Volja i predanost su presudni

Dr FeelGood / Prvi fitnes klub pod brendom Dr FeelGood otvoren je u Srbiji 2002. godine
Ponedeljak
22.04.2019
U Srbiji posluje 12 franšiznih Dr FeelGood fitnes klubova. Sa vlasnikom brenda, Sašom Plećevićem, razgovarali smo o tome šta je važno za uspeh franšize u ovoj oblasti.
 

Radeći u Hitnoj pomoći i kasnije na Vojnomedicinskoj akademiji, Saša Plećević, specijalista anesteziologije i doktor nauka sportske medicine, iz prve ruke se uverio da ljudi ne obraćaju mnogo pažnje na važan deo medicine – prevenciju. U Srbiji se, kako kaže, uglavnom bavimo lečenjem, što mnogo košta pojedinca, ne samo materijalno, već i psihički i fizički, a košta i državu. Manjak prevencije, zapravo, negativno utiče na celokupno društvo, kaže Plećević.
Posmatrajući ljude u šok-sobi shvatio sam da ljudi, iskreno i suštinski, žele samo zdravlje. O tome, međutim, čovek ne razmišlja dok je zdrav, već kad se razboli. Moja misija je bila da naučim ljude da žive zdravo, a onda i da to pretvorim u biznis od kojeg mogu da živim. Tako je nastala ideja o otvaranju klubova za medicinski fitnes – objašnjava Plećević.

Prvi fitnes klub Dr FeelGood, namenjen ženama, otvorio je 2002. godine u Beogradu. Ubrzo nakon toga je otišao u SAD sa namerom da radi kao doktor anesteziolog, ali se ipak, posle tri godine vratio. – U tom periodu sam živeo na relaciji SAD-Beograd. U Americi sam se upoznao s trendovima u fitnesu, kako taj posao funkcioniše i po povratku 2005. sam otvorio još dva svoja fitnes kluba u Beogradu – kaže Plećević, koji je danas poznatiji pod imenom Dr FeelGood.

Ljudi su vrlo brzo počeli da ga zovu, kako iz Srbije tako i iz regiona, i da se raspituju da li će klubovi biti otvoreni i u njihovom gradu. – Razmišljao sam kako da se proširimo, ali i da pomognem drugima da pokrenu svoje biznise. Odlučio sam se za svojevrsni partnerski odnos gde mi je najvažnije bilo da partneri imaju volju i želju da rade i uspeju. Nisu čak morali ni da imaju novac za ukupnu investiciju, već sam, u nekoliko slučajeva, kada bi mi se svideo kandidat, ja opremao klubove dok su mi oni novac vraćali u mesečnim ratama – objašnjava Plećević.

Iz dosadašnjeg iskustva, kako kaže, shvatio je da najbolji primaoci franšize nisu oni koji imaju novac, već oni koji imaju želju da sami vode te biznise. Zbog toga je postavio jasne uslove – budući partner treba da je završio stručnu školu u vezi sa sportom, a uz to mora da se samozaposli i vodi biznis. – To se pokazalo kao najbolji i najuspešniji model saradnje – kaže Plećević.

Dr FeelGood klubovi se, kako kaže, razlikuju od drugih jer je reč o medicinskom fitnesu te su pre početka treninga neophodni pregledi i analiza krvi, kako bi se, uz vežbe, odredila i odgovarajuća ishrana. – Klubovi rade po mom programu, a lokalni partner je u obavezi da angažuje lekara i lokalnu laboratoriju koja će uraditi analizu. Princip je da periodično dolazim u posetu i držim predavanja ženama koje vežbaju u tim klubovima – objašnjava Plećević.

Za postizanje uspeha u franšizi u ovoj oblasti kaže da postoje tri podjednako značajna faktora: brend, dobar trener i dobar prostor.  – Gde god se pojavio problem lošeg prostora ili lošeg trenera, franšiza nije uspela. Pokazalo se da su sva ova tri faktora važna da bi fitnes klub radio – kaže on.

Danas, Plećević u svom vlasništvu ima jedan fitnes klub u Beogradu, dok širom Srbije radi 12 franšiznih klubova Dr FeelGood. – Sada nam širenje franšizne mreže klubova nije u fokusu jer radimo na novim projektima koje, takođe, nameravamo da širimo kroz franšizu – kaže Plećević.

Jedan od novih projekata jesu bazeni „Zdravo dete“, u kojima će isključivo vežbati deca. Prvi kompleks sa dva bazena otvoren je u Beogradu. – To je projekat koji razvijam sa još dva partnera koji su suvlasnici u ovom poslu. Ideja jeste da i ovaj koncept širimo, na neki način, kroz partnerstvo. Ne bi bio klasičan franšizing jer je moj uslov da uđem u suvlasništvo, ali bi se prenosio celokupan koncept poslovanja i brend. Verujem da postoji potencijal, iako je reč o velikoj investiciji, zbog toga što u mnogim gradovima u Srbiji ne postoje zatvoreni bazeni. Već nam se javljaju zainteresovani – kaže on.

Ovde, međutim, nije kraj idejama na kojima trenutno radi – u pripremi su još dva projekta koji, takođe, imaju za cilj prevenciju zdravlja, kako kod dece, tako i kod odraslih. Ideja je da se svi ti projekti razvijaju kroz franšizu.


Saša Plećević / Najbolji partneri su oni koji imaju volju i želju da rade i uspeju
Sky Zone trampolina park zabava Jeff Platt
Vesna Lapčić
Novinar