U susret sajmu u Varšavi
Prema predviđanjima konsultantske kuće PROFIT system, u Poljskoj će do kraja 2019. biti dostupno oko 1.300 franšiznih brendova. Danas, na ovom tržištu više od 80.000 poslovnica radi – pod franšizom. Ovo je svojevrsni rekord. Izgleda da preduzetnici u Poljskoj u kupovini franšize traže siguran put za pokretanje sopstvenog biznisa, kažu stručnjaci.
Istraživanje PROFIT system-a pokazuje i da gotovo 86% kandidata za kupovinu franšize poseti prvo neki od franšiznih sajmova pre nego što odluči koju će franšizu kupiti, a sam proces odabira traje, u proseku, šest meseci. Iskustvo pokazuje da Poljaci biraju pažljivo i očekuju veliku podršku davaoca franšize. Jedan deo procesa „provere“ franšize uključuje upravo posetu kompanijama koje svoje poslovne koncepte predstavljaju na sajmu franšiza. Prema rečima kandidata, tokom tih sastanaka proučavaju promotivni materijal kompanija, upoređuju kvalitet i sardžaj štandova, raspituju se o najvažnijim odredbama ugovora i finansijskim prognozama. S druge strane, za njih je, kako kažu, podjednako važno da „osete hemiju“ u razgovoru s davaocima franšize.
Ove godine 200 franšiznih kompanija ponovo će se pojaviti u Palati kulture i nauke u Varšavi, nudeći svoje poslovne koncepte – franšize. Sajam će trajati od četvrtka do subote – od 17. do 19. oktobra. Ako razmišljate o pokretanju posla, trebalo bi dobro da se pripremite za razgovore s predstavnicima franšiznih kompanija. Izaberite desetak brendova i natenane pripremite pitanja. Teško da možete posetiti sve štandove, većinu samo možete pogledati. Zato je bolje da se fokusirate na odabrane i željene kompanije. Takođe je dobro učestvovati na forumu i brojnim predavanjima o franšizingu koji će biti organizovani u okviru sajma.
Na poljskom tržištu dominiraju domaći koncepti – to znači da osam od deset franšiza jesu domaći brendovi. Uz to, franšizni sektor je i najveći poslodavac. Sa prosečnom zaposlenošću od 5-6 ljudi po franšiznom objektu, ukupan broj zaposlenih u franšiznim poslovnicama premašuje 405.000 ljudi. Kad se zbroje svi davaoci i primaoci franšiza, dobija se da više od pola miliona ljudi radi na poljskom tržištu franšiza. Franšizne kompanije su uglavnom mala porodična preduzeća koja zapošljavaju nekoliko ljudi. Franšiznig je jedan od osnovnih modela za širenje i razvoj malih preduzeća.
Organizator sajma franšiza u Varšavi je kompanija PROFIT system, a strateški partner trgovački lanac Žabka.
Za više informacija o sajmu, posetite sajt: Franchiseexpo.pl.


POGLEDAJTE ČLANKE

Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi zakazano je za kraj oktobra. Varšava će ponovo ugostiti više od 150 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.