Za ljubitelje pizze / Caribic Pizza za sada ima restorane u Beogradu, Novom Sadu i Nišu
Petak
05.04.2019.
Priča o Caribic Pizzi se širila „od zalogaja do zalogaja“, da bi danas pod ovim brendom radilo 14 restorana. Od 2017. lanac se širi i kroz franšizu.
 

Sve je počelo kao mali porodični posao kada je, sada već daleke, 1992. otvorena prva Caribic Pizza u Novom Sadu. Danas, gotovo tri decenije kasnije, pod ovim brendom posluje 14 picerija, u Beogradu, Novom Sadu i Nišu. U Srbiji, kao i svuda u svetu, picerija ima skoro na svakom ćošku, ali ono što je Caribic izdvojilo iz, kako kažu, „mora osrednjih ponuda“ bili su kvalitet i inovacije.
Stekli smo poverenje potrošača najpre zbog toga što su sastojci za naše pizze oduvek bili kvalitetni i sveži. Naše opredeljenje je i da ne prodajemo proizvod koji nije apsolutno svež. Potrošačima se, dakle, služi pizza tek izašla iz peći tako da kupac uvek dobija svež, ukusan i izdašan obrok – kažu u kompaniji MMM Pizza Group, vlasniku brenda Caribic Pizza.

Kao svaki biznis koji drži do konkurentnosti i jake pozicije na tržištu, tako se i u Caribicu tokom godina ponuda širila, a poslovanje su konstantno pratile novine – 2012. predstavili su svoj sladoled (Ice Point), 2014. uveli salate i počeli da razvijaju dostavu, 2016. meni je proširen palačinkama i burgerima, a od te godine, sve se moglo naručiti i onlajn, putem veb-sajta i mobilne aplikacije. Sledeće godine, pak, dali su i prvu franšizu.

Svi preduslovi za ulazak u franšizing su već bili ispunjeni – imali smo bogato iskustvo i proveren koncept koji se održao i dokazao u vrlo konkurentnoj branši – kažu u kompaniji.

Naravno, iz želje da proširimo mrežu restorana u nove gradove i države, počeli smo da razmišljamo o davanju franšize. Pošli smo od toga da će primaoci franšize bolje razumeti lokalno tržište i lakše organizovati svoje poslovanje – objašnjavaju šta ih je navelo da svoj poslovni koncept ponude i drugim preduzetnim ljudima.

Takoje 2017. u Beogradu počeo da radi prvi franšizni Caribic restoran. Danas, Caribic Pizza ima šest sopstvenih i osam franšiznih jedinica, i to, kako smo pomenuli, u Beogradu, Novom Sadu i Nišu. – Zanimljivo je da imamo tri primaoca franšize koji vode po dva restorana. Takvi slučajevi su, po pravilu, najbolji dokaz da se radi o dobro ustrojenom i isplativom biznisu – ističu u kompaniji.

Caribic Pizza je, kako kažu, idealna prilika za ljude koji razmišljaju o pokretanju sopstvenog posla, a žele da ulože novac u proveren koncept poslovanja koji brzo donosi rezultate. Pre nego što otvori Caribic restoran, primalac franšize najpre plaća ulaznu naknadu od 12.500 evra, a potom, kad pokrene posao, u obavezi je da izdvaja i za mesečnu naknadu (7% prometa), kao i naknadu za marketing (2% prometa).

Koliko bi, pak, novca trebalo uložiti u opremanje i uređenje restorana, zavisiće najviše od veličine i tipa lokala, a idealna pozicija za Caribic Pizzu su prometne gradske lokacije. – Za opremu se izdvaja od 25.000 do 80.000 evra, dok u inventar treba uložiti od 10.000 do 50.000 evra – preciziraju i dodaju da se uređenje franšiznog restorana radi u skladu s vizuelnim identitetom brenda, tako da će primalac franšize dobiti sve standarde i specifikacije potrebne za ovaj korak.

Da bi, međutim, kupio franšizu, kandidat ne mora da ima prethodnog iskustva iz ove branše, iako se to uzima kao prednost. – Poželjno je da zaposleni imaju iskustva u ugostiteljstvu, ali to nije presudno, pošto Caribic Pizza svakako organizuje obuku u svojim restoranima za sve nove primaoce franšize i njihove zaposlene – objašnjavaju u kompaniji. Iz tog razloga, u početnu investiciju treba dodati i troškove obuke, koji iznose od 2.000 do 5.000 evra.

S druge strane, davalac franšize stoji primaocima na raspolaganju za podršku i pomoć u svakoj fazi poslovanja. – Pored toga što dobija pravo da radi pod našim brendom, primalac Caribic Pizza franšize koristi sva naša poslovna znanja, jedinstveni know-how, koji sažima bogato poslovno iskustvo sticano svih ovih 27 godina. Za svakodnevno poslovanje, primaoci će pri ruci uvek imati i franšizni operativni priručnik, ali im je u svakom trenutku dostupna i naša sigurna i pravovremena stručna i logistička podrška. Svakako, partneri mogu da računaju i na podršku u marketingu, jer svi poslujemo pod jednim brendom – navode u kompaniji šta sve ulazi u standardni franšizni paket.

Kad razmišljaju o novim franšiznim partnerima, kažu da se ne ograničavaju samo na teritoriju Srbije. – Voleli bismo, svakako, da franšizne restorane otvorimo širom Srbije, ali smo spremni za širenje i u druge države – potvrđuju iz kompanije MMM Pizza Group.


Za preduzetne – franšiza / Franšizne restorane želeli bi da otvore širom Srbije, ali i na inostranim tržištima

NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?

POPULARNO NA FORUMU

Papa John's osvaja Kinu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Više od italijanskog restorana

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Knedle stižu u Zagreb

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Riblji delikatesi i franšiza

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Nova franšiza u susedstvu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Pizza Hut budućnosti

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.