavanijim proizvodima na internetu. Češki izdavač „Plavi slon“ spaja oba sveta.
Da li bi se personalizovane knjige uskoro mogle pojaviti i u Srbiji? Kako nastaju i kako se do njih može doći? Preduzetnima se nudi poslovna šansa.
Ulazak na nova tržišta. To je, u najkraćem, plan za sledeću godinu češkog franšiznog koncepta „Plavi slon“. Primaoce franšize traže i u zemljama ovog regiona.
Već posle mesec dana biznis je profitabilan – kaže Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer izdavačke kuće „Plavi slon“
Za malu izdavačku delatnost ponekad su potrebni samo kompjuter i štampač – kaže Rafal Kvjatkovski, primalac master franšize izdavačke kuće „Plavi slon“ u Poljskoj
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Igračke stižu i kroz franšizu
Pozdrav.Kako Vas kontaktirati?Kontakt telefon?
Lakše uz partnere
Sve ste vi ovo lepo napisali ali niste nista proverili sa njima detaljno, vec se tudji text preveli na srbski I postavili kao vas clanak. | Franshizing EU firmi van EU ne...