DepilConcept / U Srbiji za sada posluju četiri DepilConcept centra. U planu je da se još dva centra otvore do kraja 2021. godine.
Četvrtak
13.05.2021.
„Uprkos pandemiji i vanrednim okolnostima, DepilConcept beleži konstantan rast broja klijenata i prometa. To pokazuje da je ovo dobro organizovana franšiza, snažan i kvalitetan brend“, poručuju primaoci master franšize zaduženi za razvoj u Srbiji
 

DepilConcept, portugalski franšizni koncept specijalizovan za epilaciju, proslavio je u aprilu dve godine poslovanja u Srbiji. Tokom tog perioda otvorena su četiri franšizna centra: u Beogradu, Zemunu, Mladenovcu i Čačku, a tokom ove godine u planu je širenje franšizne mreže. – Radili smo u veoma neobičnim okolnostima. Nismo ni proslavili prvi rođendan, a već nas je zadesila pandemija, ograničenja rada, promenene brojnih planiranih aktivnosti. Uprkos tome, rezultati koje ostvaruju svi naši centri, konstantan rast broja klijenata i prometa, pokazuju da je DepilConcept dobro organizovana franšiza, snažan i kvalitetan brend. Naš optimizam da ćemo postizati još bolje rezultate je realan i zasnovan na brojkama – kažu na početku razgovora Irma Kasavica i Nemanja Nikodijević, primaoci master franšize DepilConcept, zaduženi za razvoj mreže na tržištu Srbije.

Pandemija je, zapravo, bila svojevrsni test za franšizni sistem! Da li ga je bilo teško položiti?

Nemanja Nikodijević: Složio bih se da smo prošli veoma težak test. Pokazalo se da u situaciji kada je teško i neizvesno, kada ne može da se radi po unapred predviđenom planu i programu, da je dobra uređenost franšiznog sistema važna, a DepilConcept je pokazao svu snagu brenda. Istina, mnogi su imali probleme u ovoj branši: morali su da otpuštaju zaposlene, nisu mogli da održe poslovanje, neki su se i zatvorili. DepilConcept centri u Srbiji su rasli, u našoj mreži radnici nisu otpuštani, zaposlili smo i nove kadrove, a  i proširili franšizni mrežu sa dva nova centra. Tokom marta prošle godine je počeo sa radom centar u Zemunu, a u septembru i u Čačku.

Uz veliku podršku kolega iz Portugala, koji su i sami zahvaćeni teškom situacijom, prevazišli smo teškoće. Unutar franšizne mreže postoji bliska saradnja i ta saradnja pravi razliku na tržištu. Upravo se u ovakvim situacijama ogleda snaga franšize.

I kolege iz Portugala su proširile mrežu i DepilConcept počinje poslovanje u Irskoj, Češkoj i Slovačkoj.

A kako su poslovali ti pojedinačni centri u Srbiji? Da li se neko pokolebao tokom ove krize?

Nemanja Nikodijević: Svi smo imali strpljenja i razumevanja i zauzeli stav da moramo još više da radimo da bismo bili pobednici. Uspeli smo u tome i rezultati su dobri, interesovanje klijenata raste. Održali smo nekoliko važnih sastanka, radili smo određene ponovne obuke, što je sve dalo rezultate.

Koliko je, ipak, uticala na vaš posao situacija da se radi od kuće, da nema putovanja, nema mora, događaja, prilika kada se žene naročito sređuju?

Irma Kasavica: Ženama je izuzetno važno kako izgledaju, bilo da je pandemija ili ne, pa i to da nemaju dlake ni u kućnim uslovima (smeh). Ljudi su putovali po Srbiji i želeli su da budu sređeni. Ova delatnost ne može da propadne. Pored žena, visok je procenat muških klijenata, sportista koji takođe uklanjaju dlake. S te strane, nije bilo krize, baš zato što su ljudi imali vremena, jer rade od kuće. Ljudi su imali više vremena da se posvete tretmanima i lakše su se uklapali u termine, čak i kada smo radili do 17h. Naša statistika, koju precizno vodimo, pokazuje da smo probleme imali samo onda kada nismo mogli uopšte da radimo.

