Unosna franšiza / Za tri godine poslovanja na tržištima Evropske unije, La Donuteria je postala druga po veličini mreža specijalizovana za prodaju ručno mešenih krofni
Četvrtak
07.05.2020.
Dobar proizvod i lojalnost kupaca se isplate u teškim vremenima – uverili su se u lancu poslastičarnica La Donuteria. Pandemija nije poremetila ni planove razvoja franšizne mreže.
 

Mere socijalnog distanciranja i karantina, koje je većina evropskih zemalja uvela u borbi protiv koronavirusa, iznenadile su mnoge ugostitelje. Restorani i kafići su bili zatvoreni preko noći, kase su najednom ostale prazne. Pojedini ugostitelji, međutim, nisu sedeli skrštenih ruku – reagovali su brzo i uveli uslugu dostave te tako omogućili da zadrže barem deo svojih prihoda. Između ostalih, na ovaj način, krizu je prebrodio i lanac poslastičarnica La Donuteria, poznat po svojoj raznovrsnoj ponudi krofni – lanac koji se franšizno širi u zemljama Centralne i Istočne Evrope.

Kupci nas nisu napustili i sve vreme su rado poručivali naše krofne. Zahvaljujući tome, čak i tokom vanrednog stanja, prodaja je bila gotovo na nivou kao pre pandemije – kaže Peter Stranjak, vlasnik i davalac franšize ovog koncepta iz Slovačke. Ističe da zbog ovoga nisu zastali ni sa širenjem franšizne mreže. La Donuteria, kako kaže, planira da u narednih godinu dana otvori i do 50 novih jedinica, širom Evrope.

Kandidati zainteresovani za master franšizu ovog brenda već se javljaju – upiti stižu iz Nemačke, Holandije, Skandinavije, Rusije. Vlasnik brenda kaže da su otvoreni za saradnju sa preduzetnicima iz svih evropskih zemalja, a zbog svog porekla, posebno se obraća Slovacima koji žive u Zapadnoj ili Severnoj Evropi, koji bi želeli da na tamošnjim tržištima otvore franšizu poslastičarnice La Donuteria.
Bila bi to dobra poslovna prilika, budući da tržišta još uvek nisu zasićena ponudom kvalitetnih poslastičarskih krofni – kaže Stranjak.

Franšiznu mrežu La Donuteria za sada razvija u Slovačkoj, Češkoj, Mađarskoj, Nemačkoj i Austriji, gde ima više od 20 jedinica.

Podrška u ključnim trenucima

Kada je proglašena pandemija, vlasnik brenda je razvio sopstveni onlajn sistem porudžbine i dostave kako primaoci franšize ne bi morali da plaćaju visoke provizije kompanijama za dostavu hrane. U isto vreme, centrala mreže je smanjila franšiznu naknadu za 50% kako ne bi dodatno opteretila primaoce franšize, koji su se, s izbijanjem epidemiološke krize, suočili sa gotovo trenutnim padom prometa. Centrala je, pri tom, ponudila i pomoć u vezi sa analizom ugovora o zakupu i posavetovala primaoce kako da pregovaraju sa vlasnicima nekretnina o privremenom smanjenju rente.

Pomoć se tu, međutim, ne okončava. – Zajedno s našim primaocima franšize svake nedelje besplatno dostavljamo krofne ljudima koji se s koronom bore na prvoj liniji fronta – lekarima, medicinskim sestarama i drugom bolničkom osoblju – otkriva Stranjak. Kupci takođe mogu da učestvuju u kampanji tako što će donirati novac, koji će potom biti upotrebljen za pripremu krofni za zdravstvene radnike.

Izvući najbolje iz krize

Kako primećuje Peter Stranjak, kriza, u određenoj meri, pogoduje franšiznom poslovanju. Realno je očekivati, kaže naš sagovornik, da će mnogi ljudi ostati bez posla i da će određen broj početi da razmišlja o privatnom biznisu. Izvesno je i da neće svi imati ideju za unosan posao, tako da će franšizing priskočiti u pomoć, napominje on. Pored toga, treba očekivati i da će se, posle ukidanja karantina, pojaviti više slobodnih objekata i poslovnih prostora pogodnih za prodaju krofni, koje je pre pandemije bilo teško unajmiti.

Prodajemo proizvod koji je jeftin i koji je povezan s užitkom, tako da će ljudi uvek imati želju da ugode sebi, da se zaslade, pogotovo u ovim teškim trenucima s kojima se sada suočavamo. Ne strahujem da će obim prodaje pasti – dodaje Peter Stranjak.

„Slast“ franšize

Početna investicija za otvaranje poslastičarnice La Donuteria kreće se od 20 do 30 hiljada evra. Uz prenos znanja i know-how-a, koji obuhvata i obuku za pripremu krofni i prodaju, ovaj iznos pokriva i troškove uređenja i opremanja prodajnog prostora i kuhinje, kao i trošak za franšiznu licencu i zalihe za prvi mesec poslovanja.

Osim krofni, La Donuteria nudi i kafu, sveže ceđenu limunadu, pića uvezena iz Sjedinjenih Država, Meksika, Tajlanda, kao i vina, sajdere i proseko.

Pored toga što će voditi poslastičarnicu, primaoci franšize mogu da iskoriste i druge mogućnosti za zaradu. Na primer, mogu da naše proizvode prodaju korporativnim klijentima, učestvuju na uličnim, muzičkim i sportskim događajima ili sarađuju s restoranima i kompanijama koje organizuju venčanja i druge događaje – kaže Stranjak.


Jeste li za slatko? / Početna investicija za otvaranje poslastičarnice La Donuteria kreće se od 20 do 30 hiljada evra