Stejkhaus restoran, franšiza finih ukusa
Porodična kompanija Cantus Group iz Letonije posluje u oblasti ugostiteljstva od 1992. U njihov gastronomski portfelj ulazi i lanac restorana Steiku Haoss, poznat po vrhunskom specijalitetu – odrescima od goveđeg mesa, ali i prepoznatljivom uređenju koje priziva duh vesterna i američkog zapada. – Neprestano inoviramo i unapređujemo svoje koncepte, nastojeći da budemo iznad proseka, donoseći najbolje u smislu kvaliteta, dizajna i ukusa – kaže David Cima, regionalni menadžer lanca Steiku Haoss.
Pod ovim brendom za sada posluju tri restorana u Rigi, glavnom gradu Letonije. Kompanija je, međutim, od prošle godine fokusirana i na međunarodnu ekspanziju, a franšiza je dostupna i za zemlje ovog regiona.
– Tražimo ambiciozne i motivisane preduzetnike, primaoce franšize, koji će koristiti naš know-how i iskustvo te voditi i razvijati ovaj gastronomski koncept i na svom tržištu – kaže Cima.
Kandidati za primaoce franšize, dodaje Cima, trebalo bi da imaju detaljnu poslovnu strategiju i razvojni plan za tržište (teritoriju) na kojem će poslovati Steiku Haoss. Odgovarajući prostor i dobra lokacija za restoran takođe igraju ključnu ulogu pri odabiru budućeg partnera. Međutim, to nije sve. – Od primaoca franšize se očekuje da ima i određeno poslovno iskustvo, pre svega iz oblasti marketinga, finansija, upravljanja troškovima. Poželjno je, naravno, i da bude dobar poznavalac lokalne kulture i lokalnih gastronomskih navika – objašnjava David Cima.
Preporuka je da restoran bude smešten na atraktivnoj i prometnoj lokaciji – to mogu biti tržni centri ili pešačke i poslovne zone. Optimalna veličina lokala kreće se od 350 do 550 m2, a idealno mesto je zgrada na uglu, sa otvorenim prostorom i velikim prozorima-izlozima.
– Tokom ovih 25 godina postojanja, Steiku Haoss je usavršavao pripremu vrhunskog odreska i danas s ponosom možemo reći da imamo reputaciju restorana sa prvoklasnom kuhinjom i izuzetnom uslugom. To će, u svakom slučaju, biti prva prednost za naše buduće primaoce franšize – kaže Cima.
Pored toga, partner može da računa na podršku davaoca franšize u svim fazama razvoja – od pronalaženja adekvatne lokacije, izrade projekta i sređivanja prostora, preko obuke i pomoći pri odabiru radnika, sve do osmišljavanja marketinških strategija i otvaranja restorana. S druge strane, za preneti know-how i konstantnu podršku davaoca, primalac franšize će izdvajati mesečnu franšiznu naknadu (6% od mesečne prodaje).
Ukupna investicija za pokretanje franšize Steiku Haoss iznosi oko 300 hiljada evra. Kompanija nudi single-unit franšizu (za otvaranje jednog restorana), ali je moguće uzeti i master franšizu (za više restorana na jednoj većoj oblasti).

POGLEDAJTE ČLANKE

Fabrika burger & pizza bar počeo je sa radom 2017. godine kao mali porodični biznis u Subotici. Vlasnici koncepta sada razmišljaju o širenju poslovanja kroz razvoj franšizne mreže.
Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
NAJČITANIJE

Šesta regionalna konferencija "Rizici novog doba i održivost: let u nepoznato" biće održana 5. juna 2025.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...