Trenutno se oseća da je situacija daleko normalnija i verujemo da ćemo se do kraja godine potpuno vratiti u normalu. Naravno, od prvog dana se pridržavamo higijenskih mera i zaštite. To, zapravo, za nas nije bila novina, jer su naši zaposleni i pre pandemije tokom tretmana nosili maske i rukavice. Kada je krenula pandemija, nismo imali problema ni sa zalihama, jer smo maske i rukavice nabavljali na veliko.

Takođe, postojanje setova za negu, koji dobija svaki klijent samo za sebe i u obavezi je da ga donosi na tretman, i u ovoj situaciji se pokazalo kao dobra stvar.

Kolika je uloga u uspehu davaoca franšize, a koliko primalaca franšize, bilo da se radi o master ili single unit franšizi? Kako su tu podeljenje uloge?

Nemanja Nikodijević: Potrebno je da ljudi koji su odgovorni za organizaciju posla prihvate najveću odgovornost. Možda je najvažnije organizovati tim da prihvati velika iskušenja poput ovih iz prethodnih godinu dana. U tom smislu, odgovornost je na davaocu franšize, ali i nama, primaocima master franšize. Naša zajednička sposobnost da se prilagodimo situaciji i da uz dobru organizaciju i rad u nimalo normalnim okolnostima dovela je do uspešnog prevazilaženja situacije i uspešnog poslovanja tokom dve godine.

Irma Kasavica: Takođe, naše iskustvo iz prethodnog franšiznog sistema, gde smo i sami bili single unit primaoci, pomoglo nam je da sada razumemo kako se osećaju naši primaoci franšize. Trudili smo se da im pomognemo dok su centri bili zatvoreni, savetovali ih da vode računa o svojim klijentima, da budu u kontaktu sa njima kako ne bi izgubili poverenje i pomagali im da se pripreme za izlazak iz krize ili otvaranje. Zato smo zaposlili dodatni kadar koji im pruža adekvatnu podršku.

Osim toga, uvezli smo preparate u periodu kada je malo ko trošio novac. Time smo želeli da pokažemo da smo spremni da se dalje razvijamo. I dalje investiramo u sam rad.

Na taj način, omogućili smo da primaoci franšize dodatno zarade, jer je brend DepilConcept plasirao četiri nova preparata za negu lica, mi smo te proizvode uvezli i oni imaju mogućnost da ih prodaju. Reč je o preparatima koje mi koristimo i koje klijenti sada mogu da koriste i kod kuće.

Kao što kažete, neposredan kontakt sa potencijalnim klijentima je bio otežan. Kako ste vi to prevazilazili, u smislu oglašavanja, promocije?

Irma Kasavica: U dogovoru sa primaocima franšize, budući da oni odvajaju naknadu za marketing, doneli smo odluku da radimo promocije na društvenim mrežama, kao i da akcenat stavimo na Google oglašavanje. Za te potrebe, redizajnirali smo korporativni sajt na kojem su predstavljeni svi centri, njihovi rezultati i sami primaoci franšize. Samom promenom sajta omogućili smo da se bolje kotiramo na Google pretragama i da sve više zakazivanja ide preko zvaničnog portala. Pored svega navedenog, imali smo nekoliko pojavljivanja u TV programima koji gravitiraju ka našim ciljnim grupama, a uspostavili smo i saradnju sa određenim uticajnim ljudima za našu ciljnu grupu. U planu je i dalja promocija na televizijama sa nacionalnim frenkvencijama. 

Zaposlili smo ljude i za oblast marketinga jer nam je važno da se naši franšizni centri podjednako dobro reklamiraju.

Objavili smo da zbog toga što želite da se potpuno posvetite razvoju mreže i podršci primaocima franšize, nameravate da svoj centar u Beogradu, koji radi pune dve godine, prepustite primaocu franšize. Da li je bilo zainteresovanih?

Nemanja Nikodijević: Postojalo je interesovanja, nuđena nam je i zajednička saradnja. Pandemija je dosta promenila planove i svu svoju energiju smo usmerili da pomognemo primaocima franšize. Nismo u potpunosti bili posvećeni prodaji, ali širenjem kadrova smo sada ponovo u fokus stavili prodaju centra u Beogradu u Ulici kneza Miloša.

Kao što smo već rekli, operativno vođenje centra zahteva mnogo energije baš kao i širenje franšizne mreže. Verujemo da DepilConcept ima veliki potencijal da proširi mrežu, želimo tome da se posvetimo i to je razlog zašto prodajemo dobro razrađen posao.

