Ne menjati tim koji dobija

Franšiza koja uliva sigurnost / Od pet novih „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“, tri će otvoriti postojeći primaoci franšize
Ponedeljak
18.05.2020.
Iako su usled pandemije sve škole bile zatvorene, aktivnosti „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ nisu utihnule – nastavnici su ponudili pomoć svoj deci kojima je podrška u učenju bila potrebna, a franšizna mreža je proširena u Srbiji, Hrvatskoj i S. Makedoniji.
 

Ovo vreme krize je, zapravo, pokazalo koliko je važno – znati učiti – kaže Miroslav Samardžić, jedan od osnivača edukativnog koncepta „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“. Kada su, naime, tokom marta uvedene mere karantina i škole ostale bez đaka, nastava se gotovo preko noći preselila na TV i onlajn platforme. Ni deci ni nastavnicima ovaj prelaz nije bio jednostavan. – Prema broju ljudi koji su nam se svakodnevno obraćali za pomoć, videli smo da se deca i roditelji jako teško snalaze sa novim formatom nastave. S druge strane, naši polaznici, deca koja su pohađala naše programe i koja poznaju tehnike brzog čitanja, tehnike učenja i tehnike pamćenja, imaju veći kapacitet za učenje, pa su i lakše prevazilaza ove probleme, dok ostalima, nažalost, možda i nije baš tako – predočava Samardžić situaciju koji ih je navela da aktivnosti „Škole“ tokom pandemije prilagode novim potrebama.  

Zato smo i pokrenuli jednu veoma korisnu akciju. Kao društveno odgovorna organizacija, „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ donela je odluku da će, potpuno besplatno, celu svoju infrastrukturu iz 40 škola i više od 100 nastavnika staviti na raspolaganje, ne samo našim bivšim i sadašnjim polaznicima, već i svim ostalim učenicima kojima je pomoć u učenju potrebna. I to širom Srbije, Hrvatske, Crne Gore, BiH, Severne Makedonije, Slovenije – gde god se nalaze naše „Škole“ – objašnjava Samardžić.

Sve ove okolnosti uticale su, između ostalog, i na to da razvoj franšizne mreže teče gotovo neometano. Samardžić potvrđuje da će mreža „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ biti proširena za pet novih lokacija. – Potpisani su franšizni ugovori za dve nove škole u Hrvatskoj, dve u Severnoj Makedoniji i jednu u Srbiji. I to je tek deo razvojnog plana, budući da u narednom periodu očekujemo realizaciju novih ugovora u Hrvatskoj i Srbiji, tako da će se ovaj broj ubrzo biti veći – precizira Samardžić.

On kaže da su ljudi, bez obzira na okolnosti i izazove koje je donela pandemija, ipak bili fokusirani na vreme koje će doći te činjenicu da će se i život i poslovanje ubrzo vratiti u normalne tokove. Primaoci franšize će, tako, imati dovoljno vremena da se pripreme, pokrenu aktivnosti i dočekaju polaznike za novi obrazovni ciklus.

Zanimljivo je da od pet novih škola, tri pokreću postojeći primaoci franšize. – I to nas posebno raduje, jer kada se postojeći primalac odluči da proširi kapacitete i teritoriju, onda je to najbolji znak da se radi o poslu koji funkcioniše! Ljudi koji prvi put uzimaju franšizu možda mogu i da pogreše pri odabiru posla, ali već postojeći primaoci, koji dobro poznaju sistem, sigurno ne – ističe Samardžić.

„Brzo čitanje“ stiže u Petrovac na Mlavi

Afrodita Nikolić iz Petrovca na Mlavi upravo je jedan od novih primalaca ove franšize. Kao nastavnica engleskog jezika u osnovnoj školi, svakog je dana neposredno mogla da vidi koliko se deca bore sa gradivom. Pre svega, kako kaže, jer ne umeju da uče, imaju poteškoća da razdvoje bitno od nebitnog, da prepoznaju suštinu i, konačno, naučeno zapamte. Bio je ovo, ističe ona, i jedan od razloga zašto se odlučila za otvaranje „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.

