Stotina restorana u godinu dana
U ovom trenutku, sa gotovo 295 restorana, Burger King je drugi najveći fast-food lanac u Francuskoj – pri čemu je najveći broj restorana otvoren u poslednje četiri godine, ili, tačnije, otkako je francuska grupacija Bertrand uzela master franšizu za Burger King, preuzela razvoj na ovom tržištu, kupivši, uz to, i francuski lanac brze hrane Quick.
I pored toga što je tempo širenja bio impresivan – sa 90 do 100 novih restorana godišnje – Burger King je još uvek prilično daleko od svog najvećeg rivala McDonald’s-a, koji na francuskom tržištu ima 1.380 restorana. Stoga i najave iz grupacije Bertrand o ubrzanom razvoju nisu neočekivane – tokom prvih meseci 2019, navodi se u zvaničnim izjavama, u lancu Burger Kinga bi trebalo da bude 300 restorana, a osnovni cilj je doći od 500 restorana u narednih nekoliko godina.
Da bi ispunio ove projekcije, Burger King planira da se u Francuskoj uglavnom razvija – davanjem franšize. Tako će, prema planovima grupacije, 80% restorana biti u rukama primalaca franšize. – Brend je vrlo atraktivan i zaista predstavlja alternativu na tržištu fast-food-a. Bili smo odsutni s francuskog tržišta gotovo 20 godina i naš DNK se danas znatno razlikuje od drugih igrača. I to se može videti sa svakim novim otvaranjem – izjavio je za portal Les Echos de la Franchise Loran Paro, direktor razvoja mreže restorana Burger King i Quick. – Želimo da izgradimo snažnu i profitabilnu mrežu koja će, u proseku, ostvarivati obrt od najmanje tri miliona evra po restoranu – dodaje Paro.
Ugovor o franšizi i najmu lokala će pokrivati prilično dug period – dva puta po devet godina – tako da grupacija isključivo traži ozbiljne i jake partnere, preduzetnike koji su spremni da ulože značajnu količinu novca u razvoj poslovanja. Preduzetnici koji bi otvorili više restorana su, pak, i najpoželjniji. – Mi, zapravo, ne dajemo klasičnu teritorijalnu ekskluzivnost, već podstičemo formiranje geografskog klastera. To znači da primalac franšize može da otvori od dva do devet restorana. Ovo je i jedan od razloga zašto naši ugovori traju tako dugo – želimo da naši primaoci franšize imaju dovoljno vremena da otvore nekoliko restorana – objašnjava Loran Paro.
Gde je tu Quick?
Ako žele da otvaraju po sto restorana godišnje, Burger King će, osim kandidata za franšizu, morati da traži i nove lokacije za restorane. Čini se da grupacija neće ponovo pribeći kupovini nekog postojećeg lanca, kao što su to krajem 2015. uradili s lancem Quick. – Tražimo vrlo specifične lokacije, jer nam je cilj da svi restorani budu na 10 do 15 minuta od centra grada. Širenje nekim eksternim putem u našem slučaju nije moguće – kaže direktor razvoja mreže.
Lanac, zapravo, još uvek može da se osloni na postojeće nekretnine u vlasništvu grupacije Bertrand (Bertrand Immobilier), ali i na konverziju restorana Quick. Da podsetimo, kada je krajem 2015. grupacija Bertrand kupila francuski lanac brze hrane Quick, u kojem je bilo 509 restorana, tada je i najavila da će restorani biti rebrendirani te da će nastaviti poslovanje kao jedinice Burger Kinga. Bio je to, kako su ocenili analitičari, najefikasniji i najbrži način za osvajanje tržišta. Na kraju 2018. u Francuskoj se još uvek može naći oko 180 Quick restorana, ali je najavljeno da će do 2020. oko 100 ovih restorana biti „pretvoreno“ u Burger King. – Tada ćemo, prema dogovoru, i prodati brend Quick – napominje Loran Paro.
U naredne dve godine, svako novo otvaranje Burger Kinga biće, zapravo, rezultat transformacije Quick-a.
– Od 2016. mreža je rasla po principu 60 konverzija plus otvaranje 40 novih restorana. Od 2019. i 2020. trend će biti obrnut – planiramo rast samo od otvaranja novih jedinica – najavljuje Paro.
POGLEDAJTE ČLANKE
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...