Proveri i popravi

Retko ko odlazi u restorane brze hrane a da ne zna šta može da dobije, po pitanju hrane i usluge podjednako. Većina ovih sistema, da podsetimo, posluje u sistemu franšizinga i po pravilu se odlikuje visokim stepenom uniformisanosti. Nije preterano reći da nema značajnije razlike u tome da li ste ušli u restoran u Americi ili bilo gde drugde u svetu. Uniformisanost se, međutim, ne vezuje samo za izgled restorana – u velikim franšiznim lancima, koji mogu da imaju i po nekoliko desetina hiljada restorana u svojoj mreži, gotovo svi procesi su standardizovani, od pripreme i serviranja hrane do održavanja higijene i upravljanja ljudskim resursima. S jedne strane, to osigurava ujednačen kvalitet na nivou mreže, kao što, s druge, omogućava brojnim primaocima franšize da vode posao, na isti način i sa izvesnim rezultatima, čak i kad su daleko od matične kompanije, davaoca franšize.
Ipak, odstupanja su normalna pojava. Koliko god navikli da u restoranima brze hrane nema velikih iznenađenja, dovoljno često se dešava da, recimo, obrok koji dobijete nimalo ne podseća na one s reklamnih fotografija. Ovih dana, jedan lanac je najavio da će to promeniti.
Na matičnom tržištu u SAD Domino's spada u jedan od tri najveća lanca kojima je osnovni proizvod pica. U ovom trenutku, Domino's ima više od 16.000 restorana, od toga, više od 10.000 je na inostranim tržištima, a gotovo 97% jedinica drže primaoci franšize. Kao i svi lanci brze hrane, Domino's je primoran da neprestano hvata korak s novim navikama i očekivanjima potrošača. U poređenju sa svojim najvećim konkurentima, može se ipak reći da prednjači u inovacijama u domenu usluge – prvi je 70-ih godina prošlog veka uveo pravilo „30 minuta dostave ili besplatna pica“, a u novom milenijumu uporno „pomera granice“, oslanjajući se često na savremenu tehnologiju. Tako je 2016. na Novom Zelandu pokrenuo projekat dostave dronovima, a 2017. u pojedinim gradovima Nemačke i Holandije izvezao na ulicu samohodne rovere. Ove godine, tehnologija se „umešala“ i u proces pripreme hrane. Tačnije, u proces ocenjivanja pripremljene hrane.
U restoranima u Australiji i Novom Zelandu upravo je implementirana specijalna kamera – DOM Pizza Checker – „prvi pametni skener na svetu“ koji će, kako se navodi u saopštenju, proveravati kvalitet pice pre nego što bude isporučena potrošačima. Samim tim, najčešći prigovor kupaca o picama koje ne izgledaju kao na reklamnim fotografijama, trebalo bi da bude rešen.
Uređaj je razvila kompanija Dragontail Systems i, kako se objašnjava u saopštenju, prilično je jednostavan. Softver s veštačkom inteligencijom, koji je razvijen kroz proces mašinskog učenja, skenira svaki komad pice i procenjuje da li je napravljena „prema specifikacijama Domino's franšize“. Kamera, navodno, može da prepozna vrstu pice i na osnovu toga analizira da li su sastojci pravilno odmereni i raspoređeni, da bi na kraju ocenila da li se pica šalje kupcu ili se – pravi nova.
Domino's navodi da je ovo samo prvi korak u korišćenju nove tehnologije, jer je i ovaj projekat, kao u prethodnim slučajevima, za sada ograničen na lokalno tržište – Australiju i Novi Zeland. Zanimljivo je da ga je pokrenuo primalac master franšize, zadužen za razvoj Domino's restorana u sedam država (Australiji, Novom Zelandu, Francuskoj, Belgiji, Holandiji, Japanu i Nemačkoj). Američki lanac, međutim, najavljuje da bi projekat ovog primaoca franšize u skorijoj budućnosti mogao postati standard za čitavu Domino's franšiznu mrežu. To, između ostalog, uključuje i Domino's restorane iz susedstva – Severne Makedonije, Kosova, Bugarske, Rumunije...
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...