Unificirani kvalitet je snaga franšizinga
Vladan Milosavljević,diplomirani pravnik sa višegodišnjim iskustvom u toj oblasti, postao je prošle godine primalac franšize Kliker IT centra za decu. Shvativši da IT delatnost nije više budućnost već uveliko sadašnjost, Kliker franšiza mu se učinila kao dobra poslovna mogućnost, ali i prilika da svog devetogodišnjeg sina usmeri ka priprodnin naukama, za koje već pokazuje veliko interesovanje. Ugovor o franšizi potpisao je u maju 2019. godine za područje Požarevca i Kostolca, a prvi polaznici su upisani u septembru te godine. Škola se nalazi u centru grada u tržnom centru Barili.
– U Požarevcu su postojale razne aktivnosti za decu, strani jezici, fizičke aktivnosti, kreativne aktivnosti poput glume, ali ne i nešto poput Kliker IT centra, odnosno, prirodnih nauka. Iako većina govori da je IT budućnost, ja mislim da je to sadašnjost i da decu koja su sklona prirodnim naukama treba usmeravati u tom pravcu. Osim toga, primetio sam kod svog sina veće interesovanje za matematiku nego za druge predmete i hteo sam da mu pružim okruženje u kojem može da razvije svoje potencijale – priča Vladan o razlozima zbog kojih je uzeo Kliker franšizu.
Kvalitetan proizvod – razlog za saradnju
Tragajući na internetu za informacijama i upoznajući se sa različitim programima, u Kliker IT centru je, kako kaže, prepoznao najkvalitetniji proizvod. – Za Kliker sam saznao i pre nego što su oni objavili da daju franšizu. Njihovi programi su mi se jako svideli. Kada sam se detaljnije upoznao sa načinom rada, shvatio sam da je franšiza dobro organzovana i da će svako dete, ma u kom gradu pohađalo kurs, dobiti isto znanje. Za svaki program i za svaki čas postoji jasan plan rada sa licenciranim predavačima, a taj unificirani kvalitet i jeste snaga franšizinga – objašnjava Vladan Milosavljević.
Nakon dva upisna roka kaže da je zadovoljan, ali da će se pun potencijal franšize videti tek u narednom periodu. – Odziv je lep, ali je za ovaj, kao i za sve druge biznise, potrebno vreme da bi se za njih čulo i da bi roditelji prepoznali vrednost koju dobijaju njihova deca. Mi se već možemo pohvaliti da se jedno naše dete plasiralo na okružno takmičenje iz programa Python. Bilo nam je drago i kada smo dobili povratnu informaciju od roditelja jednog dečaka koji je upisao privatnu srednju školu za programiranje u Beogradu, koja slovi za dobru i ozbiljnu školu, te da su mu profesori preporučili da nastavi da ide u Kliker, jer će mu to biti dobra osnova za školovanje. Već takvi rezultati nama daju krila da nastavimo dalje – kaže Vladan.
Inače, Kliker je namenjen deci od 7 do 16 godina, a sami programi su raspoređeni prema uzrastima, s tim što može da bude i određenih odstupanja. Grupe čine od tri do maksimalno osam polaznika što omogućava, prema njegovim rečima, individualan pristup svakom detetu.
Unificiranost, ali i doza fleksibilnosti
Kada je reč o marketingu, najviše koriste društvene mreže, kao i reklamiranje na lokalnim medijima i putem prezentacija i besplatnih radionica. – Važno je da franšizni sistem bude uniformisan, pa tako i oglašavanje, ali i da postoji mogućnost prilagođavanja lokalnoj zajednici, jer svaka sredina ima neke svoje specifičnosti. To je još jedna prednost Kliker franšize, marketinške akcije su koordinisane, ali postoji sloboda prilagođavanja – kaže Vladan i posebno ističe podatak da su „dobra reč“ i pozitivno iskustvo zlata vredni, jer više od 60 odsto dece koja su upisana u septembarskom roku nastavili su pohađanje nastave i u februarskom roku.
– Čak mnogi od onih koji nisu nastavili sada, rekli su da će nastaviti od septembra. Imamo potpuno razumevanje za roditelje. Nije lako finansirati dodatne aktivnosti dece, posebno što se podrazumeva da zbog pravilnog fizičkog razvoja jedna od aktvnosti obavezno bude i sportska. U tom smislu, Kliker program je zahvalan jer traje jedno školsko polugodište, što daje priliku deci i roditeljima da se rasterete. Prvi od obaveza, a drugi finansijski pa da se opet upišu na neki od programa sledeće školske godine. Inače, cena je prilagođena tržištu na kom poslujemo i potpuno odgovara kvalitetu programa i onome što deca mogu da nauče – objašnjava Milosavljević.
Da veruje u Kliker, dokazuje i time što je, kako kaže, upisao i svoje dete na programe. – Ja u ovaj program verujem iz razloga koje sam naveo. I istina je da neće svi koji pohađaju Kliker postati vrhunski programeri, kao što neće ni svi koji treniraju fudbal postati Ronaldo, ali se stvara šansa da steknu ozbiljno znanje iz ove oblasti, profilišu se i usmere svoje dalje obrazovanje u pravcu informatike i prirodnih nauka te da se jednog dana, kao akademski građani, bave IT delatnošću za koju već danas postoji velika tražnja – zaključuje Milosavljević.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
Potpuna ili delimična obustava rada usled pandemije koronavirusa navela je mnoge biznise da razviju nove alate i modele poslovanja. Kako su edukativni sistemi iz Srbije odgovorili na krizu i kako su se prilagodili novim okolnostima?
Kliker IT centar za decu, u kojem se uče osnove kompjuterskog programiranja, robotike i digitalne kreativnosti, počeo je od septembra sa radom na četiri nove lokacije – od toga, tri su franšizne.
Kliker IT centar za decu uskoro će biti otvoren na tri nove lokacije i to kroz franšizni model poslovanja. Osnivač Miomir Popeskov otkriva po čemu se ova škola programiranja izdvaja na tržištu.
U Banjaluci već godinu i po dana radi franšiza škole programiranja – „Kliker centar“. Primalac master franšize namerava da mrežu proširi širom Bosne i Hercegovine.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...