Proveri i popravi
Retko ko odlazi u restorane brze hrane a da ne zna šta može da dobije, po pitanju hrane i usluge podjednako. Većina ovih sistema, da podsetimo, posluje u sistemu franšizinga i po pravilu se odlikuje visokim stepenom uniformisanosti. Nije preterano reći da nema značajnije razlike u tome da li ste ušli u restoran u Americi ili bilo gde drugde u svetu. Uniformisanost se, međutim, ne vezuje samo za izgled restorana – u velikim franšiznim lancima, koji mogu da imaju i po nekoliko desetina hiljada restorana u svojoj mreži, gotovo svi procesi su standardizovani, od pripreme i serviranja hrane do održavanja higijene i upravljanja ljudskim resursima. S jedne strane, to osigurava ujednačen kvalitet na nivou mreže, kao što, s druge, omogućava brojnim primaocima franšize da vode posao, na isti način i sa izvesnim rezultatima, čak i kad su daleko od matične kompanije, davaoca franšize.
Ipak, odstupanja su normalna pojava. Koliko god navikli da u restoranima brze hrane nema velikih iznenađenja, dovoljno često se dešava da, recimo, obrok koji dobijete nimalo ne podseća na one s reklamnih fotografija. Ovih dana, jedan lanac je najavio da će to promeniti.
Na matičnom tržištu u SAD Domino's spada u jedan od tri najveća lanca kojima je osnovni proizvod pica. U ovom trenutku, Domino's ima više od 16.000 restorana, od toga, više od 10.000 je na inostranim tržištima, a gotovo 97% jedinica drže primaoci franšize. Kao i svi lanci brze hrane, Domino's je primoran da neprestano hvata korak s novim navikama i očekivanjima potrošača. U poređenju sa svojim najvećim konkurentima, može se ipak reći da prednjači u inovacijama u domenu usluge – prvi je 70-ih godina prošlog veka uveo pravilo „30 minuta dostave ili besplatna pica“, a u novom milenijumu uporno „pomera granice“, oslanjajući se često na savremenu tehnologiju. Tako je 2016. na Novom Zelandu pokrenuo projekat dostave dronovima, a 2017. u pojedinim gradovima Nemačke i Holandije izvezao na ulicu samohodne rovere. Ove godine, tehnologija se „umešala“ i u proces pripreme hrane. Tačnije, u proces ocenjivanja pripremljene hrane.
U restoranima u Australiji i Novom Zelandu upravo je implementirana specijalna kamera – DOM Pizza Checker – „prvi pametni skener na svetu“ koji će, kako se navodi u saopštenju, proveravati kvalitet pice pre nego što bude isporučena potrošačima. Samim tim, najčešći prigovor kupaca o picama koje ne izgledaju kao na reklamnim fotografijama, trebalo bi da bude rešen.
Uređaj je razvila kompanija Dragontail Systems i, kako se objašnjava u saopštenju, prilično je jednostavan. Softver s veštačkom inteligencijom, koji je razvijen kroz proces mašinskog učenja, skenira svaki komad pice i procenjuje da li je napravljena „prema specifikacijama Domino's franšize“. Kamera, navodno, može da prepozna vrstu pice i na osnovu toga analizira da li su sastojci pravilno odmereni i raspoređeni, da bi na kraju ocenila da li se pica šalje kupcu ili se – pravi nova.
Domino's navodi da je ovo samo prvi korak u korišćenju nove tehnologije, jer je i ovaj projekat, kao u prethodnim slučajevima, za sada ograničen na lokalno tržište – Australiju i Novi Zeland. Zanimljivo je da ga je pokrenuo primalac master franšize, zadužen za razvoj Domino's restorana u sedam država (Australiji, Novom Zelandu, Francuskoj, Belgiji, Holandiji, Japanu i Nemačkoj). Američki lanac, međutim, najavljuje da bi projekat ovog primaoca franšize u skorijoj budućnosti mogao postati standard za čitavu Domino's franšiznu mrežu. To, između ostalog, uključuje i Domino's restorane iz susedstva – Severne Makedonije, Kosova, Bugarske, Rumunije...
POGLEDAJTE ČLANKE
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...