Zdravo i brzo / Svi obroci i salate u Salad Box-u pripremaju se na licu mesta, a koriste se najsvežije namirnice
Četvrtak
01.07.2021.
Zašto je Salad Box gastro koncept skrojen po meri modernog potrošača, koliki je njegov poslovni potencijal i ko može uzeti ovu franšizu, otkriva jedan od osnivača Radu Lupaš
 

Obično se u restorane brze hrane ne odlazi ako tražite obroke visoke hranjive vrednosti. Međutim, Salad Box je tu da razbije ovaj stereotip. Reč je o rumunskoj gastronomskoj franšizi koja nudi zdravu opciju brze hrane – salate i obroke bazirane na svežim, niskokaloričnim i nutritivno bogatim namirnicama. Činjenica je da su današnji potrošači po pitanju zdravog života neuporedivo zahtevniji, a međunarodni uspeh Salad Box-a potvrđuje da su osnivači ovog koncepta vrlo dobro shvatili šta potrošači traže i, shodo tome, odgovorili na ovu potražnju. Radu Lupaš, jedan od osnivača Salad Box-a, govori o potencijalima ovog koncepta, uticaju pandemije na transformaciju, kao i ko odgovara profilu idealnog primaoca ove franšize.

Odakle potiče ideja za Salad Box?

Često se kaže da posao i prijateljstvo ne treba mešati, međutim, mi verujemo u drugu mantru. Naša priča počinje 2011, kada se moj prijatelj Dan Isai vratio s putovanja po Australiji. Bio je inspirisan obiljem zdravijih alternativa brzoj hrani, tako da je i sam poželeo da i potrošačima u Rumuniji ponudi zdrave obroke, i to po pristupačnim cenama. Odlučili smo da otvorimo prvi restoran Salad Box-a u aprilu 2012. u Klužu, drugom po veličini gradu u Rumuniji. Šta se desilo? Naše obrok salate su postale toliko popularne da smo u roku od godinu dana otvorili čak 12 restorana!

Mi znamo da su naši kupci ljudi koji brinu o svom zdravlju i koji su svesni važnosti dobro uravnotežene ishrane. Po pravilu, radi se o zaposlenim ljudima, koji su uvek u žurbi i trci s vremenom, i koji svraćaju u Salad Box na putu do posla, sastanka... Stoga i imaju potrebu da im obrok bude pripremljen brzo, ali da to ne bude tipična „brza hrana“, koja i nije tako dobra po zdravlje.

Takođe, znamo da potreba za konzumacijom zdravih i svežih obroka po pristupačnim cenama postoji u svim krajevima sveta, bez obzira na rasu, pol, uzrast ili socijalni status potrošača. Iz tog razloga, opredelili smo se za „masovno tržište“ u smislu segmentacije i pristupa kupcima. Salad Box je nastao iz naše lične potrebe i potrebe zemlje u kojoj živimo. Želeli smo da svojoj deci ponudimo priliku za zdraviji način života!

U kojim regijama Evrope vidite najveći potencijal za Salad Box?

Verujem da je u ovom trenutku Istočna Evropa savršeno tržište jer je trend zdravog života i dalje u porastu. Zapadna Evropa, s druge strane, ima obrazovanije kupce, što olakšava ulazak koncepta zdrave brze hrane na ta tržišta. Potražnja postoji na oba tržišta, ali je situacija u Zapadnoj Evropi ipak donekle drugačija; da, potražnja postoji, ali treba koristiti različite strategije.

Kako je pandemija uticala na planove razvoja?

Niko nije mogao da predvidi ovu krizu. Kovid-19 je doneo brze i neočekivane posledice na koje naši postojeći krizni planovi i timovi nisu bili spremni. Međutim, učeći lekcije iz ove pandemije i gradeći otporniji sistem za neku buduću krizu, imamo priliku da poremaćaj izazvan Kovidom-19 preokrenemo u svoju korist.

Bilo je izuzetno teško otpustiti neke od najboljih radnika i izgubiti fizički kontakt s potrošačima. Takođe, odgoditi većinu razvojnih planova usled restrikcija i karantina.

Ipak, zaista smo ponosni na to kako se naš tim nosio sa situacijom i kako nas je sve vreme primoravao da idemo napred. Kažu da je nužnost majka izuma, mi potvrđujemo da je to istina. Ova pandemija je bila veliko iskušenje i prekretnica za nas, podstakla je transformaciju koja se možda ne bi dogodila još godinama.

Koje veštine i osobine tražite kod primalaca franšize Salad Box-a?

Znam da uzimanje franšize nije za svakoga, međutim, svi uspešni primaoci franšize imaju nešto zajedničko. Od svih atributa koje primalac može da ima, posebno cenimo kad je sposoban, pouzdan i spreman da uči.

Po mom mišljenju, dobar primalac franšize je otvoren i iskren od prvog dana. Uspešno poslovno partnerstvo zavisi od nekoliko faktora, ali poverenje i pouzdanost su ključni. To je daleko najznačajniji kvalitet koji tražimo. Takođe, važno je imati na umu da u franšizingu nema puno prostora za ego – morate biti spremni da učite i rastete tokom tog procesa. Važno je razumeti da ćete morati da prihvatite obuku i smernice davaoca franšize. Na svaku okolnost, pozitivnu ili negativnu, treba gledati kao na iskustvo učenja koje vam može pomoći da pređete na sledeći nivo i postanete još profitabilniji i uspešniji.

Toplo preporučujem svim budućim primaocima da rade na poboljšanju finansijske pismenosti – da nauče kako da predvide profit i gubitke, troškove rada i materijala, da znaju osnovno poslovno računovodstvo. Često se pre potpisivanja franšiznog ugovora od primaoca traži da dostavi dokaze o finansijskoj stabilnosti. Uspešni primaoci franšize, po pravilu, znaju da upravljaju finansijama, kako na ličnom, tako i na poslovnom planu.

Posle kog vremena primalac franšize može očekivati prvu dobit?

Obično je potrebno od tri do šest meseci da se prođe ta granica i premaši tačka breakeven-a. Nakon ove početne optimizacije poslovanja, zaposleni su već dobro obučeni i uigrani, tako da je to tačka u kojoj treba očekivati dobit.

Salad Box

  • 7 restorana u Rumuniji (u vlasništvu davaoca franšize)
  • 66 franšiznih jedinica u Rumuniji, Mađarskoj, Francuskoj, Malti, Bugarskoj, Italiji, Sloveniji, Češkoj, Velikoj Britaniji, Irskoj, SAD, Kanadi, Alžiru
  • Potrebne investicije za otvaranje restorana: 70.000-150.000 evra, u zavisnosti od prostora i lokacije
  • Franšizni paket uključuje i set za finansijsko planiranje: plan ulaganja, plan prodaje i troškova, kontinuirana marketinška podrška

Radu Lupaš, jedan od osnivača Salad Box-a / „Pronalaženje ključnih partnera je najznačajniji aspekt poslovanja. Bez pravih partnera, dugoročni uspeh nije moguć.“

POPULARNO NA FORUMU

Papa John's osvaja Kinu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Više od italijanskog restorana

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Knedle stižu u Zagreb

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Riblji delikatesi i franšiza

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Nova franšiza u susedstvu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Pizza Hut budućnosti

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.