Dobar biznis u perionicama veša
Ivana Živičnjak, upravnica kancelarije u kompaniji Bijeli svijet, primaocu master franšize brenda LG Laundry Lounge, kaže da su zadovoljni širenjem mreže u Hrvatskoj, ali i postepenim osvajanjem zemalja regiona.
– Kao primoci master franšize, možemo reći da smo zadovoljni širenjem mreže franšiza u Hrvatskoj, gde do kraja godine očekujemo otvaranje još dve franšizne jedinice. Takođe se, uz otvorene perionice u Beogradu i Podgorici, očekuje otvaranje još jedne franšizne jedinice u Crnoj Gori te Makedoniji – kaže Živičnjak.
Poslednje otvorena franšiza nalazi se u istočnom delu Kvarnerskog zaliva, u Crikvenici, a primalac franšize je Petra Antić. – Nismo imali iskustva u franšizingu, pre ovoga smo se bavili ugostiteljstvom i radom u administraciji. Međutim, za franšizu LG Laundry Lounge smo se odlučili jer smo mi bili korisnici perionice LG u Zagrebu. Dopao nam se koncept preglednosti i urednosti, izgled uređaja, koji su profesionalni, ali opet nisu glomazni, već više asociraju na kućne. Takav tip perionice ne postoji na području Crikvenice i okoline, te nam je to bio dodatni razlog za odabir ove franšize – kaže Petra Antić.
Njihovi klijenti su uglavnom turisti, iznajmljivači apartmana, domaće stanovništvo koje ima potrebu za pranjem većih komada tekstilne robe poput ćebadi ili jastuka.
Ivana Živičnjak kaže da od primaoca franšize očekuju da iskoriste prednosti brenda. – Naravno, mi smo tu, uvek na raspolaganju, da pomognemo savetima i našim iskustvom – kaže ona.
Idealni primaoci franšize su, prema njenim rečima, uglavnom mlađi ljudi koji napredno razmišljaju po pitanju razvoja poslovanja, posebno oni koji su imali priliku da putuju i vide kako samouslužne perionice funkcionišu u SAD ili zemljama Zapadne Evrope. Za sada je najveći broj franšiznih jedinica u Hrvatskoj, odakle su i počeli da šire franšiznu mrežu 2015. godine, ali, kako ona kaže, očekuju da će se LG Laundry Lounge franšiza intenzivnije širiti i u drugim zemljama regiona. – Ovo je dobar biznis jer se uz minimalno ulaganje od oko 20.000 evra može pokrenuti uspešan posao, a investicija se može vratiti već posle 12 meseci. Prednost je i to što kod kupovine franšize nije potrebno plaćati ulaznu niti redovnu naknadu – što je uobičajeno kod većine drugih franšiza – jer su one već uračunate pri kupovini mašina za rad – kaže Ivana Živičnjak.
Kako su ranije rekli u Bijelom svijetu, prednosti ove franšize su tehnološki najnovija generacija mašina za pranje i sušenje veša, ali i reputacija i vrednost LG brenda.
LG Laundry Lounge ima četiri franšize u Hrvatskoj i po jednu u Srbiji i Crnoj Gori. Prema rečima Ivane Živičnjak, uskoro se očekuje otvaranje u Makedoniji, još jedna franšiza u Crnoj Gori, ali i jedna u Češkoj.
POGLEDAJTE ČLANKE
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Master franšizu rentakar kompanije Carwiz za tržište Hrvatske kupila je kompanija ABmobil rent.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?