Magija rent-a-car biznisa
Posle skoro dve decenije provedene u rent-a-car biznisu, Krešimir Dobrilović je odlučio da osnuje svoju rent-a-car kompaniju – Carwiz. Bio je to hrabar potez, budući da su gotovo sva tržišta regiona prilično zasićena rent-a-car agencijama, i to svetski poznatim brendovima. No, znanje i iskustvo koje je stekao, kao i stručni tim koji je okupio, dali su mu čvrste i sigurne osnove za razvoj posla. U moru inostranih rent-a-car franšiza, Dobrilović je, naime, želeo da stvori izvorno hrvatski franšizni sistem, koji bi imao i sopstveni softver, a zatim, kompletno znanje mogao da podeli s drugima.
– Pokretanje projekta Carwiz-a rezultat je adekvatne primene stečenog znanja, iskustva i poslovnih veza koje su godinama prikupljane, kao i uvođenja inovativnog pristupa u svakodnevno poslovanje u segmentu rent-a-car industrije. Naša najveća prednost je stručnost tima koji smo okupili u Carwiz-u. Za svega dve godine postojanja, uspeli smo da napravimo značajne iskorake u poslovanju. Rent-a-car industrija je zaista specifična i krije mnoge zamke, no ako posedujete navedeno znanje, iskustvo, ali i viziju, tada je pozitivan rezultat i te kako moguć – kaže Krešimir Dobrilović, osnivač i vlasnik kompanije Carwiz.
Dosadašnjim poslovanjem su izuzetno zadovoljni, a svoju prepoznatljivost pokušavaju da izgrade na pozitivnom korisničkom iskustvu. – Reč je o brendu koji je svojom prvom pojavom izazvao vrlo pozitivne reakcije kod korisnika, a one su bile zasnovane i na vizuelnom identitetu, kreaciji usluge, jednostavnosti korišćenja kanala prodaje – kako na B2C, tako i na B2B nivou. Naša glavna misija je da pružimo svim korisnicima doživljaj koji će ih navesti da požele ponovo koristiti naše usluge, ali i širiti informacije o kvalitetu, raznovrsnosti i, pre svega, jedinstvenosti usluge koju pružamo – kaže Krešimir Dobrilović.
Međutim, kako objašnjava Dobrilović, namera Carwiz-a od samog početka je bila i da posao šire franšizno. Danas već posluju na sedam tržišta kroz franšizu – u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Turskoj, Litvaniji, Kipru, Maroku i Grčkoj. – Interesovanje za poslovnim konceptom Carwiz-a javilo se pre godinu i po dana tokom održavanja WTM-a – Međunarodnog sajma turizma u Londonu. Mnoge inostrane kompanije su primetile jedinstveni hrvatski brend, pa se nametnula ideja za širenjem poslovanja kroz franšizni koncept. Dodatna potvrda je stigla prošle jeseni na prvom samostalnom nastupu Carwiz-a kao izlagača na WTM-u u Londonu, kada je interesovanje za našim brendom i radom pod našim konceptom iskazalo dvadesetak rent-a-car kuća iz sveta – objašnjava Dobrilović.
Upiti za Carwiz franšizu, kako kaže, stižu sa mnogih tržišta. Do kraja prvog kvartala očekuju potpisivanje franšiznih ugovora sa još tri tržišta budući da su pregovori u završnoj fazi. – U narednih godinu dana sledi franšizno pozicioniranje Carwiz-a na dodatnih desetak tržišta. Interesovanje postoji na mnogim, geografski poprilično disperzovanim tržištima, tako da smo trenutno u pregovorima s kompanijama iz Vijetnama, Brazila, Poljske, Rusije – kaže Dobrilović.
Poslovanje pod okriljem Carwiz franšize je „rešenje“ za niz dobrih rent-a-car kuća, koje same ne mogu da naprave iskorak prema najvećem broju bukinga, a što mogu da postignu samo uz saradnju s globalnim onlajn partnerima, smatra Dobrilović. – Ti isti partneri, naši primaoci franšize, u Hrvatskoj, recimo, realiziju oko 80 posto poslovanja. Izgradnja poverenja s partnerima traje dugo i zahtevna je. Povrh toga, mi im nudimo cenovnu strategiju, strategiju flote, planova, praćenja i tako dalje – objašnjava Dobrilović koju vrstu podrške obezbeđuju svojim primaocima franšize.
Potencijalne partnere detaljno proveravaju u širokom spektru njihovih aktivnosti. – Naša misija je da stvorimo jaku i stabilnu franšiznu mrežu tako da se odlučujemo za one partnere koji svojim poslovanjem mogu da ostvare zacrtane planove. Dobrodošli su oni poslovni subjekti koji mogu da prate kvalitativan doseg našeg brenda i koji imaju nameru da budu pravi prezenteri vrednosti Carwiz-a, a pod tim mislimo na reputaciju, odnos prema korisnicima, kvalitet usluge i pozitivno poslovanje na svim nivoima – kaže Dobrilović.
POGLEDAJTE ČLANKE
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Master franšizu rentakar kompanije Carwiz za tržište Hrvatske kupila je kompanija ABmobil rent.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.