Pobednički troskok
U martu prošle godine Triple Jump Group je biznis franšiznog zastupanja robne marke Women’s Secret prodao svom principalu, tj. matičnoj kompaniji pomenutog brenda. Zahvaljujući tome, kako kažu, dobili su finansijski i kadrovski potencijal za saradnju sa novim brendom. – Od četiri-pet potencijalnih brendova odlučili smo se za Lindex, pre svega, zato što odgovara profilu brenda koji možemo kvalitetno da zastupamo u ovom trenutku. Lindex je drugi po veličini modni brend u Skandinaviji, odmah posle H&M-a. Imali smo mogućnost da prvu prodavnicu od 900 kvadrata otvorimo u renoviranom TC Mercator, a u planu je otvaranje i druge prodavnice u TC Ušće, u februaru ove godine – kaže Dejan Marković, direktor marketinga komanije Triple Jump.
Prema planu razvoja, ove godine bi u Srbiji trebalo da bude otvoreno pet prodavnica veličine od 600 do 800 kvadrata.
Menadžment ove kompanije čine ljudi čija je specijalnost uvođenje novih modnih brendova. Članovi tog, po svemu sudeći uspešnog tima, imaju od pet do 15 godina iskustva. Oni su jedna od najvažnijih karika kada se bira novi brend koji će ući u portfolio kompanije. - Brendovi koje biramo moraju da se nalaze u onim okvirima koje mi, po neophodnoj visini investiranja i po znanju i iskustvu našeg menadžmenta, možemo uspešno da implementiramo na naše tržište. Pri tome vodimo računa da li možemo da ispoštujemo obim i kvalitet očekivanja partnera čiji brend zastupamo, a shodno karakteristikama našeg tržišta. Na primer, ukoliko novi brend zahteva prostor od 250 kvadrata na top lokacijama, sa planom razvoja od 10 prodavnica za pet godina, sa inicijalnim ulaganjem od dva miliona evra, postavljamo sebi pitanje: Možemo li to? – objašnjava Marković.
U njihovoj Grupi danas se nalaze američki brend Converse i švedski Lindex. Partnerstvo sa tim kompanijama je potpuno različito. - Zajednička im je međusobna uverenost da imamo pravog partnera, da će se međusobno poštovati sva pravila predviđena ugovorom, da je moguće ostvariti predviđeni razvoj i, naravno, da će biti obostrane koristi – kaže Marković.
Triple Jump sve maloprodajne objekte u zemljama regiona snabdeva robom brenda Converse i garantuje originalnost proizvoda. |
Triple Jump sa Conversom ima ugovor za distribuciju na tržištima Srbije, Slovenije, Hrvatske, BIH, Makedonije, Crne Gore i Albanije. To znači da sve maloprodajne objekte sportske opreme u navedenim zemljama isključivo oni snabdevaju proizvodima kompanije Converse. - Mi garantujemo originalnost proizvoda, odgovorni smo za sve vrste reklamacija, sugerišemo i kontrolišemo jednobraznost maloprodajnih cena. U trgovačkom rečniku mi smo veleprodavac. Marketinške akcije na teritoriji koju zastupamo radimo isključivo pod kontrolom vlasnika brenda – objašnjava Marković.
Sa Lindexom imaju franšizni ugovor po kome sledeći pravila kompanije Lindex otvaraju maloprodajne objekte i u njima prodaju isključivo Lindex proizvode. - Nema prodaje na veliko. Prodavnica po gabaritima, sadržaju, načinu izlaganja robe identična je prodavnicama u Švedskoj, Finskoj ili Ujedinjenim Arapskim Emiratima – ističe Marković.Poslovanje u franšiznom sistemu olakšano je, prema rečima Markovića, utoliko više što o kvalitetu proizvedene robe, enterijeru prodavnica, o većini pravila unutar prodavnice i dobrom delu marketinga brine sam davalac franšize.
Eventualna mana je, kako kaže, nemogućnost da se snize troškovi otvaranja prodavnica sa nižim kvalitetom enterijera i opreme, kao i nemogućnost snižavanja cena u manjim gradovima u odnosu na Beograd, pa je širenje mreže u ovom slučaju limitirano na Beograd i Novi Sad. - Razlog je u velikoj razlici u kupovnoj moći stanovništva srpskih gradova u odnosu na razvijene zemlje – kaže Marković.
Marković ne predviđa sjajnu godinu za modne brendove. Naime, on očekuje pad prodaje od bar deset odsto u odnosu na prošlu godinu. - Neke firme će imati bolji rezultat u 2013. i rast na račun mnogih brendova koji će imati veliki pad ili će nestati sa srpskog tržišta. Ne verujemo da će se pre 2015. moći bez problema planirati budući biznis, bez obzira da li imate para, volje ili znanja – kaže Marković.
Osnivač kompanije Triple Jump je jugoslovenski olimpijac i rekorder u troskoku Milan Spasojević. Grupa je osnovana kao kompanija koja bi nasledila privatna preduzeća Delta Kragujevac, Deltafer Beograd i Delta Sport Beograd i Moskva. Pod sadašnjim imenom Triple Jump firma je registrovana 2005. Osnovna delatnost od samog starta je bila trgovina sportskim i modnim proizvodima, kao i zastupanje i distribucija najpoznatijih svetskih brendova na teritoriji istočne Evrope i bivših republika SSSR-a. Planirani poslovni prihod cele Grupe za ovu godinu iznosi 42 miliona evra. U njenom sastavu se nalaze Triple Jump Beograd, Triple Jump Limited Kipar, Triple Jump Zagreb, DeltaFer Beograd, TP Čelik Beograd i Trgovina 22 Kragujevac.
POGLEDAJTE ČLANKE
Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Fabrika burger & pizza bar počeo je sa radom 2017. godine kao mali porodični biznis u Subotici. Vlasnici koncepta sada razmišljaju o širenju poslovanja kroz razvoj franšizne mreže.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se
Nova modna franšiza
Postovani BJN, Nedavno sam saznala za brend "GOOSE",koji u svom programu ima prelepu deciju garderobu,koja nema u mom gradu.Izmedju ostalog Vam je u planu da jedan ovakav...