S ćevabdžinicama u Evropu
„Pink ćevabdžinice“ već duži niz godina razvijaju veleprodaju i distribuciji mesa i proizvoda od mesa, ali i franšizni lanac brze hrane pod istim brendom. Podsećanja radi, ovaj lanac se nekada zvao Pink Panter, po ugledu na lik iz istoimenog crtanog filma. Međutim, kako i sami idejni tvorci ove poslovne priče Milanko Marašević i Slobodan Lukić kažu, nisu ni sanjali u kojoj meri će se razviti njihovo poslovanje niti da će za njihovom franšizom biti upita i iz zemalja van Srbije. Zato su poslednjih nekoliko godina uradili rebrendiranje svih franšiznih poslovnica u „Pink ćevabdžinice“.
– Kada su počeli da iz inostranstva stižu upiti za franšize, a šanse da dobijemo dozvole za izvoz mesa u zemlje EU postajale sve veće, pristupili smo rebrendiranju celog sistema kako bismo imali autentičan brend – objašnjavaju poslovni partneri Marašević i Lukić.
Izgledi za širenje mreže van Srbije porasli su kada su sa dugogodišnjim poslovnim partnerom, dobavljačem mesa i mesnih prerađevina, kompanijom Mek-Motta iz Užica, obezbedili sve neophodne dozvole za izvoz sirovina. – Kompanija „Pink ćevabdžinice“, sa sedištem u Kragujevcu, već deset godina je ekskluzivni prodavac mesa i mesnih prerađevina kompanije Mek-Motta, čiji je pogon za preradu smešten u Užicu. Mi smo ekskluzivni prodavci ne samo u Srbiji, gde snabdevamo ugostiteljske objekte i hotele, već i u inostranstvu. U prethodnom periodu, uz mnogo investicija, vremena i truda, pribavljene su sve neophodne dozvole za izvoz mesa u zemlje Evropske unije. Prema našim saznanjima, prvi smo u Srbiji dobili dozvolu za izvoz ćevapa i pljeskavica na šta smo jako ponosni jer smo po roštiljskom mesu postali i prepoznatljivi. Izvoz na mađarsko tržište, u tamošnje trgovinske lance, već smo dogovorili. U toku su pregovori sa poslovnim ljudima iz Rumunije koji se bave ugostiteljstvom i imaju svoj lanac Balkan grill, a u martu započinjemo pregovore za tržište Austrije – objašnjava Milanko Marašević.
Ovo je, međutim, kako sam kaže, samo prvi korak koji ih vodi i do „izvoza“ franšiznog sistema na inostrana tržišta. – Naš krajnji cilj je da upravo sa svojim brendom, odnosno, franšiznim konceptom ćevabdžinica izađemo na ta tržišta. Mislim da najveću šansu imamo u zemljama regiona, zatim u Austriji, gde živi mnogo iseljenika sa Balkana. To, međutim, ne mora da bude presudno, već su to naša predviđanja, a videćemo gde će nas put odvesti – objašnjava Marašević.
Kada je reč o srpskom tržištu, kažu da upite stalno dobijaju i da su postali prepoznatljivi na tržištu. – Naša ideja je da podstaknemo porodični biznis i da našu franšizu uzmu porodice koje bi na taj način uposlile svoje članove i živele od toga. Prema našim podacima, najveći smo domaći lanac brze hrane, opstajemo godinama, objekti se nalaze širom Srbije u manjim i većim mestima i verujemo da će se mreža i dalje širiti – kažu Marašević i Lukić.

POGLEDAJTE ČLANKE

Fabrika burger & pizza bar počeo je sa radom 2017. godine kao mali porodični biznis u Subotici. Vlasnici koncepta sada razmišljaju o širenju poslovanja kroz razvoj franšizne mreže.
Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
NAJČITANIJE

Franšizing je način na koji sopstveni posao možete da vodite pod dobro poznatim brendom! Primenjuju ga i neki od najvećih svetskih brendova. Da objasnimo, stoga, šta je to franšizno poslovanje...
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
IQ UP! osposobljava mlade umove da razmišljaju, zaključuju i planiraju. Kao edukativna franšiza, IQ UP! je i dobra prilika za pokretanje sopstvenog posla, kaže Danijela Radaković, master primalac za Srbiju
Sve veći broj pošta u svetu svoju mrežu širi i franšizno, naročito u manjim mestima u kojima je kroz direktno prisustvo teško poslovati profitabilno.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...