Sushi by A's / Primaoci ove franšize su uglavnom mladi ljudi preduzetničkog duha
Ponedeljak
28.10.2019.
Sushi by A's, franšizni koncept koji se bazira na pripremi i prodaji sušija u okviru trgovačkih lanaca, proširio je mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji i najavljuje ulazak na nova tržišta.
 

U glavnom gradu Slovenije nedavno je otvorena osma franšizna jedinica koncepta Sushi by A's, koncepta koji je u ovaj region stigao pre pet godina iz Sjedinjenih Država. Primalac master franšize tada je postala kompanija Grupo Ohana, koja je preuzela razvoj franšizne mreže u Hrvatskoj i Sloveniji i koja, na ovom području, deluje kao davalac franšize Sushi by A's.

Kako potvrđuju iz ove kompanije, najnovijia prodajna jedinica otvorena je u samom centru Ljubljane u Maximarketu. – Ljubljana je prepoznala naš kvalitet. Od samog otvaranja ne prestajemo da rolamo suši i po 12 sati dnevno. Jednostavno, ne stižemo da napravimo toliko rolnica kolika je potražnja – kaže Aj Mo, nova menadžerka kompanije Grupo Ohana, koja je stigla sa Havaja kako bi nastavila širenje i organizaciju ovog koncepta u čitavoj Evropi.

Sushi by A's je omogućio da ovaj specijatitet bude dostupniji većem broju ljudi. Naime, prodajom kroz supermarkete učinili smo da suši bude cenovno dostupniji širem krugu potrošača – dodaje ona.

Uz osam franšiznih suši prodajnih „ostrva“ u Sloveniji, 30 prodajnih kutaka postoji i u Hrvatskoj. Sledeće zemlje u kojima planiraju da pronađu partnere su, kako kaže Mo, Mađarska i Italija, a nakon toga – Francuska. 

Primaoci ove franšize, objašnjava Mo, uglavnom su mladi ljudi koji imaju preduzetničkog duha. Mlađe generacije najčešće prepoznaju proizvod jer prate trendove i uviđaju da je potražnja za ovom vrstom hrane sve veća.

Idealan primalac je, kao i u svakom drugom poslu, osoba koja je spremna na potpunu predanost saradnji i marljivom radu. I, naravno, koja je spremna da širi poslovanje. Kompanija podržava svakog primaoca franšize u širenju mreže poslovanja na lokalnom nivou, u gradu u kojem radi. Kod svakog novog prodajnog mesta, prednost u preuzimanju, naravno, ima postojeći primalac franšize iz tog grada. Do one granice do koje želi da širi svoje poslovanje – objašnjava Mo. 

Kako je već pomenuto, u osnovi ovog franšiznog sistema je priprema i prodaja suši proizvoda i to u sklopu trgovačkih lanaca. Naime, u okviru odabranih supermarketa postavljaju se rashladne vitrine Sushi by A’s, u kojima se suši izlaže i prodaje. Partnerstvo s trgovačkim lancima obezbeđuje davalac franšize Grupo Ohana, a mreža se dalje razvija pronalaženjem pojedinačnih franšiznih partnera. Davalac franšize, osim toga, obezbeđuje i svu ostalu opremu potrebnu za rad – rashladne vitrine, radne ploče, skladišni prostor...
Prodaja se, inače, obavlja putem blagajni trgovačkih lanaca, što znači da primaocu franšize nije potrebna ni fiskalna kasa. Za redovno snabdevanje svim potrebnim sastojcima zadužen je davalac franšize. Zbog svega navedenog, smatraju u kompaniji, franšizni koncept Sushi by A’s izdvaja se kao izuzetno povoljna poslovna prilika, koja od primalaca franšize ne zahteva ni mnogo brige po pitanju lokacije niti preterano velika ulaganja.


Mreža se širi i u Sloveniji / Osma franšizna jedinica koncepta Sushi by A's nedavno je otvorena u Ljubljani
Vesna Lapčić
saradnik