Na „Školu“ je, pak, „naišla“ pre par godina, pretražujujući internet. Tada je, sa željom da za svoje dete pronađe program s inovativnim tehnikama učenja, razmišljala i o otvaranju ove „Škole“. – Splet okolnosti je, međutim, doveo do toga da smo tada odustali od tog koraka, ali početkom ove godine smo se vratili na taj put. U našem gradu ne postoji škola s ovakvim programima, a potražnja je velika, što se naročito videlo tokom vanrednog stanja, jer su mnogi roditelji stekli realnu sliku i postali svesni da deca, i pored velike želje za učenjem, imaju problem u savladavanju gradiva i da im je pomoć preko potrebna. Rešila sam da spojim lepo i korisno i odlučila se za kupovinu ove frašnize – objašnjava Afrodita Nikolić.

Iako ulazi u potpuno nov preduzetnički poduhvat, veruje da neće imati problem da pokrene poslovanje. – Nadam se da će roditelji prepoznati koliko je bitno da deca „nauče da uče“  i da će škola krenuti sa radom punom parom. Zato će naši prvi koraci biti intenzivno reklamiranje – predstavljanje škole u Petrovcu na Mlavi, ali i okolnim mestima, i to putem društvenih mreža, lokalnih medija i organizovanjem demo-časova – kaže Afrodita Nikolić.

Mreža se širi i u Hrvatskoj

Uprkos „korona krizi“, interesovanje za pohađanjem programa „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ u Hrvatskoj nije se smanjio – ističu primaoci master franšize za ovo tržište Helena i Hrvoje Tkalčić. Kriza, kako se ispostavilo, nije uticala ni na smanjenje interesovanja za franšizu. – Upravo suprotno! – naglašavaju Helena i Hrvoje, koji su i zaduženi za razvoj mreže „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ na teritoriji Hrvatske.

Proteklo vreme smo iskoristili da preselimo dve postojeće lokacije „Škola“ u novi, veći prostor, kako bismo mogli da odgovorimo na sve veće zahteve za upisima. U toku su i pregovori za otvaranje nekoliko novih škola, u gradovima gde još nismo prisutni, što će uskoro biti i realizovano. Baš ovih dana je potpisan i ugovor za dva grada u Istri, i to s postojećim primaocem franšize iz Pule Doris Perkov. Ona je s ovim projektom prošle godine krenula od nule – poslovanje u franšiznom sistemu i vođenje škole bili su joj nešto potpuno novo. No, bez obzira na to, za kratko vreme je postigla veliki uspeh – kažu Helena i Hrvoje Tkalčić.

Doris Perkov i sama potvrđuje da je u ovaj poduhvat ušla s neizmernim entuzijazmom. Kada je naišla na oglas u kojem se nudila mogućnost otvaranja „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“, nije joj trebalo mnogo vremena da donese odluku i kontaktira primaoce master franšize. Sve ostalo je, kako kaže, teklo brzo i lako. – Dovoljno je reći da je, od prvog kontakta do početka rada, prošlo svega mesec i po dana. I sve je bilo spremno, krenuli smo bez problema – sve zahvaljujući dobroj podršci i organizaciji unutar sistema ove franšize! – pojašnjava Doris Perkov, vlasnica franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ za grad Pulu, a odnedavno i za gradove Poreč i Umag u Istri.

Doris je, čini se, bila i idealan kandidat za ovu franšizu. Diplomirala je i čitavo svoje radno iskustvo sticala u oblasti obrazovanja. – Susretala sam se i koristila mnoge kreativne i inovativne metode i pristupe učenju i podučavanju, što me je, na kraju krajeva, i privuklo fantastičnom i jedinstvenom programu „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“. Radilo se o nečem poznatom, ali novom, drugačijem i izazovnom – priča Perkov. 

