U svim glavnim gradovima Evrope
Slovački franšizni lanac poslastičarnica La Donuteria, koji je poznat po ponudi poslastičarskih krofni, širi franšiznu mrežu uprkos pandemiji i otežanim uslovima poslovanja. Osim na domaćem tržištu, poslastičarnice imaju još na pet tržišta, a cilj je da u doglednoj budućnosti otvore lokale širom Evrope. Kako trenutno posluju, kako je pandemija uticala na biznis i čemu se mogu nadati, otkriva nam Peter Stranjak, vlasnik i davalac franšize ovog koncepta.
Kako se La Donuteria nosi sa izazovima pandemije?
Uzimajući u obzir sve okolnosti i poziciju u kojoj su se našli ugostitelji, mogu reći da naš koncept posluje vrlo dobro. Sveukupno, kao mreža sa više od 20 poslastičarnica, zabeležili smo rast prodaje od 300% u odnosu na prošlu godinu, uprkos situaciji koju je donela pandemija Kovida-19. Dobro se držimo i na inostranim tržištima. Nedavno smo otvorili poslastičarnicu u Danskoj, a kupci su bili spremni da čekaju u redu i po pola sata kako bi probali naše krofne. Pred otvaranjem su i lokali u Minhenu, Stokholmu, Lisabonu, Beču i Budimpešti. Vrlo smo blizu potpisivanja franšiznog ugovora za Kanadu, Bahrein i Dubai. Naravno, sve naše poslastičarnice su osetile uticaj pandemije i mera, i to se najviše vidi u smanjenju broja stranih turista među kupcima.
Još tokom prvog talasa pandemije najavili ste da nećete odustati od širenja franšizne mreže. Kako teče razvoj?
Na domaćem tržištu u Slovačkoj, franšizne licence za svih 25 gradova, koje smo označili kao teritorije s velikim potencijalom – već su prodate. Situacija je nešto drugačija u susednoj Češkoj, gde smo otprilike pokrili polovinu tržišta, što znači da su licence još uvek dostupne za potencijalne primaoce naše franšize.
Kako se mreža razvija na tržištima Mađarske i Poljske? Da li je uopšte moguće pronalaziti franšizne partnere ovako, „na daljinu“?
U Mađarskoj dovršavamo uređenje lokala u Budimpešti i imamo još dva grada u pripremi. U Poljskoj smo potpisali licence za dva velika grada. I dalje smo otvoreni za druge zainteresovane za franšiznu saradnju u tim zemljama.
Vaši kupci su tokom prvog karantina svesrdno podržali rad poslastičarnice, a za mnoge je La Donuteria postala omiljeni brend. Kako to objašnjavate?
Drago nam je da se podrška naših vernih kupaca održala. Da, i dalje vole da dođu po svoju omiljenu krofnu i kafu, iako trenutno funkcioniše jedino take away, to jest, nema sedenja i zadržavanja u objektima, budući da je sada prioritet smanjiti rizik od moguće infekcije.
Smatram da su dobra pozicija i prijem brenda rezultat kombinacije nekoliko faktora – a to su: naša posebna receptura za krofne, aktivna komunikacija na društvenim mrežama i stalne inovacije.
Koliko je na poslovanje vaših primalaca franšize uticala, i verovatno još uvek utiče, situacija povezana s pandemijom?
Pomenuli smo već da je prodaja, na primer, smanjenja zbog slabog turizma. Međutim, naša strategija je oduvek bila da otvaramo lokale tamo gde postoji raznolika kombinacija kupaca, i smatram da nam je to u ovoj situaciji jako pomoglo. Naravno, nastojimo da rešimo svaki problem, neprestano tražimo nova rešenja, prilagođavamo se promenama i situaciji na tržištu.
Koja tržišta vas, u smislu daljeg razvoja, trenutno najviše zanimaju?
Fokusirani smo na dva cilja. Prvo, da dovršimo širenje u regionu Srednje i Istočne Evrope, stoga, i dalje tražimo nove primaoce franšize u Češkoj, Mađarskoj i Poljskoj. Drugi je da do kraja sledeće godine imamo poslastičarnice u svakom evropskom glavnom gradu. Raduje nas što, sa stanovišta potencijalnih primalaca franšize, vlada interesovanje za naš koncept. Mnogo ljudi danas, zapravo, priznaje da bi im vođenje jedne ovakve, moderne poslastičarnice-kafića bilo ostvarenje snova i više nego poželjna zamena za korporativni način života.

POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...