Dok kilogrami nestaju, zarada raste

Body Creator / Franšiza je osmišljena tako da svako, bez obzira na prethodno znanje i iskustvo, može uspešno voditi ovaj biznis i obezbediti sebi povraćaj investicije u periodu od 12 do 18 meseci
Ponedeljak
18.11.2019.
Lanac centara za rukovođenje i održavanje telesne težine Body Creator ove godine obeležava 18 godina poslovanja i najavljuje snažnije širenje u regionu. Zašto je ova franšiza idealna za žene preduzetnice?
 

Franšizni sistem Body Creator ove godine, praktično, slavi „punoletstvo“ – otkako su se 2001. pojavili na tržištu Hrvatske pa do danas, kroz ove centre za zdravo mršavljenje prošlo je na hiljade žena, a klijentkinje su ukupno smršale 55 tona, navodi se u statistici kompanije. Kao koncept namenjen ženama koje žele da smršaju, ali na zdrav i prirodan način, Body Creator se izdvojio upravo po metodi vežbanja u specijalnim termo-kapsulama, koje je dizajnirala i patentirala sama kompanija. Danas, ovaj franšizni sistem kreće u snažnije širenje u zemlje regiona i najavljuje da bi svoju metodu i know-how podelili s drugim preduzetnicima – primaocima franšize.

Vlasnica koncepta Ljilja Kukec priča nam, međutim, kako se za ovih 18 godina postojanja dosta toga i desilo i promenilo u domenu poslovanja. Dva velika „događaja“ su, naime, uticala i na razvoj ovog biznisa – prvi je ekonomska kriza, a drugi, revolucija koju su donele digitalne tehnologije, odnosno, društvene mreže. Posebnu pažnju Kukec upravo poklanja promenama u oglašavanju proizvoda i „migraciji“ na internet i društvene mreže. – Ta promena je postala obaveza, a ne izbor, i to ne samo za naš sektor, već za sve kompanije. Ipak, jedan veliki deo naših klijenata i dalje je izvan društvenih mreža, jer našu ciljnu grupu čine žene od 25 pa do 70 godina. Stariji deo populacije ne „surfuje“ po internetu i svakako ne kupuje na internetu. Njih je danas jako teško pokriti i privući oglašavanjem na društvenim mrežama, a  klasično oglašavanje za mala preduzeća nije pristupačno zbog visokih cena – ukazuje Kukec na jedan od gorućih izazova. – Umesto da mi oglašavanje prilagodimo našoj ciljnoj grupi, kako bi po knjigama trebalo, mi, zapravo, „pecamo“ u onom jezeru koje su kreirale društvene mreže – slikovito objašanja ona.

– Upravo zbog toga je franšizni način saradnje vrlo važan – ukazuje Kukec na dobre strane ovog načina poslovanja. – Kada zajedno ulažemo u marketing, onda su i sredstva veća. Neuporedivo veća od onoga što bi jedan preduzetnik mogao izdvojiti za oglašavanje. I to je upravo jedna od prednosti franšiznog načina poslovanja – manji trošak za marketing, a veliki benefit od znanja i iskustva davaoca franšize koje potom koriste njegovi partneri – primaoci franšize – objašnjava Kukec.

Ona ističe da su Body Creator franšizu osmislili tako da se može prilagođavati svakom okruženju, pa su se tokom ovih 18 godina razvijali i različiti formati centara. – Naši formati se razlikuju po količini opreme i ulaganju, naravno, samim time i po potrebnom prostoru. Manji format zahteva manji poslovni prostor. Ulaganja u svaki od formata se razlikuju zato što je različita količina opreme u njima. Mi nudimo i „tailor made“ format po zahtevima naručioca. Ipak, naš najprodavaniji format u ovih 18 godina bio je, i još uvek jeste MINI format. To je nekako sredina, kako s količinom opreme tako i s ulaganjima – kaže Ljilja Kukec i dodaje da se povrat investicije u ovoj franšizi može očekivati za 18 meseci, ističući da su neki centri uspeli da vrate investiciju i za 12 meseci.

