Franšizna prilika za biznis u turizmu

Novi partneri u Hrvatskoj i Crnoj Gori / Primaoci franšize za oblast Trogira i Bara
Utorak
10.03.2020.
Direct Booker, franšizni sistem turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smeštajem, započinje poslovanje na tržištu Poljske. Ujedno su franšiznu mrežu proširili i u regionu.
 

Danijela Kraljević, franšizni menadžer Direct Booker franšize, kaže da su franšizne partnere koji će razvijati posao u Poljskoj upoznali upravo na Sajmu franšiza u Varšavi, na kojem je Direct Booker učestvovao krajem prošle godine. Novi primaoci franšize će pokrivati dve administrativne oblasti – vojvodstva Mazovsko i Lođ. – Ubrzo nakon sajma su nas kontaktirali te smo krenuli sa sastancima i pregovorima, koji su se na samom kraju i realizirali franšiznim ugovorom, tako da je od sada Direct Booker poslovni koncept dostupan i privatnim iznajmljivačima u Poljskoj – kaže Kraljević.

U posao, naime, ulaze otac i sin koji su bili zainteresovani za biznise iz oblasti turizma i nekretnina. – Ja sam još uvek na studijama menadžmenta, preduzetništvo mi je glavi predmet. Imao sam dosad nekoliko ideja za biznis, međutim, pokrenuti posao samostalno, bez nekog većeg iskustva je prilično teško i riskantno priča 22-godišnji Vojćeh Čub, primalac Direct Booker franšize iz Poljske. – Radio sam nešto duže od godinu dana u jednoj manjoj kompaniji, gde sam bio zadužen za međunarodni projekat. Međutim, oduvek me je zanimalo tržište nekretnina, pa kad je moj otac na Sajmu franšiza u Varšavi naišao na Direct Booker, odmah smo ideju uzeli u razmatranje. Taj posao je mogao da zadovolji dve moje strasti – strast prema putovanjima i interesovanje za nekretnine – predočava Čub svoj „razvojni put“ do primaoca franšize.

Franšizing je, kako kaže, izuzetan model poslovanja jer daje šansu malim preduzetnicima koji, uz stručnu podršku i profesionalne alate davaoca franšize, mogu lakše da pokrenu biznis i računaju na tržišnu prednost od samog početka. – Mi, recimo, nismo morali da razvijamo IT sistem i potrošimo na stotine sati na rad s programerima. Takođe, održavanje kontakta s davaocem franšize je vrlo jednostavno i lako, bez obzira što su daleko. Ovakva vrsta podrše je ključna za mlade preduzetnike – navodi Čub prednosti franšizne saradnje.

Edukacija partnera iz Poljske je već završena, potvrđuje Danijela Kraljević. Trenutno teku pripreme za pokretanje posla. – Vjerujemo da će kolege biti uspješne jer je tržište Poljske turistički atraktivno i broj posjetitelja neprekidno raste. Kako su sami istaknuli, postoji veliki broj privatnih smještaja i vjeruju da će iznajmljivači prihvatiti usluge Direct Booker-a – kaže Kraljević.

Osim što su uspeli da „zakorače“ na veliko i perspektivno tržište Poljske, Direct Booker je svoju mrežu proširio i u zemljama regiona. Ugovor je potpisan za tržište Albanije, u Srbiji se ovoj franšiznoj porodici pridružio region Zlatibora, u Crnoj Gori je pokrenuta franšiza u Baru, a u Hrvatskoj na području Trogira.

Prirodan izbor za preduzetne s iskustvom u turizmu

Marija i Pavle Babović iz Bara su se nakon završenih studija bavili raznim poslovima iz oblasti turizma – izdavanjem apartmana, rent-a-car-om, ali su na kraju odlučili da pokrenu i svoj biznis. Prirodno, u oblasti turizma. – Direct Booker je agencija koja posluje sa jako dobrim programom i principom rada koji je inovativan za naše tržište, a koji mi želimo da prenesemo i implementiramo u ovom dijelu Crne Gore – kaže ovaj mladi bračni par iz Bara.

I njihove koleginice iz Trogira, Dajana Borovičkić i Tanja Ivica, radile su u oblasti turizma, tako da u novi posao ne ulaze bez iskustva. – Za Direct Booker smo čule od jednog iznajmljivača. Istina, Direct Booker je za nas bio sasvim nešto novo, pa smo istražile agenciju na internetu i naišle na mogućnost uzimanja franšize – objašnjavaju kako su došle na ideju da pokrenu sopstveni biznis. – Svidio nam se „know-how“ pristup i što je koncept prilagođen i iznajmljivačima i gostima. Uz veliki broj apartmana i privatnog smještaja na našem području, upravo nam je trebao izvrstan tehnološki IT sustav da spojimo priču u cjelinu – ističe prednosti franšize Dajana Borovičkić, koja sa koleginicom radi već dva meseca pod okriljem Direct Booker-a i, kako kaže, jako su zadovoljne.

Ona dodaje da im područje Trogira daje mnogo mogućnosti za razvoj posla, a da je sama Direct Booker franšiza idealna prilika za one koji žele da pokrenu sopstveni posao u oblasti turizma.


Novo tržište za Direct Booker / Tržište Poljske je turistički atraktivno, broj posetilaca i tursta neprekidno raste
Vesna Lapčić
saradnik

NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?