Franšizna prilika za biznis u turizmu
Danijela Kraljević, franšizni menadžer Direct Booker franšize, kaže da su franšizne partnere koji će razvijati posao u Poljskoj upoznali upravo na Sajmu franšiza u Varšavi, na kojem je Direct Booker učestvovao krajem prošle godine. Novi primaoci franšize će pokrivati dve administrativne oblasti – vojvodstva Mazovsko i Lođ. – Ubrzo nakon sajma su nas kontaktirali te smo krenuli sa sastancima i pregovorima, koji su se na samom kraju i realizirali franšiznim ugovorom, tako da je od sada Direct Booker poslovni koncept dostupan i privatnim iznajmljivačima u Poljskoj – kaže Kraljević.
U posao, naime, ulaze otac i sin koji su bili zainteresovani za biznise iz oblasti turizma i nekretnina. – Ja sam još uvek na studijama menadžmenta, preduzetništvo mi je glavi predmet. Imao sam dosad nekoliko ideja za biznis, međutim, pokrenuti posao samostalno, bez nekog većeg iskustva je prilično teško i riskantno – priča 22-godišnji Vojćeh Čub, primalac Direct Booker franšize iz Poljske. – Radio sam nešto duže od godinu dana u jednoj manjoj kompaniji, gde sam bio zadužen za međunarodni projekat. Međutim, oduvek me je zanimalo tržište nekretnina, pa kad je moj otac na Sajmu franšiza u Varšavi naišao na Direct Booker, odmah smo ideju uzeli u razmatranje. Taj posao je mogao da zadovolji dve moje strasti – strast prema putovanjima i interesovanje za nekretnine – predočava Čub svoj „razvojni put“ do primaoca franšize.
Franšizing je, kako kaže, izuzetan model poslovanja jer daje šansu malim preduzetnicima koji, uz stručnu podršku i profesionalne alate davaoca franšize, mogu lakše da pokrenu biznis i računaju na tržišnu prednost od samog početka. – Mi, recimo, nismo morali da razvijamo IT sistem i potrošimo na stotine sati na rad s programerima. Takođe, održavanje kontakta s davaocem franšize je vrlo jednostavno i lako, bez obzira što su daleko. Ovakva vrsta podrše je ključna za mlade preduzetnike – navodi Čub prednosti franšizne saradnje.
Edukacija partnera iz Poljske je već završena, potvrđuje Danijela Kraljević. Trenutno teku pripreme za pokretanje posla. – Vjerujemo da će kolege biti uspješne jer je tržište Poljske turistički atraktivno i broj posjetitelja neprekidno raste. Kako su sami istaknuli, postoji veliki broj privatnih smještaja i vjeruju da će iznajmljivači prihvatiti usluge Direct Booker-a – kaže Kraljević.
Osim što su uspeli da „zakorače“ na veliko i perspektivno tržište Poljske, Direct Booker je svoju mrežu proširio i u zemljama regiona. Ugovor je potpisan za tržište Albanije, u Srbiji se ovoj franšiznoj porodici pridružio region Zlatibora, u Crnoj Gori je pokrenuta franšiza u Baru, a u Hrvatskoj na području Trogira.
Prirodan izbor za preduzetne s iskustvom u turizmu
Marija i Pavle Babović iz Bara su se nakon završenih studija bavili raznim poslovima iz oblasti turizma – izdavanjem apartmana, rent-a-car-om, ali su na kraju odlučili da pokrenu i svoj biznis. Prirodno, u oblasti turizma. – Direct Booker je agencija koja posluje sa jako dobrim programom i principom rada koji je inovativan za naše tržište, a koji mi želimo da prenesemo i implementiramo u ovom dijelu Crne Gore – kaže ovaj mladi bračni par iz Bara.
I njihove koleginice iz Trogira, Dajana Borovičkić i Tanja Ivica, radile su u oblasti turizma, tako da u novi posao ne ulaze bez iskustva. – Za Direct Booker smo čule od jednog iznajmljivača. Istina, Direct Booker je za nas bio sasvim nešto novo, pa smo istražile agenciju na internetu i naišle na mogućnost uzimanja franšize – objašnjavaju kako su došle na ideju da pokrenu sopstveni biznis. – Svidio nam se „know-how“ pristup i što je koncept prilagođen i iznajmljivačima i gostima. Uz veliki broj apartmana i privatnog smještaja na našem području, upravo nam je trebao izvrstan tehnološki IT sustav da spojimo priču u cjelinu – ističe prednosti franšize Dajana Borovičkić, koja sa koleginicom radi već dva meseca pod okriljem Direct Booker-a i, kako kaže, jako su zadovoljne.
Ona dodaje da im područje Trogira daje mnogo mogućnosti za razvoj posla, a da je sama Direct Booker franšiza idealna prilika za one koji žele da pokrenu sopstveni posao u oblasti turizma.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE
Poreski sistem postaje sve kompleksniji, a česte promene zakona i nemogućnost da se one isprate, stvaraju sve veću glavobolju privrednicima. Biljana Trifunović, vlasnica kompanije IFA, osmislila je poslovni model koji uključuje konsalting i edukaciju, s ciljem da reši nedoumice u svakodnevnom poslovanju.
Mirko Curaković iz Novog Sada primalac je MiniPani franšize već 12 godina. Ugostiteljstvo je, kako kaže, i posao od kog živi, ali i ljubav, jer to voli da radi.
Kako se razvija partnerstvo s kompanijom Brian Tracy Global, koliko sam može doprineti sistemu te koje su prodajne veštine danas najdelotvornije, otkriva Darko Mirković, primalac master franšize Brian Tracy Global
Franšizni sistem iz oblasti zabave Roomescape otvorio je 2013. prvi centar u Novom Sadu, a godinu dana nakon toga – osvaja svet.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.