Agnješka Vojevoda, primalac franšize „Žena i razvod“
Agnješka Vojevoda, primalac franšize „Žena i razvod“ / Ušla sam u ovo s puno strasti. Vidim koliko je potreban posao kojim se bavimo, kakva smo podrška našim klijentkinjama. Prvi put imam osećaj dvostrukog uspeha – sama sam napredovala u nekim veštinama, a pri tom, pomažem drugima.
Sreda
05.12.2018.
Agnješka Vojevoda iz Poljske pronašla je ideju za pokretanje sopstvenog posla na Sajmu franšiza u Varšavi. Već godinu dana je vlasnik centra za pomoć ženama „Žena i razvod“. Zašto se odlučila za ovu franšizu?
 

Prema zvaničnoj statistici, samo tokom prošle godine u Poljskoj sklopljeno je gotovo 193.000 brakova, dok je, u isto vreme, više od 65.000 okončano razvodom – za dve hiljade više nego prethodne godine. S povećanjem broja razvoda i složenijim sudskim procesom, poslednjih godina se i javila potreba za uslugama pružanja pravne i psihološke pomoći, ali i detektivskih usluga i usluga medijacije u brakorazvodnom postupku. Centar „Žena i razvod“ (Kobieta i Rozwód), kako i samo ime sugeriše, osnovan je upravo s ciljem da ponudi sve ove usluge, da pomogne, podrži i potraži rešenja za žene koje su se našle u ovoj teškoj životnoj situaciji. Danas, „Žena i razvod“ ima razvijenu mrežu centara širom Poljske, a većinu poslovnica drže, zapravo, primaoci franšize.

Agnješka Vojevoda je jedna od njih. Svoj centar za pomoć ženama prilikom i nakon razvoda otvorila je pre godinu dana. Samu ideju za posao dobila je na Sajmu franšiza, koji se u oktobru održava u Varšavi. – Na sajam sam i otišla da pronađem ideju za posao. Pošto sam oduvek bila preduzetnik, nisam ni mogla da se zamislim u nekoj drugoj ulozi. Kada sam naišla na ovaj koncept, ideja mi se odmah dopala. Već sledećeg dana sam ih obavestila da sam odlučila da kupim franšizu i otvorim centar u Varšavi – priča Vojevoda.

U ovoj mreži rade uglavnom – žene. Vlasnice franšiznih centara treba da budu preduzetne, komunikativne žene koje su vešte u pregovorima i imaju znanja o razvodu, bilo iz ličnog, bilo iz  iskustva bliskih osoba.
Razvela sam se pre 12 godina. Iako nisam imala težak razvod i još uvek održavam dobar odnos s bivšim mužem, znam koliko može da bude bolan ovaj proces – kaže Vojevoda.

I pored toga što je stopa razvoda u Poljskoj prilično velika, kompanija „Žena i razvod“ nema konkurenciju na tržištu. – Videla sam da ovaj koncept ima veliki potencijal. Za vreme razvoda, advokat nije dovoljan. Žena obično nije spremna za ovo iskustvo, čak i kad je ona inicijator razvoda. Ako ima porodicu koja je podržava i prijatelja koji je advokat, možda i može računati na pravu pomoć, ali to se zaista retko dešava. Žena često nema nikoga s kim bi mogla da popriča. Porodica ponekad nema razumevanja ili, jednostavno, ne želi da se meša. „Žena i razvod“, sa svim svojim uslugama, popunjava taj duboki jaz – objašnjava Vojevoda.

S druge strane... Lično iskustvo nije dovoljno da bi se razumeo čitav brakorazvodni postupak. Budući primalac ove franšize, stoga, mora da prođe kroz brojne obuke koje će upotpuniti njegovo znanje o pravnim pitanjima i pitanjima medijacije. – Nisam ni advokat ni psiholog. Morala sam da se upoznam sa svim aspektima porodičnog prava, mnogo vremena sam provela sa stručnjacima. Prošala sam kroz čitav proces edukacije o medijaciji. Sve je to „škola“, koja se nikada ne završava... – potvrđuje Agnješka Vojevoda. – Ipak, ušla sam u ovo s puno strasti. Vidim koliko je potreban posao kojim se bavimo, kakva smo podrška našim klijentkinjama. Prvi put imam osećaj dvostrukog uspeha – sama sam napredovala u nekim veštinama, a pri tom, pomažem drugima – dodaje ona.

Koliko klijentkinje plaćaju za ovu vrstu pomoći? – Cena zavisi od složenosti slučaja i vrsti usluge. Za prvu posetu klijentkinja će platiti 200 zlota, odnosno, oko 50 evra, dok sveobuhtvatno savetovanje može da košta od 400 do 9.500 evra – kaže Vojevoda.

Trenutno, u mreži centra „Žena i razvod“ radi 16 poslovnica. Po pravilu, jedan centar pokriva veću teritoriju, a udaljenost između dva franšizna centra treba da bude najmanje 50km kako bi se izbegao problem konkurentnosti. Osim što ulažu u kupovinu franšize, primaoci imaju obavezu da plaćaju i mesečnu naknadu, ali – tek posle šest meseci poslovanja. Kako praksa pokazuje, kroz svaki centar, u proseku, prođe od 15 do 30 klijentkinja mesečno.