Stotina restorana u godinu dana

Burger King
Burger King / Da bi došao do 500 restorana u Francuskoj, Burger King će se na ovom tržištu uglavnom širiti davanjem franšize
Ponedeljak
26.11.2018.
Od povratka na tržište Francuske, američki lanac brze hrane Burger King ne posustaje u ambicioznim planovima širenja. Cilj – doći do 500 restorana u najkraćem mogućem roku.
 

U ovom trenutku, sa gotovo 295 restorana, Burger King je drugi najveći fast-food lanac u Francuskoj – pri čemu je najveći broj restorana otvoren u poslednje četiri godine, ili, tačnije, otkako je francuska grupacija Bertrand uzela master franšizu za Burger King, preuzela razvoj na ovom tržištu, kupivši, uz to, i francuski lanac brze hrane Quick.

I pored toga što je tempo širenja bio impresivan – sa 90 do 100 novih restorana godišnje – Burger King je još uvek prilično daleko od svog najvećeg rivala McDonald’s-a, koji na francuskom tržištu ima 1.380 restorana. Stoga i najave iz grupacije Bertrand o ubrzanom razvoju nisu neočekivane – tokom prvih meseci 2019, navodi se u zvaničnim izjavama, u lancu Burger Kinga bi trebalo da bude 300 restorana, a osnovni cilj je doći od 500 restorana u narednih nekoliko godina.

Da bi ispunio ove projekcije, Burger King planira da se u Francuskoj uglavnom razvija – davanjem franšize. Tako će, prema planovima grupacije, 80% restorana biti u rukama primalaca franšize. – Brend je vrlo atraktivan i zaista predstavlja alternativu na tržištu fast-food-a. Bili smo odsutni s francuskog tržišta gotovo 20 godina i naš DNK se danas znatno razlikuje od drugih igrača. I to se može videti sa svakim novim otvaranjem – izjavio je za portal Les Echos de la Franchise Loran Paro, direktor razvoja mreže restorana Burger King i Quick. – Želimo da izgradimo snažnu i profitabilnu mrežu koja će, u proseku, ostvarivati obrt od najmanje tri miliona evra po restoranu – dodaje Paro.

Ugovor o franšizi i najmu lokala će pokrivati prilično dug period – dva puta po devet godina – tako da grupacija isključivo traži ozbiljne i jake partnere, preduzetnike koji su spremni da ulože značajnu količinu novca u razvoj poslovanja. Preduzetnici koji bi otvorili više restorana su, pak, i najpoželjniji. – Mi, zapravo, ne dajemo klasičnu teritorijalnu ekskluzivnost, već podstičemo formiranje geografskog klastera. To znači da primalac franšize može da otvori od dva do devet restorana. Ovo je i jedan od razloga zašto naši ugovori traju tako dugo – želimo da naši primaoci franšize imaju dovoljno vremena da otvore nekoliko restorana – objašnjava Loran Paro.

Gde je tu Quick?

Ako žele da otvaraju po sto restorana godišnje, Burger King će, osim kandidata za franšizu, morati da traži i nove lokacije za restorane. Čini se da grupacija neće ponovo pribeći kupovini nekog postojećeg lanca, kao što su to krajem 2015. uradili s lancem Quick. – Tražimo vrlo specifične lokacije, jer nam je cilj da svi restorani budu na 10 do 15 minuta od centra grada. Širenje nekim eksternim putem u našem slučaju nije moguće – kaže direktor razvoja mreže.

Lanac, zapravo, još uvek može da se osloni na postojeće nekretnine u vlasništvu grupacije Bertrand (Bertrand Immobilier), ali i na konverziju restorana Quick. Da podsetimo, kada je krajem 2015. grupacija Bertrand kupila francuski lanac brze hrane Quick, u kojem je bilo 509 restorana, tada je i najavila da će restorani biti rebrendirani te da će nastaviti poslovanje kao jedinice Burger Kinga. Bio je to, kako su ocenili analitičari, najefikasniji i najbrži način za osvajanje tržišta. Na kraju 2018. u Francuskoj se još uvek može naći oko 180 Quick restorana, ali je najavljeno da će do 2020. oko 100 ovih restorana biti „pretvoreno“ u Burger King. – Tada ćemo, prema dogovoru, i prodati brend Quick –  napominje Loran Paro.

U naredne dve godine, svako novo otvaranje Burger Kinga biće, zapravo, rezultat transformacije Quick-a. 
Od 2016. mreža je rasla po principu 60 konverzija plus otvaranje 40 novih restorana. Od 2019. i 2020. trend će biti obrnut – planiramo rast samo od otvaranja novih jedinica – najavljuje Paro.