S ćevabdžinicama u Evropu
„Pink ćevabdžinice“ već duži niz godina razvijaju veleprodaju i distribuciji mesa i proizvoda od mesa, ali i franšizni lanac brze hrane pod istim brendom. Podsećanja radi, ovaj lanac se nekada zvao Pink Panter, po ugledu na lik iz istoimenog crtanog filma. Međutim, kako i sami idejni tvorci ove poslovne priče Milanko Marašević i Slobodan Lukić kažu, nisu ni sanjali u kojoj meri će se razviti njihovo poslovanje niti da će za njihovom franšizom biti upita i iz zemalja van Srbije. Zato su poslednjih nekoliko godina uradili rebrendiranje svih franšiznih poslovnica u „Pink ćevabdžinice“.
– Kada su počeli da iz inostranstva stižu upiti za franšize, a šanse da dobijemo dozvole za izvoz mesa u zemlje EU postajale sve veće, pristupili smo rebrendiranju celog sistema kako bismo imali autentičan brend – objašnjavaju poslovni partneri Marašević i Lukić.
Izgledi za širenje mreže van Srbije porasli su kada su sa dugogodišnjim poslovnim partnerom, dobavljačem mesa i mesnih prerađevina, kompanijom Mek-Motta iz Užica, obezbedili sve neophodne dozvole za izvoz sirovina. – Kompanija „Pink ćevabdžinice“, sa sedištem u Kragujevcu, već deset godina je ekskluzivni prodavac mesa i mesnih prerađevina kompanije Mek-Motta, čiji je pogon za preradu smešten u Užicu. Mi smo ekskluzivni prodavci ne samo u Srbiji, gde snabdevamo ugostiteljske objekte i hotele, već i u inostranstvu. U prethodnom periodu, uz mnogo investicija, vremena i truda, pribavljene su sve neophodne dozvole za izvoz mesa u zemlje Evropske unije. Prema našim saznanjima, prvi smo u Srbiji dobili dozvolu za izvoz ćevapa i pljeskavica na šta smo jako ponosni jer smo po roštiljskom mesu postali i prepoznatljivi. Izvoz na mađarsko tržište, u tamošnje trgovinske lance, već smo dogovorili. U toku su pregovori sa poslovnim ljudima iz Rumunije koji se bave ugostiteljstvom i imaju svoj lanac Balkan grill, a u martu započinjemo pregovore za tržište Austrije – objašnjava Milanko Marašević.
Ovo je, međutim, kako sam kaže, samo prvi korak koji ih vodi i do „izvoza“ franšiznog sistema na inostrana tržišta. – Naš krajnji cilj je da upravo sa svojim brendom, odnosno, franšiznim konceptom ćevabdžinica izađemo na ta tržišta. Mislim da najveću šansu imamo u zemljama regiona, zatim u Austriji, gde živi mnogo iseljenika sa Balkana. To, međutim, ne mora da bude presudno, već su to naša predviđanja, a videćemo gde će nas put odvesti – objašnjava Marašević.
Kada je reč o srpskom tržištu, kažu da upite stalno dobijaju i da su postali prepoznatljivi na tržištu. – Naša ideja je da podstaknemo porodični biznis i da našu franšizu uzmu porodice koje bi na taj način uposlile svoje članove i živele od toga. Prema našim podacima, najveći smo domaći lanac brze hrane, opstajemo godinama, objekti se nalaze širom Srbije u manjim i većim mestima i verujemo da će se mreža i dalje širiti – kažu Marašević i Lukić.

POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Portal FranchiseDirect.com objavio je listu 100 najuspešnijih franšiznih sistema na svetu. Na samom vrhu se nalaze lanci restorana brze hrane.
Franšizni sistem Tudors promenio je koncept prateći svetske trendove. Prva redizajnirana radnja otvorena je u tržnom centru Big Fashion, a krajem avgusta i druga, u Knez Mihailovoj ulici u Beogradu.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...