Ističe da je odmah prepoznala sve prednosti ovog programa. – Kao mama dve školarke, i sama sam bila svesna da je deci potrebna pomoć i podrška tokom školovanja. Zato sam u ovom poslu videla jednu dobru i divnu priliku da ponudim deci Pule mogućnost da steknu vredne životne veštine kojima će podići sposobnost i kvalitet učenja, te na taj način, izrasti u kvalitetnije i snalažljivije mlade ljude – objašnjava Perkov šta ju je privuklo ovom edukativnom konceptu.  

Naša sagovornica napominje da je za programe „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ od prvog trena vladalo veliko interesovanje. – I to, ne samo u Puli. Tokom prve godine rada, primila sam mnogo upita i poziva oduševljenih roditelja sa područja cele Istre. Tako je i nastala želja, namera da se program učini dostupnim na celoj ovoj teritoriji. Tako će, osim u Puli, od jeseni naše programe pohađati i učenici u Poreču i Umagu. No, tu nećemo stati, planiramo i dalje širenje po Istri, za šta imam apsolutnu podršku naše franšizne mreže – kaže Perkov.

Najavljuje da će promotivne radionice uskoro biti organizovane u Puli, Poreču i Umagu te da se zainteresovani već javljuju. U isto vreme, biće otvoren i upis za jesenske grupe. – Takođe, zbog velikog interesovanja i velikog broja predupisa u Puli, odlučili smo da se preselimo u novi, veći prostor – napominje Perkov ukazujući ovim podatkom na poslovni potencijal ovog edukativnog koncepta.  

Nove „Škole“ i u Severnoj Makedoniji

Krajem 2019. edukativni centar St. George postao je primalac master franšize i preuzeo obavezu da razvija franšiznu mrežu „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ na teritoriji Severne Makedonije. Posle prvih promotivnih kampanja, vrlo brzo su pronašli dva primaoca franšize za grad Skoplje te primaoca za grad Kočane, a ovih dana, mreži se pridružuju još dve „Škole“ na novim lokacijama. Prvu pokreće upravo primalac master franšize.

Kako smo celu ovu priču počeli da širimo u Makedoniji, rešili smo da i mi, kao primaoci master franšize, otvorimo jedan centar u gradu Kavadarci, gde već imamo školu za strane jezike i mentalnu aritmetiku – kaže Canka Velkova, direktorka franšiznog razvoja u edukativnom centru St. George.  
Odlučili smo da što brže organizujemo nastavu i tako pomognemo deci i u našem gradu da lakše i brže savladaju gradivo koje su propustili za vreme ove vanredne situacije – objašnjava ona. 

Druga škola biće otvorena u Kumanovu, a ugovor o franšizi potpisan je samo nekoliko dana pre nego što je u S. Makedoniji uvedeno vanredno stanje i zatvorene sve institucije. Primalac franšize je Obrazovni centar „Vizija“. – Reč je o uspešnom porodičnom biznisu koji dugi niz godina radi u oblasti edukacije za sve uzraste. Nadam se da će sve ići po planu, tako da će programi „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ od septembra biti dostupni i deci iz Kumanova – kaže Velkova.

Ona napominje da će vreme tokom juna i jula iskoristiti za promociju „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“. Radionice će biti organizovane širom Makedonije. – Na taj način ćemo i najaviti da će „Škole brzog čitanja“ početi s radom u više makedonskih gradova – kaže Velkova.

Kriza i ekonomsko usporavanje, koje je neminovno usledilo nakon mera izolacije i karantina, možda će i ići na ruku ovom edukativnom konceptu. – Za otvaranje ove „Škole“ nisu potrebne velike investicije, tako da ovo može biti idealna prilika za nove partnere, koji bi sa malo troškova mogli da obezbede sebi siguran biznis – smatra ona.  

Bitno je napomenuti, dodaje naša sagovornica, i da su svi nastavni materijali pripremljeni i na makedonskom i na albanskom jeziku. – A sertifikovani predavači već čekaju da svoje centre napune decom i prenesu im sve korisne tehnike učenja i pamćenja – kaže Velkova.


Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize za Hrvatsku / Iako se moglo očekivati usporavanje, pandemija, ipak nije omela franšizni razvoj „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ u Hrvatskoj