Našli su i model za one koji nisu obnovili franšizni ugovor, ali su želeli da nastave da se bave istom delatnošću i koriste Body Creator aparate. Reč je o licenciranim centrima. – Naš ugovor je uglavnom na pet godina, tako da su neki partneri prošli jedan ili dva petogodišnja ciklusa i odlučili da postanu naši licencirani partneri – rade pod svojim imenom, na svoj način, ali i dalje s našim know-how-om i našim termo-kapsulama. Dakle, oni su i dalje, na neki način, vezani za nas, često im i članovi naše franšizne mreže prebacuju klijente kada su prebukirani, ali pošto ne koriste brend i pošto je odnos fleksibilniji, ne možemo ih zvati franšiznim partnerima – objašnjava Kukec.

U ovom biznisu, kaže ona, srećna je okolnost što će klijenata uvek biti. To se pokazalo čak i tokom godina krize. – Žene ni tada nisu prestale brinuti o sebi, svom zdravlju, izgledu. Naše klijentkinje su, kao što smo pomenuli, ukupno smršale više od 55 tona. Polovina tog uspeha leži u odličnoj Body Creator metodi mršavljenja koja se bazira na termoslim učinku. Drugih 50 odsto je psihološka podrška koju naše klijentkinje dobijaju kod nas – od toga da se u našim centrima osećaju kao među svojima, pa do toga da imaju nekog ko ih stalno kontroliše, ispituje, meri i slično. Da sve to mogu same kod kuće, ne bi trošile novac za naše tretmane. Ta psihološka podrška nas i grupe je jako važna – ističe Kukec.

Zato je idealno da primaoci ove franšize budu – žene. Bitno je da u samom centru rade žene ili makar da budu prisutne u centru, kaže Kukec. – Ipak  je ovo centar za žene, pa je jednostavnije ako ga vodi žena. S te strane gledano, Body Creator je i promocija ženskog preduzetništva, jer su većinom vlasnici centara žene, klijenti su žene, a i vlasnik franšize je žena. Istina, imali smo dva primaoca franšize koji su bili muškarci i danas je naš franšizni partner u Osijeku muškarac, ali on ne može aktivno raditi u centru, već samo ono što je potrebno oko koordinacije poslovanja i nabavke. Naime, ovde se radi o delikatnoj usluzi, delikatnoj situaciji, jer sve naše klijentkinje imaju problema sa linijom i zato je veoma važno da se u našim centrima osećaju sigurno, kao da su među svojima, a osećaj nelagode će svakako biti manji ako žene rade s njima. Ono što je takođe važno jeste da naši partneri treba da budu komunikativni, proaktivni, inovativni i odgovorni – objašnjava ona.

Za sada Body Creator posluje u Hrvatskoj i Sloveniji, a primaoce franšize traže i u drugim zemljama. Kukec kaže da su, pre svega, zainteresovani za preduzetnike koji bi uzeli master franšizu. – Kada je reč o novim tržištima, uvek je bolje naći primaoca master franšize jer tada imate lokalnu kompaniju koja ima lokalnu ekspertizu i ona dalje razvija lanac na svojoj teritoriji. Oni mnogo bolje poznaju tržište, način i smer širenja nego mi. Master franšiza, ipak, zahteva veća ulaganja pa se češće dešava da se pronađe pojedinačni partner. Naravno, kada je neko master, on će mnogo brže povratiti investiciju, jer zarađuje kako od tretmana u svom centru tako i od prodaje pojedinačne franšize – kaže Kukec i dodaje da bi u ovom regionu jedan master pokrivao celu zemlju, jer države nisu velike.

Pogodnost ove franšize, kaže Kukec, jeste i činjenica da se termo-kapsule, koje se koriste u tretmanima, proizvode u Hrvatskoj i zemljama EU te da za uvoz ovih aparata nisu potrebne nikakve dozvole jer nije reč o medicinskim aparatima.


Iskoristiti pozitivan trend / Industrija mršavljenja svuda u svetu doživljava procvat i spada u jednu od najperspektivnijih grana biznisa
Vesna Lapčić
saradnik