Želimo da budući primalac franšize beogradskog DepilConcepta bude odgovoran jer je ovo naš prvi centar, ogledalo naše franšizne mreže i želimo da to i ostane. Podigli smo i broj klijenata, promet je rastao u prošloj godini i svako ko bude odlučio da investira će napraviti dobar potez.

Na osnovu dosadašnjeg iskustva, ko su najbolji primaoci franšize?

Irma Kasavica: Dakle, imamo širok spektar primalaca: iskusni ljudi u biznisu koji su investirali u centar, ali im mi operativno vodimo taj centar; mladi porodični par; žena u zrelim godinama koja je radila u državnoj službi i odlučila je da pokrene svoj biznis. Prednost DepilConcept franšize jeste što nije potrebno iskustvo, jeste prednost ako primalac poseduje iskustvo u privatnom biznisu, ali ne mora da bude garancija već samo plus. Podrška koju franšizni sistem daje to nadomešćuje i iskustvo ne pravi razliku niti pri izboru primaoca i niti pri samom pokretanja ili vođenju posla, jer uz podršku svi mogu da postignu dobre rezultate.

Da li saradnja kakvu imate u Zemunu, u smislu da postoji investitor, primalac franšize, a da vi upravljate centrom stoji i drugima na raspolaganju ili je to bio izuzetak?

Nemanja Nikodijević: Sistem koji smo pokrenuli u Zemunu sa investitorima je nešto što stoji i drugima na raspolaganju. Čak se takav vid saradnje svideo i davaocima franšize iz Portugala koji su počeli i sami da nude takav koncept. To je dodatna garancija za nekoga ko želi da investira jer će mu centar voditi ljudi koji dobro poznaju posao. Da bi to funkcionisalo, neophodna je dobra organizacija zaposlenih, što takođe mi preuzimamo kao svoju obavezu.

Da li je to izvodljivo i za, na primer, franšizu u Nišu?

Irma Kasavica: Srbija nije velika, brzo se stigne do svakog grada. Kod nas ne postoji kultura putovanja iz grada u grad zbog posla. U svetu su ljudi po nekoliko sati udaljeni od mesta u kojem žive. Osim toga, korona je pokazala i da mnogo toga može da se završi onlajn. Najvažnije je organizovati stručni kadar. Dobro je što smo u Zemunu prošli to iskustvo, proverili svoje kapacitete i mogućnosti, i sada smo sigurni da takav vid saradnje možemo da ponudimo i drugima.

Kad sve rekapituliramo, vi, praktično, niste imali mogućnost ni da vidite pun potencijal ovog biznisa, prva godina je startna i nije u potpunosti reprezentativna, a u drugoj vas je zadesila pandemija!

Nemanja Nikodijević: Istina, zato smo još srećniji što sve ide uzlaznom putanjom. Nismo uspeli ni prvi rođendan da proslavimo, a već smo bili u vanrednom stanju. Izračunali smo da smo od 15. marta do drugog rođendana imali više od dva meseca potpunog nerada, što za našu delatnost koja živi od svakodnevnog pazara može da bude problem. Ako smo uspeli da u toj situaciji proširimo mrežu, podignemo promete, zaposlimo nove radnike, verujemo da naše vreme tek dolazi. Imamo mnogo toga novog da ponudimo, radujemo se novim dešavanjima.

Šta će biti nova dešavanja? Možete li nešto da najavite? Da li su Portugalci zadovoljni?

Irma Kasavica: U januaru i februaru ove godine smo postizali najbolje rezultate od svih DepilConcept centara u svetu. Dobili smo pohvale od matične firme iz Lisabona. Dobili smo novu pomoć i savete za dalje stabilno širenje brenda. Naš cilj su dva nova centra do kraja godine. Uskoro očekujemo potpisivanje novog ugovora za Novi Sad i još jedna grad u Srbiji. Pregovori su uveliko u toku. Cilj je da postojeći centri dodatno podižu promente i da rastu iz meseca u mesec.


Irma Kasavica i Nemanja Nikodijević / „Nismo uspeli ni prvi rođendan da proslavimo, a već smo bili u vanrednom stanju... Ako smo uspeli da u toj situaciji proširimo mrežu, podignemo promete, zaposlimo nove radnike, verujemo da naše vreme tek dolazi.“