Parče tržišta za čuvene picerije

Pizza Hut / Procenjuje se da u otvaranje restorana treba uložiti najmanje 125 hiljada dolara, a restorane je moguće otvoriti u dva formata – Express i Delivery
Ponedeljak
09.12.2019.
Pizza Hut počinje da širi franšiznu mrežu u Centralnoj Evropi. Šta je potrebno za otvaranje restorana te koliko košta raditi pod ovim brendom?
 

Pizza Hut je jedan od najpoznatijih svetskih gastronomskih brendova pod kojim danas radi više od 13.000 restorana širom sveta. Vlasnik brenda je kompanija Yum! Brands Inc, a njegov ekskluzivni operator u Centralnoj i Istočnoj Evropi poljska kompanija AmRest. Ona je, naime, u avgustu 2016. postala primalac master franšize, preuzevši obavezu da dalje prodaje pojedinačne franšize i tako razvija lanac Pizza Hut restorana u Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Bugarskoj, ali i Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji. 

Ovih dana, pojavile su se i zvanične najave da AmRest traži pojedinačne primaoce franšize u Poljskoj, Češkoj i Mađarskoj. 

AmRest, inače, na ovaj način već razvija Pizza Hut u drugim zemljama – upravlja, naime, franšiznom mrežom od stotinu restorana u Francuskoj, 70 u Nemačkoj i gotovo 30 restorana u Rusiji. A kako namerava da nastupi na tržištima Centralne Evrope? – Zahvaljujući franšiznom razvoju, Pizza Hut će ubrzati dinamiku rasta i prodor brenda na tržište tako što će otvarati restorane u manjim mestima i gradovima do 80 hiljada stanovnika... – navodi se u zvaničnom saopštenju AmResta.

Kakvi će biti uslovi saradnje?

Prema do sada dostupnim podacima, ugovor o franšizi s pojedinačnim primaocima biće potpisivan na 10 godina, s mogućnošću produženja. Procenjuje se da u otvaranje restorana treba uložiti najmanje 125 hiljada dolara, a restorane je moguće otvoriti u dva formata – Express i Delivery. Pizza Hut Express je format prilagođen lokacijama u tržnim centrima, bioskopima, na benzinskim pumpama. Ne zahteva veliki prostor – najmanje 40 m2. Drugi format – Pizza Hut Delivery – jeste restoran s mestima za sedenje, ali i uslugom dostave na kućnu adresu. Poželjne lokacije za ovaj tip Pizza Hut restorana treba tražiti u centralnim gradskim zonama ili velikim stambenim naseljima koji imaju dobar prilaz za goste i vozače. Zahteva prostor od 110 do 120 m2.

Primalac će imati obavezu da plati jednokratnu ulaznu naknadu (za pristupanje franšiznom sistemu), koja iznosi oko 26 hiljada dolara, a zatim i da izdvaja 6% od prometa za dve mesečne naknade – redovnu i za marketing. Zauzvrat, primalac će moći da računa na podršku davaoca franšize pri odabiru lokacije, pomoć pri renoviranju i pripremi za otvaranje restorana, a zatim i po svim pitanjima poslovanja. Primalac, pored toga, prolazi i detaljnu obuku i dobija pristup mreži proverenih dobavljača.

Ulaskom u veliku organizaciju kao što je AmRest, primalac franšize dobija pristup proverenim alatima i sistemima koji podržavaju poslovanje. To je značajna konkurentska prednost. Mislim da je, zapravo, ključna – kaže Damian Ribak, direktor franšiznog poslovanja za brend Pizza Hut.

Inače, pored brenda Pizza Hut, AmRest Holdings SE je i primalac master franšize za KFC i Burger King, kao i ekskluzivni nosilac licence za razvoj Starbucks-a u ovom delu Evrope. Vlasnik je i brendova La Tagliatella, Blue Frog, KABB, Bacoa i Sushi Shop. Trenutno kontroliše više od 2.000 restorana brze hrane i restorana neformalnog obedovanja (sa konobarskim posluživanjem) u 26 zemalja. Na tržištu Srbije, AmRest je prisutan preko brendova KFC (devet restorana) i Starbucks (jedna kafeterija u Beogradu).


Do poznatog brenda preko franšize / Poljska kompanija AmRest je primalac master franšize brenda Pizza Hut te ima pravo da dalje prodaje pojedinačne franšize i tako širi lanac u zemljama Centralne Evrope – što uključuje i Srbiju, Hrvatsku i Sloveniju
N.Bogojević