Za Club A, prvu varijantu franšiznog koncepta Arcus Health, neophodno je uložiti 25.650 evra, a očekivani period za povrat investicije iznosi 20 meseci. Za Club B, drugu varijantu franšize, treba uložiti 37.250 evra, dok je očekivani period povrata investicije 16 meseci.
Petak
08.02.2013.
Nakon višegodišnjeg istraživanja, Branislav Stojanović je osmislio Arcus Health Club i koncept počeo da širi franšizno.
 

Kao profesor fizičkog vaspitanja, Branislav Stojanović je oduvek razmišljao kako da pomogne onima koji žele da poboljšaju svoje psihofizičko stanje. Pošao je od ideje da treba stvoriti mesto gde bi ljudi rado dolazili da se bave svojim izgledom i zdravljem, jer bi imali mogućnost da biraju između nekoliko jednostavnih, ali različitih tretmana.

Stojanović je prvo kreirao Arcus, sopstvenu robnu marku za masažne fotelje i trenažere, i time dao „pečat“ celokupnom projektu. Na entuzijazmu početne ideje nastali su i klubovi Arcus Health, mesta gde ljudi dolaze da poprave svoju figuru vežbajući na trenažerimaa "Fit Step Machine" koji rade po principu simulacije kretanja, ali i gde mogu da se relaksiraju na masažnim foteljama i uživaju u klasičnoj ručnoj masaži.

Međutim, pre pokretanja poslovnog koncepta, Stojanović je otvorio pilot-jedinicu u Paraćinu u kojoj su oko dve godine, pod nadzorom lekara i fizioterapeuta, ispitivali uspešnost fizičkih tretmana. Program je za to vreme pohađalo više od 1.500 polaznika, mahom žena, i ostvareni su izvandredni rezultati. To je Stojanoviću konačno dalo „znak“ da pokrene posao „punom snagom“. – Tvorac celokupnog koncepta sam ja, ali uz podršku stručnih saradnika koji su deo Arcus tima. Dakle, radi se o domaćem proizvodu. Projekat je veoma koristan za one koji žele da se bave zdravljem, pomognu sebi i drugima, ali i da ostvare dobar profit – kaže Branislav Stojanović, vlasnik kompanije Arcushealth d.o.o.

Nakon tri godine od početka rada prve franšizne jedinice, otvoreno je ukupno osam klubova pod imenom Arcus Health Club. Posebnim uspehom, naglašava Stojanović, smatra što niko od primalaca franšize nije prestao da radi i što svi žive od profita koji ostvaruju u klubu. – Svi današnji primaoci franšiza su isprva bili naši klijenti, dolazili su da treniraju ili vežbaju u nekom od već otvorenih franšiznih klubova i tako se, iz prve ruke, uverili da to može da bude dobar posao, da mogu od njega da ostvaruju dobar profit i da lepo žive – kaže Stojanović.

Presudan činilac za kupovinu i ulazak u franšizu je upravo lično iskustvo, odnosno, okolnost da su primaoci franšize i sami koristili usluge Arcus Health kluba, ističe Stojanović.

Plan i strategija kompanije je, prema njegovim rečima, da se u 2014. i 2015. franšizno proširi i na bivše zemlje SFRJ-a. Trenutno ima osnovane firme u Crnoj Gori, Sloveniji i Makedoniji, pošto na tim tržištima već prodaje proizvode pod svojom robnom markom.

U planu je i nastup na jednom od najvećih sajmova franšiza u Parizu 2015. s ambicijom da koncept Arcus Health Club dobiju i zemlje zapadne Evrope. – Sada se oprema pod našom markom proizvodi u Kini, a u planu je da od sledeće godine deo proizvodnje pokrenemo u Srbiji, u Novom Sadu. Ukoliko želimo posao da proširimo u Evropi, rokovi isporuke moraju da budu kraći. Ako, na primer, neko iz Francuske kupi našu franšizu, moramo biti u stanju da dostavimo robu i kompletno opremimo objekat najduže za 45 dana. Moramo da „pucamo“ iz sveg oružja, onemogućimo drugima da se brane, jer želimo da zauzmemo evropsko tržište na kojem konkurencija nema milosti i gde ne postoji pravo na grešku. Zbog toga razmišljamo pet do deset godina unapred – objašnjava Stojanović.

Stojanović je za svakog ko bi želeo da bude primalac franšize pružio veoma detaljne informacije na svom sajtu o uslovima, mogućnostima, neophodnim investicijama i njihovom povratu. Za Club A, prvi model franšiznog koncepta Arcus Health Club-a, neophodno je uložiti 25.650 evra, a očekivani period za povrat investicije iznosi 20 meseci. Za Club B, drugu varijantu franšize, treba uložiti 37.250 evra, dok je očekivani period povrata investicije 16 meseci.

Budući da finansijske institucije u Srbiji, banke i lizing kuće, ne finansiraju franšizne koncepte, Stojanović je izdvojio lična sredstva kako bi potencionalnim primaocima franšize omogućio kupovinu na lizing. –Svako ko postane vlasnik naše franšize postaje deo sistema koji ubuduće svim svojim resursima brine o prosperitetu primaoca – kaže Stojanović.


Vesna Lapčić
saradnik
/1/
POGLEDAJTE VIŠE